(آرشیو ماه خرداد 1399)
ورزش ویژگی های جوانی سلول های بنیادی عضلانی را در موش های پیر احیا می کند
استفاده از چرخ های دواری که موش ها روی آن می دوند می تواند قابلیت ترمیم عضله را در موش های پیر تقویت کند و به نظر می رسد این امر به دلیل جوان سازی مجدد سلول های بنیادی عضلانی جانور باشد.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 10:00
استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی برای مقابله با پره آکلامپسی
پره آکلامپسی یک مشکل شایع در بارداری است که با افزایش فشار خون و آسیب به اندام ها همراه است و اغلب کلیه ها و کبد را در نیمه دوم بارداری تحت تاثیر قرار می دهد.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 08:26
مدل سلولی پوست انسانی مو دار رشد یافته در آزمایشگاه می تواند به تحقیقات در زمینه طاسی کمک کند
محققان در آزمایشگاه یک مدل پوست کوچک و دارای رشد موی انسان ایجاد کرده اند که می تواند برای درک بهتر و درمان اختلالات مو و پوست از آن استفاده شود.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 08:00
تجمع جهش های ژنتیکی در بیماری پیوند علیه میزبان مزمن(cGvHD)
بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز، جهش ها در سلول های سفید خونی می توانند در پروفایل ایمنی غیر طبیعی مشارکت داشته باشند.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 13:00
استفاده از سلول های بنیادی برای مدل سازی بازسازی عروق خونی موجود در چشم
محققین دانشگاه جان هاپکینز می گویند که توانسته اند با موفقیت سلول های بالغ انسانی را به یک مرحله اولیه تر برگردانند و پتانسیل آن ها برای تولید عروق خونی و مدل سازی رتینوپاتی دیابتی استفاده کنند. یافته های این مطالعه می تواند به درمان رتینوپاتی دیابتی و سایر اختلالات چشمی کمک کند.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 12:00
سیستم کشت سلول قوی برای تحقیقات موثرتر در زمینه سرطان
محققین ژاپنی سلول های سرطانی مشتق از بافت مثانه سگ را شبیه سازی کرده اند و بدین ترتیب استفاده از محصولات گران قیمت مبتنی بر سلول های بنیادی را به حداقل رسانده اند. این سلول های توموری به اصطلاح سنتز شده به محققین اجازه شناسایی سرطان و بهینه سازی درمان را می دهد، بدون این که بیمار در فرایندهای آزمون و خطای شیمی درمانی قرار گیرد.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 11:00
استفاده از سلول های بنیادی به بازسازی پوست آسیب دیده از آفتاب کمک می کند
مدتی است که جراحان پلاستیک به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان پوست های پیر و آسیب دیده بر اثر آفتاب روی آورده اند. با این که نتایج این امر امیدوار کننده بوده است اما هنوز مکانیسم عمل سلول های بنیادی در این زمینه شناخته نشده است.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 10:30
مطالعه ای که به تناقض پیرامون نقش p53 در تمایز سلول های بنیادی پرتوان پاسخ داده است
ژن p53 در زیست شناسی سلولی و هم چنین در زمینه سلول درمانی و سلول های بنیادی از اهمیت زیادی برخوردار است. این ژن در تنظیم چرخه سلولی و متوقف کردن تشکیل تومور(به عنوان ژن سرکوب کننده تومور) نقش مهمی دارد. با این حال نقش پشت پرده این ژن در مرگ سلولی(آپوپتوز) ناشی از آسیب DNA در سلول های بنیادی پرتوان منجر به نظرات ضد و نقیضی شده است.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 10:00
پروتئین های مشتق از عقرب برای انتقال داروهای آرتریت به مفاصل
میلیون ها آمریکایی با درد و محدودیت های جسمی آرتریت و سایر بیماری های التهابی زندگی می کنند. هرچند استروئیدها و داروهای دیگر می توانند این درد را تسکین دهند، اما می توانند با عوارض جانبی جدی نیز همراه شوند.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 09:30
آیا هدف قرار دادن پروتئین های مربوط به آلزایمر به مهار اوتیسم نیز منجر می شود؟
اوتیسم در اشکال بی شماری بروز می کند. علائم و شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما همه اختلالات طیف اوتیسم سه علائم اصلی را دارند: تعاملات اجتماعی مختل شده ، نقص ارتباطی و رفتارهای تکراری بیش از حد.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 09:00
تبدیل مستقیم سلول های پوستی به سلول های گیرنده ی نوری
محققین روشی نوین به منظور تبدیل مستقیم سلول های پوستی به سلول های گیرنده نوری بینایی ارائه کرده اند. پیوند این گیرنده های نوری تولید شده در آزمایشگاه به مدل موشی نابینایی، آنان را قادر به تشخیص نور کرد.
شنبه، 24 خرداد 1399 - 01:30
ریز سوزن هایی برای سلول های بنیادی به بافت های آسیب دیده
سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs)، سلول های چند توانی هستند که به طور طبیعی سلول های مربوط به بافت های بالغی مانند استخوان، غضروف و چربی را جایگزین می کنند. این سلول ها توانایی مهاجرت به بافت های آسیب دیده و تلفیق شدن با بافت هدف و هم ترشح فاکتورهایی که موجب بهبود آسیب بافتی می شوند را دارا هستند.
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 - 16:13
شناسایی بیومارکری بالقوه برای غربالگری کیفیت سلول های بنیادی اهدایی قبل از جمع آوری و استفاده
مطالعه ای جدید به حل یک مشکل بزرگ بر سر راه سلول درمانی مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی پرداخته است.
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 - 16:08
استاندارد سازی رشد ارگانوئیدها از طریق سیستم های کشت قابل کنترل
یک نوآوری که برای اولین بار بوسیله آزمایشگاهی در EPFL ارائه شده است تولید انبوه ارگانوئیدهای استاندارد را مقدور ساخته است.
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 - 16:01
شناسایی و درک برخی دیگر از دلایل بالقوه ناباروری زنان
طی شش سال گذشته ، گروهی از ژنتیک دانان اهل استونی به سرپرستی دکتر آگن ولتوت-میکاس به مطالعه ژن های پرداخته اند که با سنتز هورمون های زنانه و رشد فولیکول تخمدان مرتبط هستند.
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 - 15:52
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه