(آرشیو ماه شهریور 1399)
مدل پوستی زیست پرینت شده از کارسینومای سلول های سنگفرشی جلدی
در پژوهشی جدید محققین مدل پوستی زیست پرینت شده سه بعدی از تومورهای کارسینومای سلولی سنگفرشی جلدی(cSCC) را تولید کرده اند که می توان از آن ها به همراه سنجش های میکروسکوپی برای تست اثرات داروهای شیمی درمانی روی بافت استفاده کرد.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 08:00
نقش پیش بینی نشده سلول های T میزبان در بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD)
پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن(HSCT) رویکردی است که در آن سلول های خون ساز اهدا کننده سالم به عنوان بخشی از فرایند درمان بیمار مبتلا به سرطان استفاده می شود. در حالی که این رویکرد می تواند جان فرد را نجات دهد اما گاهی با تکوین بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD) همراه است که می تواند کشنده باشد.
دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 13:30
یک روش توالی یابی جدید که می تواند جهش های نادر را در شمار زیادی از سلول ها تشخیص دهد
یک رویکرد توالی یابی می تواند جهش های نادر را در شمار زیادی از سلول ها شناسایی کند و مکملی برای ویرایش ژنوم CRISPR و تشخیص اولیه سرطان باشد.
دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 13:25
درمانی جدید برای تخریب ماکولای وابسته به سن
پژوهشگران انستیتو کارولینسکا سوئد در همکاری با Novo Nordisk A/S در حال طراحی درمانی جدید برای تخریب ماکولای وابسته به سن هستند.
دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 12:40
تایید ایمنی  و کارایی سلول های پیش ساز اندوتلیالی در بیماری های کلیوی مزمن
استفاده از سلول های پیش ساز اندوتلیالی CD34 مثبت می تواند یک رویکرد بی خطر و موثر برای درمان بیماری های کلیوی پیشرفته باشد.
دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 08:05
چگونه نیروهای مکانیکی تومورها را به سمت بدخیمی پیش می برند
همه سرطان ها ناشی از سلول هایی هستند که تکثیری کنترل نشده دارند و به جاهای مختلف بدن پراکنده می شوند. اما همه تومورها مشابه نیستند و به دلایلی که کاملا مشخص نیست برخی از آن ها تهاجمی تر هستند و به بخش های بیشتری از بدن متاستاز می دهند.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 11:30
یافته های جدید در زمینه حفظ قدرت باروری تخمک
محققین با قرار دادن موش های ماده ناقص از نظر Tap63(یک تنظیم کننده اصلی مرگ سلولی در تخمک ها) در معرض دوزهای مختلف تابش گاما مشاهده کردند که تخمک ها به سرعت آسیب DNA را ترمیم می کنند تا کیفیت تخمک ها و باروری زنان حفظ شود.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 11:00
یک رویکرد درمانی جدید برای ناشنوایی به لطف کشت سلول های پیش ساز گوش داخلی
سلول های پیش ساز گوش داخلی(IEPCs) می توانند به سلول های مویی مکانیکی حسی و سلول های پشتیبان پیرامون آن ها که برای شنوایی در پستانداران حیاتی هستند تمایز یابند؛ با این حال، سلول های مویی در افراد بزرگسال به طور خود بخود بازسازی نمی کنند و از دست رفتن آن ها منجر به نقص های شنوایی دائمی می شود.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 10:30
یافته های جدیدی در مورد سندرم X شکننده
سندرم X شکننده یک اختلال ژنتیکی است که با ناتوانی های ذهنی متوسط تا شدید همراه است. کودکان مبتلا به این سندرم مستعد ابتلا اختلالات طیف اوتیسم هستند. درک نقص های مربوط به مژه های اولیه در سندرم X شکننده و اوتیسم و ارائه درمان های جدید برای افزایش تعداد آن ها می تواند موجب معکوس شدن اختلالات تکوینی عصبی شود.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 10:00
روشی منحصربفرد برای تحریک سلول های بنیادی مغز استخوان و تمایز آن ها به سلول های تخصص یافته
محققین دانشگاه ایلینویز روش منحصربفردی را برای کنترل دقیق رسوب هیدروژل ارائه کرده اند. این هیدروژل های ساخته شده از پلیمرهای محلول در آب به طور معمول برای حمایت از سلول ها در آزمایش یا برای اهداف درمانی استفاده می شوند.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 09:30
نگاهی به ابزارهای بازیافت کننده سلولی برای یافتن راهی برای درمان پارکینسون
محققین جان هاپکینز نگاهی دقیق به ماشین مولکولی داشته اند که موجب بازیافت میتوکندری های تامین کننده انرژی سلولی می شود. مشکل میتوکندری ها یکی از دلایل بروز پارکینسون است.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 09:00
دیدگاه های جدید در مورد دیابت نوع دو با استفاده از مدل diabetes-in-a-dish
با استفاده از سلول های مشتق از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تکنیک های جدید برای تبدیل کردن این سلول ها به پیش سازهای سلول های عضلانی، محققین مدل جدیدی از ‘disease-in-a-dish’ را برای مطالعه فاکتورهای مولکولی پایه دخیل در تکوین دیابت نوع دو فراهم آورده اند.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 08:35
بیماران مبتلا به COVID-19 ممکن است مشکلات قلبی عروقی طولانی مدتی را تجربه کنند
بیش از 20 الی 30 درصد بیمارانی که به دلیل ابتلا به بیماری کروناویروس 2019(COVID-19) بستری می شوند شواهدی از مشکلات میوکاردی را نشان می دهند.
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 08:15
پتانسیل SARS-CoV-2 در آلوده کردن ارگانوئیدهای مغزی
محققین دانشگاه شنزن چین نشان داده اند که ویروس SARS-CoV-2 می تواند سلول های پیش ساز انسانی و ارگانوئیدهای مغزی را آلوده کند.
شنبه، 15 شهریور 1399 - 11:00
بازسازی بافتی کنترل شده با استفاده از الگوهای مشخص از فاکتورهای رشد درون سازه های سه بعدی زیست پرینت شده
تیمی از محققین مهندسی زیست پزشکی، مهندسی مکانیک و بیومکانیک در ایرلند و هلند، ایمپلنت های سه بعدی زیست پرینت شده بهینه سازی شده با فاکتورهای رشد را برای تسهیل رگزایی و استخوان زایی تولید کرده اند.
شنبه، 15 شهریور 1399 - 10:30
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه