(آرشیو ماه شهریور 1399)
یافته هایی جدید در مورد خاصیت کشسانی پوست
ویژگی کشسانی پوست بوسیله جراحان پلاستیک برای تولید پوست بیشتر برای جراحی های بازسازی کننده استفاده می شود.
شنبه، 29 شهریور 1399 - 10:00
تولید خون به کمک سلول های بنیادی پرتوان القایی
توانمندی تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) موجب شده است که به دلیل پتانسیل تمایزی بالای این سلول ها، تمایل زیادی برای استفاده از آن ها به عنوان منبع سلولی برای تولید سایر سلول های تخصص یافته از جمله سلول های خونی باشد، اما این امر به راحتی ممکن نیست.
شنبه، 29 شهریور 1399 - 09:30
ترکیب مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی که موجب افزایش بهبود زخم می شود
بروز زخم های دیابتی مزمن می تواند منجر به قطع عضو شود و متاسفانه درمان های استاندارد موجود می تواند منجر به بهبودی تنها 30 درصد بیماران شود.
شنبه، 29 شهریور 1399 - 09:00
یافته هایی جدید در زمینه تکوین سلول های عصبی
در پژوهشی جدید محققین مکانیسمی را شناسایی کرده اند که در زمان تولد نورون ها شروع می شود تا شکلی عمومی از مرگ سلولی (آپوپتوز) را به طور ویژه در نورون ها کاهش دهد.
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 10:00
آیا ژن درمانی می تواند در افزایش طول عمر انسان اثرگذار باشد؟
زندگی انسان بوسیله پیری سلول های منفرد تعیین می شود. برای درک این که آیا همه سلول ها با نرخ مشابه و دلیل مشابهی پیر می شوند، محققین به مطالعه فرایند پیری در مخمر در حال جوانه زدن Saccharomyces cerevisiae ، به عنوان یک مدل قابل ردیابی و بررسی مکانیسم های پیری از جمله مسیرهای پیری پوست و سلول های بنیادی پرداختند.
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 09:36
کمک به حفظ بافت ریه در خارج از بدن
برای حمایت ریه ها در خارج از بدن و ریکاوری کیفیت ریه های اهدایی قبل از پیوند در حال حاضر روشی که آن را پرفیوژن ریوی برون تنی(EVLP) می نامند، استفاده می شود اما EVLP تنها مدت زمان کوتاهی(6 تا 8 ساعت) از ریه ها حمایت می کند که برای احیای اغلب ریه های اهدایی آسیب دیده بسیار کوتاه است.
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 09:00
نقش آدیپونکتین در افزایش عملکردهای درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی
سلول های بنیادی مزانشیمی اثرات درمانی شان روی عملکرد قلبی را از طریق تولید اگزوزوم ها بر جای می گذارند که این امر خود تحت تاثیر سطح آدیپونکتین پلاسمای میزان و بیان T-کادهرین روی سطح سلول های بنیادی مزانشیمی قرار دارد.
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 08:30
پتانسیل استفاده از اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی
اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی دارای پتانسیل سلول های والدی هستند و می توانند در بازسازی آسیب های اندام های مختلف از طریق مدیفه کردن عملکرد و فنوتیپ سلول های هدف مشارکت کنند.
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 08:00
شناسایی نقش یک پروتئین در تکوین سلول های حسی مویی گوش
پژوهشگران دانشگاه مریلند در مطالعه ای جدید نقش تعیین کننده یک پروتئین در تکوین سلول های مویی دخیل در شنوایی را نشان داده اند.
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 - 15:00
مجموعه ای از کانال ها که ارتباط بین انگل مالاریا و سلول های خونی را نشان می دهند
محققان انستیتو ملی سلامت(NIH)، مجموعۀ دیگری از سوراخ ها یا کانال ها را در کیسه محصور کننده انگل کشنده مالاریا را در زمان آلوده کردن سلول های قرمز خونی کشف کرده اند.
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 - 14:30
شناسایی اهداف بالقوه برای کشنده ترین شکل سرطان پانکراس
تیمی از محققین در کلینیک مایو اهداف درمانی بالقوه یا را برای تهاجمی ترین و کشنده ترین شکل سرطان پانکراس شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 - 14:00
محلول فریز سلولی جدید برای کاربرد بالینی محصولات سلول درمانی
کمپانی AMSBIO مجوزهای لازم برای محلول های حفاظت انجمادی سلول موسوم به STEM-CELLBANKER® و HSC-BANKER®. را بدست آورده است.
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 - 13:40
جوهر زیستی آزاد کننده اکسیژن برای پرینت زیستی سه بعدی
مهندسی بافت های جدید می تواند کمبود بافت ها و اندام ها برای پیوند را جبران کند و به ایجاد مدل های فیزیولوژیک برای کاربرد در کشف داروهای جدید کمک کند. یکی از رویکردهای نوظهور در زمینه مهندسی بافت پرینت سه بعدی است که در آن سلول ها و مواد می توانند به منظور ساخت جوهر زیستی ترکیب شوند و برای تولید ساختارهای بافتی استفاده شوند.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 13:00
درمانی بالقوه برای بیماری کشنده اضافه بار آهن(هموکروماتوز)
مرگ یک بیمار، انگیزه ای برای یک پزشک شده است تا مکانیسم های مولکولی دخیل در هموکروماتوز قلب را شناسایی کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 12:45
استخوان های رشد یافته در آزمایشگاه می توانند روش تست کردن درمان های پزشکی را تغییر دهند
محققین دانشگاه شفیلد فناوری جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند برای تست درمان ها جدید روی اندام های انسانی و بافت استخوان استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 12:23
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه