(آرشیو ماه مرداد 1399)
موثر بودن سلول درمانی و استفاده از سلول های بنیادی برای نکروز استخوانی سر استخوان ران
نکروز استخوانی (استئونکروز) استخوان ران (ONFH) یک بیماری شایع است که به شدت بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر می گذارد و ترمیم ناحیه نکروتیک برای موفقیت دردرمان مهم است.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 11:30
ارگانوئیدها پلی بین مطالعات آزمایشگاهی و مدل های جانوری سرطان کولورکتال هستند
محققین در انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست(WFIRM) ارگانوئیدهایی از سرطان کولورکتال انسانی را تولید کرده اند که به درک بهتر نحوه رشد تومور در ریز محیط طبیعی و پاسخ تومور به درمان ها مناسب است. این اولین مطالعه ای است که تکوین بافت توموری در قالب بدن را به خوبی شبیه سازی می کند.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 11:00
بازسازی قلبی با استفاده از سلول های بنیادی: چرا بعد از پیوند ضربان های قلبی نامنظم اتفاق می افتد
شواهد بدست آمده نشان داده است که کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی می توانند روی بازسازی قلبی اثر بگذارند و بافت اسکار قلبی اسیب دیده را جایگزین کنند و موجب یکپارچگی الکتریکی می شوند.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 10:30
گرافت های سلول های بنیادی عصبی ایمپلنت شده در آسیب های نخاعی موثر نشان داده اند
استفاده از سلول های بنیادی برای احیای عملکردهای از دست رفته طی آسیب های نخاعی سال هاست که به یک جاه طلبی برای محققین و پزشکان تبدیل شده اند. سالانه نزدیک به 18 هزار نفر در آمریکا به آسیب نخاعی مبتلا می شوند و در حال حاضر نیز بیش از 294 هزار نفر با این عارضه زندگی می کنند که به دلایلی مانند ناتوانی یا کاهش عملکردهای حسی و حرکتی کیفیت زندگی آن ها پایین است.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 10:00
بی خطر بودن و کارایی درمان بیماری های کلیوی مزمن با سلول پیش ساز اندوتلیالی
استفاده از سلول های پیش ساز اندوتلیالی CD34+ یک رویکرد موثر برای حفظ عملکرد کلیوی و بهبود نتایج بالینی برای بیماران انسانی مبتلا به بیماری های کلیوی مزمن است.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 09:30
تولید سلول های بنیادی خون ساز در آزمایشگاه
محققین سعی در تولید سلول های بنیادی خون سازی در آزمایشگاه داشته اند که بتوانند تنها نوع خاصی از سلول های خونی را تولید کنند.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 09:00
کشف جهشی جدید که می تواند به اهداف درمانی برای بیماری های قلبی اشاره داشته باشد
پژوهشی بوسیله ویلسون مردیت و استیو فاربر، یک هدف درمانی بالقوه و جدید را برای شریان های مسدود شده و سایر خطراتی که به دلیل چربی زیاد موجود در جریان خون فرد را تهدید می کند، ارائه کرده است.
دوشنبه، 20 مرداد 1399 - 08:30
محیط سه بعدی و رگزایی در استخوان زایی
یکی از مهم ترین چالش ها در زمینه ترمیم شکستگی ها یا آسیب های استخوانی و یا استفاده از مهندسی بافت استخوان برای ترمیم استخوان ها عدم رگزایی مناسب در گرافت های استخوانی است.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 12:00
شناسایی پروتئینی ضروری برای باروری مردان
اسپرماتوزوآهای که به صورت جدید در بیضه ها توید می شوند توانایی بارور کردن ندارند ولی زمانی که در اپیدیدیم بالغ می شوند به اسپرم های کاملا دارای عملکرد تبدیل می شوند. تکوین خود اپیدیدیم به فاکتورهای بیضه ای که در جریان لومینال دریافت می شود بستگی دارد. پیام رسانی نامناسب بین بیضه و اپیدیدیم را یکی از دلایل ناباروری مردان می دانند.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 11:46
تولید ارگانوئیدهای پوستی حاوی مو به کمک سلول های بنیادی
ارگانوئیدها گروه های سلولی کوچک رشد یافته و سازمان یافته در آزمایشگاه هستند که معمولا از سلول های بنیادی مشتق می شوند و از آن ها برای مدل سازی اندام های واقعی استفاده می شود.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 11:20
تولید سلول های غدد عرقی در شرایط آزمایشگاهی
در مطالعه ای جدید پژوهشگران توانسته اند سلول های میواپی تلیالی نامیرای غدد عرقی اکرین انسان(iEM cells) را تولید کنند. این یافته می تواند به تولید نسل جدید ضد عرق ها و پیشبرد تحقیقات روی عملکرد نامناسب این غدد در برخی از اختلالات یا بازسازی غدد عرقی کمک کند.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 11:00
استفاده از مکمل روی برای مقابله با COVID-19
از زمان شیوع پاندمی ویروس کرونا در ووهان چین و گسترش آن به سراسر دنیا، محققین و پزشکان به دنبال طراحی داروها و درمان های جدید و یا استفاده از داروهای از پیش موجود برای سایر بیماری های ویروسی برای مقابله با بیماری کروناویروس جدید یا COVID-19 بوده اند.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 10:41
جنین ها به ویروس کرونا حساس هستند
مشخص شده است ژن هایی که در نحوه آلوده شدن سلول ها به وسیله SARS-CoV-2 دخیل هستند در جنین ها و در طی هفته دوم بارداری فعال هستند. این بدین معنی است که جنین ها نیز به COVID-19 حساس هستند و در صورتی که مادر در معرض این ویروس قرار گیرد، شانس بارداری اش نیز کاهش می یابد.
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 10:00
بررسی مولتی اومیکس برای نشان دادن مشخصه های سلول های آلوده به ویروس ایدز در شرایط درون تنی
برای ریشه کن کردن عفونت HIV-1، نشان دادن مشخصه های دقیق و ناهمگونی سلول های آلوده به HIV-1 در شرایط درون تنی(in vivo) امری بسیار مهم است.
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 10:00
سلول های بنیادی در عصب بینایی که قادر به حفظ بینایی هستند
پژوهشگران دانشگاه مریلند برای اولین بار سلول های بنیادی را در ناحیه ای از عصب بینایی شناسایی کرده اند که نقش انتقال سیگنال ها از چشم به مغز را عهده دار است.
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 09:00
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه