(آرشیو ماه مرداد 1399)
کشف اسرار پشت پرده رمز و رازهای پیری
زیست شناسان و مهندسین زیستی در دانشگاه کالیفرنیا مکانیسم های کلیدی پشت پرده رمز و رازهای پیری را شناسایی کرده اند. آن ها دو مسیر مجزا را جداسازی کرده اند که سلول ها طی پیری مهاجرت می کنند و راه جدیدی را برای برنامه ریزی ژنتیکی این فرایند و افزایش طول عمر ارائه کرده اند.
شنبه، 11 مرداد 1399 - 10:00
بقای دائمی نورون ها ذاتا طی تکوین برنامه ریزی می شود
اغلب نورون ها طی تکوین جنینی تولید می شوند و بعد از تولد تقریبا هیچ پشتیبانی ندارند. محققین بر این باورند که بقای آن ها تقریبا به طور ذاتی و یا بوسیله نیروهای خارجی مانند بافت ها و سلول هایی تعیین می شود که آن ها را حمایت می کنند.
چهارشنبه، 08 مرداد 1399 - 15:00
ویروس کرونا می تواند سلول های قلبی را در ظروف آزمایشگاه آلوده کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که SARS-CoV-2(ویروس عامل بیماری COVID-19) می تواند سلول های قلبی را در ظروف آزمایشگاهی آلوده کند و این نشان دهنده این است که سلول های قلبی بیماران می تواند به طور مستقیم تحت تاثیر ویروس قرار گیرد.
چهارشنبه، 08 مرداد 1399 - 14:40
تومورهای مغزی ممکن است در منطقه ای از مغز منشا بگیرند که مجزا از جایی است که منجر به یک بیماری کشنده می شود
یک مدل موشی گلیوبلاستوما (نوعی تهاجمی از سرطان مغز) نشان می دهد که این سرطان کشنده از منبع سلول های بنیادی منشا می گیرد که می تواند فاصله قابل توجهی با تومورهای نهایی داشته باشند.
چهارشنبه، 08 مرداد 1399 - 14:00
استخوان الهام گرفته از لگو و ترمیم بافت نرم با استفاده از آجرهای پرینت شده سه بعدی کوچک
آجرهای پرینت شده سه بعدی کوچک طراحی شده بوسیله محققین دانشگاه اورگون می توانند استخوان های شکسته را ترمیم کنند و روزی منجر به تولید اندام های ساخته شده در آزمایشگاه برای پیوند به انسان شوند.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 10:30
شناسایی مکانیسم هایی که در از دست رفتن بویایی طی COVID-19 دخیل هستند
مطالعه جدید روی سلول های بویایی انسانی نشان داده است که تهاجم ویروسی سلول های پشتیبان در حفره بینی ممکن است دلیل از دست رفتن بویایی در بیماران مبتلا به COVID-19 باشد.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 10:00
هورمون سلول های چربی که پتانسیل درمانی سلول درمانی را تقویت می کند
سلول های بنیادی مزانشیمی با توجه به ویژگی های منحصربفرد و پتانسیل تمایزی بالا به یک ابزار درمانی برای بسیاری از بیماری ها تبدیل شده اند اما برخلاف کارآزمایی های بالینی موفقیت آمیز، نتایج بدست آمده از آن ها بسیار متغیر است.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 09:30
سلول درمانی می تواند موارد بحرانی COVID-19 را بهبود ببخشد
یک سلول درمانی تست شده روی 13 بیمار اینتوبه شده با تهویه ماشینی ، در بهبود بالینی موارد بحرانی COVID-19 موثر نشان داده است. این سلول درمانی میزان مرگ بیماران را از 85 درصد به 15 درصد رسانده است.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 09:00
راهی برای استفاده بهتر از خون بند ناف برای مقابله با سرطان
پژوهشگران مرکز سرطان فرد هاچینسون راه را برای استفاده راحت تر از خون بند ناف برای مقابله با سرطان هموار کرده اند. دستاوردی که می تواند استفاده از این منبع سلول های بنیادی برای درمان سرطان های خونی مانند لوکمیا را آسان تر سازد.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 08:32
تولید نای انسانی از سلول های بنیادی مشتق از خود بیمار
هانا وارن کودک دو ساله ای بود که بدون مجرای هوایی متولد شده بود و قادر به صحبت کردن، بلع و یا غذا خوردن به صورت اختیاری نبود. تنها امید وی به زندگی وجود یک نای مصنوعی بود که به یک دستگاه متصل بود.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 - 08:15
مولکولی که بوسیله سلول های آلوده به پاتوژن ها ترشح می شود و پاسخ ایمنی را سرکوب می کند
پژوهشگران دانشگاه استنفورد کشف کرده اند که سلول های آلوده به ویروس ها یا باکتری ها یک سیگنال "مرا نخور(don't eat me)" را صادر می کنند که مانع از حمله سیستم ایمنی بدن به آن ها می شود.
دوشنبه، 06 مرداد 1399 - 15:00
پروتکل درمانی با اکسیژن پر فشار برای بهبود عملکرد شناختی افراد پیر
پژوهشگران برای اولین بار نشان داده اند که اکسیژن درمانی پرفشار(HBOT) می تواند عملکرد شناختی را در بالغین پیر سالم به طور قابل توجهی تقویت کند.
دوشنبه، 06 مرداد 1399 - 14:35
نقش هورمون های جنسی در کنترل سلول های بنیادی
دی مورفیسم جنسی حاصل تفاوت های ژنتیکی در سلول های نر و ماده و تفاوت های هورمون های سیستمیک است. اثر گذاری و نحوه اثر گذاری هورمون های جنسی روی اندام های غیر تولید مثلی به خوبی درک نشده است و این در حالی است که این امر می تواند در بروز بسیاری از بیماری ها تاثیرگذار باشد.
دوشنبه، 06 مرداد 1399 - 08:30
چگونه حرکات تصادفی و دینامیک منجر به تشکیل نیچ های سلول های بنیادی می شود
بدون سلول های بنیادی ، زندگی انسان وجود نخواهد داشت. به علت وجود آنها ، یک توده سلولی به یک اندام تبدیل می شود و یک تخم لقاح یافته به یک کودک تکوین می یابد. اما چه چیزی در واقع یک سلول بنیادی ایجاد می کند؟ آیا اینها جمعیت پایداری از سلول های ویژه با استعداد هستند؟ دانشمندان بر این باورند که سلول های بنیادی ممکن است به دلیل رفتار جمعی از سلول ها در اندامها بوجود آیند.
یکشنبه، 05 مرداد 1399 - 10:00
چگونه روده هایتان را ترمیم کنید
برای اولین بار، محققین دانشگاه موناش یک بیومولکول کلیدی را شناسایی کردند که ترمیم پوشش روده را بوسیله تحریک سلول های بنیادی برای بازسازی بافت آسیب دیده تقویت می کند.
یکشنبه، 05 مرداد 1399 - 09:30
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه