(آرشیو ماه خرداد 1399)
حفظ باروری در زنان سرطانی و جمعیت پیر
تحقیقی در دانشگاه موناش نقش مهم ترمیم DNA در حفظ کیفیت تخمک را نشان داده است و بر این باور است که می توان به زنانی که تخمک های آنها از طریق درمان هایی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی آسیب دیده باشد کمک کرد.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 11:30
پژوهشگران دانشگاه منچستر در کنفرانس بین المللی که در 13 می برگزار شد، درباره نتایج اولیه درمان بیماری انقلابی بالقوه مغز با مطالعه ای بر روی کودکان یک و دوساله اطلاعاتی را ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 10:30
مطالعه مقاومت به پرتودرمانی در سلول های سرطان مغز
در یک صعود عمودی برای جلوگیری از برخورد با کوه بلند ، هواپیما برای دستیابی به ارتفاع ، محموله های خود را به بیرون پرت می کند. محققان دانشگاه مینه سوتا نشان دادند كه سلولهای سرطانی برای فرار از اثرات كشته شدن اشعه ، اقدامات مشابهی را انجام می دهند. نتایج این پژوهش جالب که در ژورنال EBiomedicine منتشر شده است.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 10:00
انتقال سلول های بنیادی از راه بینی می تواند امیدی برای درمان بیماری آلزایمر باشد
در تلاش برای یافتن یک راهکار درمانی برای بیماری آلزایمر، سلول های بنیادی مزانشیمی و وزیکول های خارج سلولی مشتق از آن ها(MSC-EVs) به لطف ویژگی های حفاظت کنندگی و ضد التهابی شان امیدوار کننده نشان داده اند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 09:15
سلول های بنیادی مشتق از پرده آمنیوتیک جفت موجب آهسته شدن اسکار ریوی در فیبروز ریوی می شوند
تیمی به سرپرستی محققان مرکز تحقیقات Eugenia Menni (CREM) در برشیا ، ایتالیا ، برای اولین بار نشان داده اند که چگونه سلول های بنیادی گرفته شده از پرده آمنیوتیک انسان (یکی از دو غشای جنینی که کیسه آمنیوتیک را تشکیل می دهند ، که در دوران بارداری جنین را پوشانده و بطور کلی پس از تولد نوزاد جدا می¬شود) می توانند پیشرفت زخم در فیبروز ریوی را کند کنند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 09:00
خون بند ناف ممکن است بیش از آن چه فکر می کنیم برای پیوند سلول های بنیادی مناسب باشد
محققین خون بند ناف را منبع مناسب تری از سلول های بنیادی در مقایسه با سایر منابع می دانند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 08:23
سلول درمانی بیماران قلبی مبتلا به عملکرد نامناسب ریز عروق کرونری
نتایج پژوهشی جدید حاکی از امیدوار کننده بودن یک سلول درمانی برای بیمارانی است که دچار آنژین ناشی از عملکرد نامناسب ریز عروق کرونری (CMD) شده اند.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1399 - 10:00
یافتن نقطه ضعف لوکمیا با استفاده از فناوری CRISPR
تیمی از محققین دانشگاه کالیفرنیا از فناوری CRISPR برای شناسایی تنظیم کننده های کلیدی لوکمیای میلوئید مزمن تهاجمی استفاده کرده اند که نوعی سرطان خونی صعب العلاج است.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1399 - 09:31
رویکردی جدید برای سلول درمانی بافت قلبی
پژوهشگران ژاپنی برای رشد سلول‌های عضلانی قلبی از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) که از پوست و یا خون فرد بالغ مشتق شده اند استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1399 - 09:00
مطالعه ای جانوری نشان می دهد که سلول های مغز انسانی آسیب ناشی از مولتیپل اسکلروزیس(MS) را ترمیم می کنند
مطالعه جدید نشان می دهد که وقتی نوع خاصی از سلول های مغز انسان به مدل های حیوانی مولتیپل اسکلروزیس(MS) و سایر بیماریهای ماده سفید مغز پیوند می شوند، این سلول ها آسیب را ترمیم و عملکرد را بازیابی می کنند.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1399 - 08:45
آستروسیت های بالغ برای یادگیری و حفاظه کلیدی هستند
پژوهشگران کالج پزشکی بیلور نشان داده اند که آستروسیت ها به عنوان فراوان ترین سلو لهای مغزی، نقشی مستقیم در تنظیم مدارهای عصبی دخیل در یادگیری و حافظه بازی می کنند.
دوشنبه، 19 خرداد 1399 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای تعدیل سیستم ایمنی و ممانعت از رد پیوند
اخیرا محققین دریافته اند که سلول های اپی تلیوم تیموسی مشتق شده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) می تواند پاسخ ایمنی گرافت های پوستی را تنظیم کنند و بقای آن ها را افزایش دهند.
دوشنبه، 19 خرداد 1399 - 08:30
مجوز FDA برای استفاده از فناوری CRISPR در تشخیص بیماری COVID-19
سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA) مجوز استفاده اضطراری از یک تست تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با کمک فناوری CRISPR را صادر کرد.
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 12:00
COPD: بیماری مربوط به سلول های بنیادی ریوی
محققین دانشگاه هوستون مقادیر فراوانی از سلول های بنیادی غیر طبیعی را در ریه بیمارانی که از بیماری انسداد ریوی مزمن(COPD) رنج می برند شناسایی کرده اند. این بیماری یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا است.
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 11:00
استفاده از  CAR T cell درمانی برای مبارزه با سرطان پوست
در مطالعه ای روی مدل های موشی، محققین از سلول های CAR T مهندسی شده برای مقابله با تومورهای پوستی استفاده کرده و در ادامه جایگاه های تومور پوستی را با نور آبی LED تحریک کردند.
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 10:00
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه