(آرشیو ماه اردیبهشت 1399)
استفاده از مهندسی ژنتیک برای تولید مدل موشی سرطان ملانوما
برخلاف پیشرفت های زیاد صورت گرفته در زمینه تولید مدل های موشی، ایجاد آلل های موشی و تولید مثل موش های آزمایشگاهی چند آللی مستعد ملانوما گران قیمت، آهسته، طاقت فرسا و اغلب ناکارآمد است و نمی تواند اطلاعات مناسبی برای مطالعه عملکردهای ژنی درون تنی ارائه دهد.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 - 10:46
راهی برای افزایش تولید سکرتوم توسط سلول های بنیادی
در پژوهشی جدید محققین سعی داشته اند شرایط فیزیکی ریز محیط سلول ها در بدن را تقلید کنند و نوع ویژه ای از سلول های بنیادی موسوم به سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) را روی سطح نرم تری در مقایسه با شرایط متداول کشت های سلولی کشت دهند.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 - 10:42
احیای بینایی در مدل موشی با تبدیل سلول های پوستی به سلول های چشمی گیرنده نور
محققین در انستیتو ملی چشم (NEI) تکنیکی را برای بازبرنامه ریزی مستقیم سلول های پوستی به گیرنده های نوری استوانه ای حس کننده نور و احیای بینایی کشف کرده اند. پیوند این گیرنده های نوری استوانه ای به موش نابینا موجب شد که این جانور قابلیت تشخیص نور را بدست آورد.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 - 10:35
داربست های کراتینی می تواند موجب پیشرفت در زمینه پزشکی بازساختی و مهندسی بافت انسانی شوند
پژوهشگران لهستانی در مرکز تحقیقات موساکوسکی یک روش ساده را برای تولید مدل های داربستی سه بعدی از جنس کراتین ارائه کرده اند که می تواند برای مطالعه بازسازی بافتی مورد استفاده قرار گیرد.
شنبه، 06 اردیبهشت 1399 - 11:00
دارویی که مانع از اختلالات شناختی در مدل موشی تومورهای مغزی بعد از پرتودرمانی می شود
مطالعه ای بوسیله محققین مرکز جامع سرطان UCLA یک داروی احتمالی را شناسایی کرده است که می تواند مانع از کاهش از عملکرد شناختی در بیمارانی شود که بدلیل ابتلا به سرطان مغز متحمل پرتو درمانی شده اند.
شنبه، 06 اردیبهشت 1399 - 10:28
دارویی که مانع از عود مجدد سرطان می شود
دارویی بوسیله پژوهشگران انستیتو فرانسیس کریک شناسایی شده است که بیماران سرطانی به خوبی آن را تحمل می کنند و مانع از عود مجدد سرطان می شود.
شنبه، 06 اردیبهشت 1399 - 10:00
استفاده از آدیپوسیت ها به عنوان دارورسان برای مقابله با سرطان
برای متوقف کردن و ممانعت موثر از عود مجدد سرطان، باید بدنبال یافتن راهی موثر برای انتقال مستقیم داروها به جایگاه تومور بود.
شنبه، 06 اردیبهشت 1399 - 09:38
زخم پوش های ساخته شده از نانوفیبرهای الکتروریسی شده از عسل مانوکا
با افزایش موارد مقاومت آنتی بیوتیکی در حوزه پزشکی، محققین بدنبال استفاده از مواد طبیعی به دلیل پتانسیل شان برای استفاده در پزشکی بوده اند. در این میان استفاده از عسل به دلیل پتانسیل بالایش در درمان زخم ها و سوختگی ها هزاران سال است که مورد توجه بشر بوده است.
پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399 - 13:12
الگودهی آکوستیک فاکتورهای رشد در سازه های مهندسی شده برای مهندسی بافت
برای مهندسی بهینه بافت ها، انتقال سیگنال های زیستی در یک زمان بندی مناسب به جایگاه خاص بسیار مهم است.
پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399 - 13:04
انتقال هم زمان اینترلوکین 10 و NT-3 برای تقویت ترمیم آسیب نخاعی
آسیب طناب نخاعی(SCI) منجر به ایجاد محیطی پیچیده می شود که برای ترمیم مناسب نیست به نحوی که فاکتورهای رشد لازم در این مکان به میزان کافی وجود ندارد و از طرف دیگر جایگاه آسیب مملو از فاکتورهایی است که بازسازی را مهار می کنند.
پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399 - 12:58
کشف نوعی مسیر پیام رسانی دخیل در افزایش طول عمر
محققین در بررسی جدیدی موفق شدند مسیرهای سلولی جدیدی را کشف کنند که می‌توانند در افزایش طول عمر موثر باشند. به گفته یکی از دانشمندان این گروه پژوهشی، شاید بتوان با کمک این مسیرهای سلولی، طول عمر انسان را بین 400 تا 500 سال افزایش داد.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399 - 10:16
نقش مسیرهای مولکولی در ترمیم بافت
همه ما هنگام ایجاد یک زخم روی پوستمان، در اولین اقدام به دنبال راهی برای بهبود آن می‌گردیم. ولی برای بهبود زخم یک سری فعالیت‌های بیولوژیکی در بدن ما اتفاق می‌افتد که به بافت آسیب دیده اجازه می‌دهد خود را ترمیم کند.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399 - 10:07
اطلاعاتی جدید در زمینه تکوین سلول های مغزی
در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که طی گذشت زمان سلول های بنیادی نئوکورتکس باید از وضعیت های مختلف بلوغ بگذرند و هر کدام به نوع مجزایی از نورون تمایز یابند. تولید نوع صحیح نورون به کمپلکس پروتئینی خاص مربوط به آن بستگی دارد.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399 - 10:03
کشف نوعی سلول T که می‌تواند انقلابی در درمان سرطان باشد
تیمی بین‌المللی از دانشمندان نوع جدیدی از سلول ایمنی را کشف کردند که می‌تواند با حمله به اغلب سلول‌های انواع مختلف سرطان آن‌ها را از بین ببرد. امروزه پزشکان و پژوهشگران سخت در تلاشند تا یک بار و برای همیشه سرطان را درمان کنند. حال به نظر می‌رسد که تیمی از محققین دانشگاه کاردیف انگلستان دست به کشف جدیدی زده‌اند که می‌تواند مقدمه‌ساز چنین دستاوردی باشد.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399 - 09:46
تغییرات شیوه زندگی می تواند مانع از به تاخیر افتادن زوال عقل در سن پیری شود
محققین در کالج پادشاهی لندن نشان داده اند که چگونه نحوه پاسخ دهی ما به تغییرات رژیم غذایی مان در سطح مولکولی، نقش مهمی را در فرایند پیر شدن بازی می کند و این فرایند بوسیله مکانیسم های ژنتیکی کلیدی هدایت می شود.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399 - 09:40