(آرشیو ماه مرداد 1399)
راهی جدید برای انتقال داروها از طریق پوست
دانشمندان مرکز تحقیقات A * STAR، نشان داده اند که اعمال یک فشار موقت روی پوست موجب می شود که میکروپورها یا ریز سوراخ هایی در پوست ایجاد شود که اجازه عبور راحت¬تر داروها از پوست را می دهد.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 09:30
در حالی که احتمالا اغلب افراد سال 2020 را در لیست یکی از بهترین سال های زندگی شان قرار نمی دهند، اما در مورد کمپانی jCyte امسال یکی از بهترین سال ها بوده است و این کمپانی با همکاری یک کمپانی فعال در زمینه چشم پزشکی نتایج موفقیت آمیزی را در مورد فاز دو یک مطالعه بالینی بر روی رتینیت پیگمنتوزا بدست آورده اند که نتیجه یک سرمایه گذاری 252 میلیون دلاری در این زمینه است.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 09:00
پلت فرم جدیدی که ردیابی طولانی مدت بافت های مشتق از سلول های بنیادی را بعد از پیوند مقدور می سازد
پلت فرم جدیدی بوسیله محققین ارائه شده است که اجازه ردیابی طولانی مدت کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) را بعد از پیوند به قلب می دهد.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 08:30
ترکیب داربست های سیلک(ابریشم) و مغناطیس برای بازسازی بافت استخوان
در پژوهشی در دانشگاه مینهو پرتقال، محققین کامپوزیت جدیدی را تولید کرده اند که می تواند برای مهندسی بافت و بویژه مهندسی بافت استخوان استفاده شود.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 08:15
اتوفاژی سلول های بنیادی و پتانسیل استفاده از آن در پزشکی بازساختی
محققین در دانشگاه Penn State نقش های جدیدی از اتوفاژی سلولی را در نوسازی و تمایز سلولهای بنیادی جنینی کشف کرده اند. این فرایندها ، که مربوط به اتوفاژی واسطه چاپرون و متابولیت مرتبط با آن است ، بینش جدیدی را ارائه می دهد که ممکن است در توسعه روش های درمانی مرتبط با پزشکی بازساختی باشد.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 01:30
سلول های بنیادی مزانشیمی در سندرم زجر تنفسی مربوط به COVID-19
از زمان شیوع پاندمی ویروس کرونا در ووهان چین، محققین و پزشکان زیادی به دنبال راهکارهای دارویی و درمانی برای مقابله با این ویروس و بیماری COVID19 بوده اند. این از این رویکردها استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی بوده است.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 11:33
موفقیت در تولید سلول های عصبی در آزمایشگاه
ژنوم های انسانی، موشی و سایر پستانداران دارای صدها هزار عنصر L1 است. اغلب این عناصر غیر فعال هستند اما باز هم برخی از آن ها توانایی تولید نسخه هایی از خودشان را دارند و به قطعات مختلف DNA جهش یا پرش(jump) می کنند که همین امر روی تنظیم ژن اثر می گذارد و می تواند هم مفید و هم مضر باشد.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 11:00
در حال حاضر اغلب بافت هایی که با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید می شوند در خارج از بدن ساخته می شوند و در ادامه بوسیله جراحی به داخل بدن ایمپلنت می شوند. چنین فرایند نیازمند برش های بزرگ بوسیله جراحی است که همین امر خطر عفونت را افزایش داده و مدت زمان ریکاروی را نیز افزایش می دهد. اما راه حل چیست؟ برای حل این مشکل، تیمی از محققین یک فناوری را برای پرینت مستقیم بافت ها در درون بدن ارائه کرده اند.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 10:20
طحال جایگزینی مناسب برای تولید اندام شبه کبدی
بیماری های کبدی در بسیاری از مناطق جهان به قدری شایع شده است که افراد نیازمند پیوند قبل از این که اندام مورد نیاز آن ها پیدا شود از دنیا می روند. به همین دلیل پژوهشگران و پزشکان همچنان به دنبال گزینه های دیگر برای درمان بیماری های کبدی یا جایگزینی کامل اندام با گزینه دیگری هستند. پژوهشی جدید این گزینه را طحال معرفی کرده است.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 10:00
تولید سلول های کشنده ذاتی به کمک سلول های بنیادی پرتوان القایی
سلول های کشنده ذاتی، لنفوسیت هایی از همان خانواده سلول های B و T هستند و بخشی از سیستم ایمنی ذاتی را تشکیل می دهند. آن ها در سراسر بدن می گردند و به حضور عوامل خارجی و هم چنین سلول های سرطانی واکنش می دهند.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 09:40
دیدگاه های جدید در مورد بهبودی زخم
زمانی که زخمی روی پوست ما ایجاد می شود، سلول های بدن ما خیلی سریع به سمت جایگاه زخم حرکت می کنند تا آن را ترمیم کنند. در حالی که تصور می شود که اطلاعات زیادی در مورد نحوه ترمیم زخم و تشکیل بافت اسکار وجود دارد اما تیمی از محققین در دانشگاه واشنگتن به سرپرستی دکتر دلارام شکیبا برای اولین این فرایند را از همان ابتدا و زمان شروع نشان داده اند. این یافته می تواند موجب درک هر چه بهتر فرایند ترمیم زخم، تشکیل فیبروز و متاستاز شود.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 09:20
تولید داربستی سنتتیک برای بازسازی تاندون و لیگامنت
یکی از آسیب دیدگی های شایع ورزشی آسیب رباط صلیبی قدامی زانو(ACL) است که بازسازی و ترمیم آن بسیار مشکل است.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 09:00
درمانی بی خطرتر و موثرتر برای لوکمیا
یک شیمی درمانی بی خطرتر و موثرتر برای بیماران دچار سرطان های خونی مانند لوکمیا که نیازمند پیوند مغز استخوان است بوسیله پژوهشگران دانشگاه آریزونا در دست بررسی است.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 08:20
استفاده از human-on-a-chip برای مدل سازی پاتولوژی بیماری ALS
مطالعه ای جدید نشان می دهد که فناوری ایجاد شده در دانشگاه فلوریدای مرکزی می تواند به عنوان یک مدل قابل اتکا برای بالین برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) و غربالگری بهتر درمان های جدید استفاده شود.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 08:00
سلول های بنیادی مزانشیمی CD146 مثبت می توانند نتایج سلول درمانی را تقویت کنند
شواهد نشان می دهد که ناهمگونی عمومی موجود در سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) می تواند نتیجه درمانی استفاده از این سلول ها در سلول درمانی را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، تفاوت های مختص هر اهدا کننده نیز می تواند روی کارایی درمانی این سلول ها اثرگذار باشد و سطح دیگری از پیچیدگی سلول درمانی را به نمایش بگذارد.
شنبه، 25 مرداد 1399 - 13:00
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه