(آرشیو ماه مرداد 1399)
پتانسیل اگزوزوم های بند ناف در فرایندهای ترمیمی
اگزوزوم ها، وزیکول های خارج سلولی با قطر 30 تا 100 نانومتری هستند که از سلول ها آزاد می شوند و تنها مواد زاید سلولی را حمل نمی کنند بلکه با توجه به محتواهای متفاوتی که دارند بسیاری از عملکردهای سلولی که برای بقای سلول و ارتباطات سلول-سلول مهم است را تسهیل می کنند.
یکشنبه، 05 مرداد 1399 - 08:30
اهدافی جدید برای تومورهای مغزی کشنده کودکان
بعد از کشف این که چگونه ژنی خاص می تواند موجب تقویت تومورهای مغزی کودکان شود، محققین دانشگاه مانیتوبا با موفقیت این سرطان را در مدل های موشی کاهش داده اند.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 14:00
فاکتورهای خونی اثرات سودمند ورزش روی نورون زایی و شناخت را به مغزهای پیر منتقل می کنند
ورزش دارای طیف گسترده ای اثرات سودمند برای سلامتی است و محققین قصد داشته اند اثرات آن را روی مغز بررسی کنند.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 13:30
یافته های جدید در مورد تکوین تومورهای مغزی می تواند منجر به درمان های موثرتر شود
برای اولین بار، تیمی از محققین بین المللی در دانشگاه وین، تفاوت های مولکولی بین سلول های توموری منفرد در اپاندیموما(نوعی تومور بدخیم مغزی) را شناسایی کرده اند. این محققین نشان داده اند که اپاندیموما در نیچ خاصی از سلول های بنیادی مغز تکوین می یابد. یافته های این مطالعه می تواند نشان دهد که چرا اپاندیموما رفتاری تهاجمی دارد و درمان آن نیز بسیار مشکل است.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 13:00
سلول های بنیادی پوست با افزایش سن قندها را تغییر می دهند
پیری هیج خودش را به اندازه پوست به خوبی نشان نمی دهد. آثار مخرب پیری و گذشت زمان روی پوست و سلول های بنیادی اپی درمی که برای جایگزین کردن لایه خارجی پوست تمایز می یابند، یکی از فرضیات پیر شدن پوست اما تاکنون روشی برای ارزیابی پیری این بخش ها در سطح مولکولی پیشنهاد نشده است.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 12:30
روش تصویربرداری سه بعدی جدید مورد استفاده برای نمونه های توموری، برای مطالعه COVID-19
محققین در انستیتو کارولینسکای سوئد روش جدیدی را برای آنالیز نمونه های سالم توموری به صورت سه بعدی و در سطح مولکولی ارائه کرده اند و با توجه به شرایط موجود آن ها قصد دارند که از این رویکرد برای مطالعه نمونه های بافتی بیماران مبتلا به COVID-19 استفاده کنند به این امید که اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه ورود ویروس کرونا به اندام های مختلف بدست آورند.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 12:00
نانوذراتی برای مقابله موثرتر با مقاومت درمانی لوکمیا
یکی از بزرگ ترین مشکلات در زمینه درمان سرطان، مقاوم شدن بیماران و سرطان به درمان های ضد سرطانی است. در پژوهشی جدید محققین دریافته اند که استفاده از یک داروی شیمی درمانی موجود در قالب نانوذرات می تواند موثرتر از استفاده دارو به تنهایی و هم چنین موثرتر از درمان های موجود باشد.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 11:30
پیوند سلول های بنیادی به مغز و متوقف شدن تشنج های مربوط به صرع در مدل های جانوری
برای افراد مبتلا به صرع شدید، هیچ دارویی موثر نیست اما یک رویکرد موثر می تواند ایمپلنت کردن سلول های بنیادی به مغز آن ها برای متوقف شدن تشنج بیماران است.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 11:15
یک داروی آزمایشگاهی که همانندسازی ویروس زیکا را کاهش می دهد و مانع از میکروسفالی می شود
گروهی از محققین دانشگاه سائوپائولوی برزیل کشف کرده اند که مهار پروتئین AHR( گیرنده آریل هیدروکربن)، سیستم ایمنی را مقدور می سازد که با همانندسازی ویروس زیکا به طور موثرتری مقابله کند.
شنبه، 04 مرداد 1399 - 11:00
راهی ساده تر برای تولید سلول های حسی شنوایی
دکتر نیل سگیل و همکارانش ر آزمایشگاه سلول های بنیادی USC به دنبال یافتن راهی ساده تر برای تولید سلول های حسی گوش داخلی بوده اند.
پنجشنبه، 02 مرداد 1399 - 13:15
استفاده از تکه های قلبی مهندسی شده سازش پذیر و چهار بعدی برای درمان انفارکته میوکاردی
پیشرفت قابل ملاحظه ای در مهندسی داربست های قلبی به منظور درمان انفارکته میوکاردی صورت گرفته است اما هنوز هم شبیه سازی بافت تخصصی قلب و تنوع موجود در بافت های قلبی با استفاده از رویکردهای موجود در زمینه مهندسی بافت مقدور نیست.
پنجشنبه، 02 مرداد 1399 - 13:08
گامی نزدیک تر به اندام های قابل پیوند رشد یافته در آزمایشگاه
زیست شناسان و مهندسین زیستی در EPFL روش جدیدی را برای طراحی مینی کبدهای انسانی ساده سازی شده ارائه کرده اند. این روش یک پیشرفت فوق العاده در زمینه برطرف کردن نیاز به بافت های قابل پیوند رشد یافته در آزمایشگاه محسوب می شود.
پنجشنبه، 02 مرداد 1399 - 13:04
دیدگاه هایی جدید در مورد ژن های دخیل در تکوین نای و مری
مطالعۀ جدیدی در eLife به چاپ رسیده است که چگونگی نقش شبکه ای از ژن ها در تکوین نای و مری در موش ها را گزارش می¬دهد. نتایج این مطالعه دیدگاه¬های جدیدی را در مورد ژنهای موجود در حین تکوین تشکیل نای (لولۀ هوا) و مری (لولۀ غذایی) نشان می¬دهد.
پنجشنبه، 02 مرداد 1399 - 12:35
مشکلات بارداری در روش های کمک تولید مثلی مربوط به برخی از فرایندهای خاص است
مطالعه¬ای تجربی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا ارتباط رویکرد کشت جنین به عنوان بخشی از روش یا تکنیک کمک تولید مثلی(ART) با ناهنجاری های جفت، خطر پره آکلامپسی و رشد غیر طبیعی جنین را نشان داده است.
پنجشنبه، 02 مرداد 1399 - 12:31
ویتامین D می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند
براساس یک بررسی جدید ، وضعیت ویتامین D خوب هم در پیشگیری از سرطان و هم در پیش آگهی سرطان ها مفید است.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 11:30
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه