(آرشیو ماه خرداد 1399)
مبتلایان به اختلال خواب ممکن است از مزایای وجود یک مکانیسم تنظیم ساعت بیولوژیکی بهره ببرند
بررسی های اخیر خواب نشان می دهد که سنگاپوری ها جزء آن دسته از مردم جهان محسوب می شوند که دچار کمبود خواب هستند.
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 09:30
مطالعات سلول های بنیادی به احیای شنوایی کمک می کند
کمپلکس پروتئینی موسوم به Yap/Tead نقش مهمی را در فرایند شنوایی بازی می کند و در فرستان پیام ها به اندام شنوایی و رسیدن آن به اندازه صحیح طی تکوین جنینی بسیار مهم است.
یکشنبه، 18 خرداد 1399 - 01:30
مطالعه رفتار سلول های ایمنی در شرایط بی وزنی
از آنجا که برخی از فضانوردان طی ماموریت‌های فضایی، اثرات عجیبی از جمله فعال شدن ویروس‌های خفته را در بدن خود مشاهده کرده‌اند، ناسا در نظر دارد تا تاثیر سفر فضایی را بر تغییر سیستم ایمنی بدن را شناسایی کند.
شنبه، 17 خرداد 1399 - 11:30
ظرفیت بیوسنتزی: کلیدی برای خاموش کردن سلول های بنیادی سرطانی
تومورها توده یکدستی از سلول ها نیستند. توده های توموری شامل جمعیتی از سلول های سرطانی تمایز یافته و سلول های بنیادی توموری هستند که دلیل اصلی رشد و متاستاز توموری هستند.
شنبه، 17 خرداد 1399 - 11:00
یک رابط عصب محیطی اجازه کنترل دست مصنوعی از ناحیه فوقانی قطع شده را می دهد
اخیرا دستگاه های پروتزی عصبی که قادر به احساس بازخورد لمسی هستند تولید شده اند. مشخص شده است که الکترودهای محرک اعصاب محیطی زمانی که برای پروتز اندام های حرکتی فوقانی استفاده می شوند به بیماران حس لمس و فشار می دهند. علاوه براین، عصب دهی عضلانی هدفمند می تواند کنترل پروتز را مقدور کند، هر چند تعداد حرکات مستقل هنوز با محدودیت مواجه است.
شنبه، 17 خرداد 1399 - 10:30
تولید بافت های استخوانی سه بعدی دارای عملکرد با استفاده از یک جوهر زیستی جدید
دکتر گاهاور و همکارانش یک جوهر زیستی قابل پرینت را به عنوان پلت فرمی برای تولید بافت های دارای عملکرد و با مقیاس آناتومیک تولید کرده اند.
شنبه، 17 خرداد 1399 - 10:00
تولید مینی ریه ها برای تحقیقات SARS-CoV-2
تیمی از محققین آلمانی در بوخوم از ارگانوئیدهای مشتق از سلول های بنیادی برای مطالعه پیشرفت آلودگی SARS-CoV-2 و شناسایی مواد ضد ویروسی استفاده خواهند کرد.
شنبه، 17 خرداد 1399 - 09:21
بازیابی کیفیت تخمک ها در تلاش برای مقابله با ناباروری
در مطالعه ای جدید محققین پرده از درمانی غیر تهاجمی برداشته اند که می تواند کیفیت و تعداد تخمک ها را حفظ کرده و احیا کند و موجب از بین رفتن یک سد بزرگ در باروری زنان پیر شود.
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 13:30
ترکیب سیگنال های فیزیکی و بیوشیمیایی برای استفاده در مهندسی مبتنی بر سلول های بنیادی بافت غضروفی
برخلاف پیشرفت زیادی که در استراتژی های طراحی زیست مواد و جایگزینی بافت آسیب دیده غضروف مفصلی صورت گرفته است اما هنوز چالش های زیادی بر سر راه محققین و پزشکان وجود دارد.
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 13:24
مطالعه ای پیش بالینی برای بیماری Hirschsprung’s
کودکان مبتلا به بیماری Hirschsprung’s با نقص یا عدم سیستم عصبی گوارشی متولد می شوند. و در مطالعه ای جدید محققین بیمارستان کودکان لس آنجلس سعی داشته اند از پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان این مشکل استفاده کنند.
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 13:19
سلول های بنیادی سرطان کبد چگونه تشکیل می شوند
سرطان کبد یکی از کشنده ترین سرطان ها است و تنها زمانی علایم خود را نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی کرده باشد و همین امر گزینه های درمانی محدودی را در اختیار پزشکان قرار می دهد و بالطبع شانس بقای بیماران را کاهش می دهد. شایع ترین شکل این سرطان، کارسینومای هپاتوسلولار است.
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 13:15
کارآزمایی بالینی و استفاده از سلول های CAR-T در درمان بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما
مولتیپل میلوما تکثیر بدخیم پلاسما سل ها است که با عوارضی همانند درد استخوان و شکستگی، نارسایی کلیوی، مستعد شدن به عفونت، کم خونی و هایپرکلسیمی همراه است.
ﺳﻪشنبه، 13 خرداد 1399 - 13:20
فیبروبلاست های جوان شده می توانند توانایی انقباض را ریکاوری کنند
فیبروبلاست ها شایع ترین سلول های بافت پیوندی هستند. آن ها چارچوب های ساختاری بافت های جانوران را تشکیل می دهند و ماتریکس خارج سلولی و کلاژن را سنتز می کنند و نقش حیاتی را در ترمیم زخم بازی می کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 خرداد 1399 - 12:33
استرس های مزمن روی سلامت ذهنی اثر می گذارد و ورزش می توان به این امر کمک کند
تنها شش هفته استرس مزمن می تواند منجر به علایم افسردگی حتی در افرادی شود که پیش از این سابقه ای از مشکلات ذهنی و روانی نداشته اند.
ﺳﻪشنبه، 13 خرداد 1399 - 11:52
تایید مجوز اولین تست تشخیصی بر پایه CRISPR برای بیماری کرونا
شرکت شرلوک بایوساینسز نخستین مجوز استفاده اورژانسی سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را برای یک تست بر پایه CRISPR برای تشخیص COVID-19 گرفته است.
دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 11:30
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه