(آرشیو ماه تیر 1399)
فناوری جدید برای مجهز کردن شبکیه انسان به ابزار تشخیص پرتو مادون قرمز
در گزارشی که اخیرا در مجله معتبر Science به چاپ رسیده است، پژوهشگران آلمانی و سوئیسی یک فناوری انقلابی را ارائه کرده که شبیکه انسان و موش را قادر به تشخیص پرتو مادون قرمز می ساد. این توانایی می تواند برای بیمارانی که از فقدان گیرنده های نوری و بینایی رنج می برند، مفید باشد.
یکشنبه، 29 تیر 1399 - 07:30
مدلی سه بعدی از مغز انسان که مطالعه روند تکوینی مغز کمک می کند
به دلیل عدم توانایی دسترسی مستقیم به مغز و دستکاری این سلول ها در زمان حیات فرد، درک درست فرآیندهای درگیر در تکوین ، سازماندهی و اختلال در عملکرد مغز انسان دشوار بوده است. برای فائق آمدن بر این چالش، محققین بدنبال راهی برای ایجاد ساختارهای بافتی سه بعدی خود سازمان یابنده از سلول های بنیادی پرتوان مشتق از بیماران بوده اند.
پنجشنبه، 26 تیر 1399 - 10:00
سلول های بنیادی راه های جدیدی را برای ترمیم مفاصل ارائه می کنند
ترمیم آسیب دیدگی تاندون های طبیعی معمولا با ایجاد بافت اسکار همراه است و همین امر کارایی فرایند ترمیم را کاهش می دهد.
پنجشنبه، 26 تیر 1399 - 09:00
سلول های بنیادی بند ناف به رشد نورون های عصبی(شبکیه) کمک می کنند
سلول درمانی پتانسیل زیادی را برای درمان اختلالات عصبی نشان داده است و در پژوهشی جدید، محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی موجود در بافت بند ناف می توانند روزی به درمان بیماری های مخرب چشمی کمک کنند.
پنجشنبه، 26 تیر 1399 - 08:00
بودجه ای 1/9 میلیون دلاری برای بهبود پیوند سلول های بنیادی
پژوهشگران انستیتو قلب تگزاس برای انجام فاز دو مطالعه ای موسوم به STTR بودجه ای 9/1 میلیون دلاری را از انستیتو قلب ریه خون ملی دریافت کرده اند تا سطح یک محصول به نام 7HP349( یک فعال کننده جدید اینتگرین) را ارتقا ببخشند و یک برنامه دوز یابی بهینه برای پیوند خون بند ناف طراحی کنند.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 11:33
استفاده از یادگیری ماشینی برای دسته بندی خطرات سلول های توموری گلیوبلاستومایی
هدف تحقیقات سرطان نشان دادن زیر مجموعه های سلولی تاثیر گذار در زمینه های تحقیقاتی و بالینی سرطان و ارائه فرضیه های درمانی جدید و یا شناسایی بیومارکرهای جدید است.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 11:00
دیدگاهی جدید در مورد تکثیر برون تنی سلول های بنیادی خونی قابل پیوند انسان
محققین مرکز سلول های بنیادی دانشگاه لوند هدف جدیدی را برای تکثیر برون تنی سلول های بنیادی خون ساز انسانی شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 10:30
تولید سلول های T تنظیمی از سلول های بنیادی مزانشیمی
سلول های T تنظیمی (Treg) نقش مهمی را در ایجاد تحمل ایمنی بازی می کنند و در پیوند سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به لوکمیا و سایر بیماری های خونی، وجود تعداد کم سلول های Treg با بروز بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD) همراه است. با این حال، سلول های Treg به صورت طبیعی هم نادر هستند و یافتن منابع جایگزین برای تولید این سلول ها در مقادیر کافی می تواند منجر به ایجاد درمان های موثر بشود.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 10:00
ترمیم شکستگی های استخوان به واسطه تغییرات سلولی
سلول های استرومایی مغز استخوان بعد از آسیب دچار تغییر شکل یا متامورفوز می شوند تا به سلول های بنیادی اسکلتی تبدیل شوند که قادرند در فرایند ترمیم استخوان همکاری کنند.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 09:30
یک کارآزمایی بالینی برای آلزایمر کودکان!
در یک کارآزمایی بالینی در دانشگاه مک مستر، محققین از یک داروی مورد تایید برای آرتریت برای درمان کودکانی استفاده کرده اند که به یک اختلال متابولیک کشنده مبتلا هستند که منجر به تخریب عصبی می شود.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 09:00
استفاده از فناوری CRISPR برای درمان بیماری پروانه ای
بیماری اپیدرمولیز بولوزا یا EB که آن را تحت عنوان پوست پروانه ای نیز می شناسند بوسیله ظاهر شکننده پوست و اپی تلیوم موکوسی و هم چنین زخم ها و کارسینوماهای پوستی مغلوب قابل شناسایی است.
چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 08:30
بیومارکری جدید برای غربالگری سلول های بنیادی مزانشیمی
در حالی که صدها کارآزمایی بالینی برای ارزیابی توانایی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی در درمان بیماری های مختلف از بیماری های قلبی تا آسیب های مغزی خاتمه یافته یا در دست انجام است، اما هنوز راهی وجود ندارد که کیفیت سلول های بنیادی قبل از این که اهدا کننده متحمل رویکرد دردناک جمع آوری سلول از مغز استخوان و ... شود تعیین شود.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1399 - 09:45
شبکه های عصبی می توانند تمایز شبکیه را در ارگانوئیدهای شبکیه پیش بینی کنند
پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون آمریکا، یک الگوریتم کامپیوتری مبتنی بر یادگیری عمیق را برای شناسایی و پیش بینی تمایز شبکیه در ارگانوئیدهای مشتق از سلول های بنیادی و بر مبنای تصویربرداری زمینه روشن طراحی و تولید کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1399 - 09:15
جمع آوری بزرگ ترین منبع سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به نقص آلفا-1 آنتی تریپسین(AATD)
محققین در مرکز پزشکی بازساختی(CReM) دانشگاه بوستون توانسته اند بزرگ ترین منبع سلولی از سلول های بنیادی مشتق از بیمار(iPSCs) را از بیماران مبتلا به نقص آلفا-1 آنتی تریپسین(AATD) جمع آوری کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1399 - 08:45
آزادسازی آهسته دو ماده شیمیایی که بعد از حمله قلبی از قلب محافظت می کنند
در پژوهشی جدید در مدل های جانوری، محققین دانشگاه آلاباما در بیرمنگام نشان داده اند که تزریق دو ماده شیمیایی در یک شکل با آزادسازی آهسته می تواند اندازه ناحیه انفارکته قلب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و عملکرد بطن چپ را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1399 - 08:15
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه