(آرشیو ماه آبان 1399)
شناسایی یک زیست مارکر برای اسپرم که با احتمال بارداری زوجین مرتبط است
محققین دانشگاه ماساچوست بیومارکری را در DNA میتوکندریایی اسپرم شناسایی کرده اند که ممکن است به پیش بینی سلامت تولید مثلی مردان و شانس موفقیت بارداری کمک کند. این یافته نه تنها برای زوجینی که بدنبال یافتن راهی برای باروری هستند، بلکه برای عموم مردم کارایی داشته باشد.
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 10:30
فشرده سازی فیزیکی سلول ها موجب رشد و تقسیم سریع تر آن ها می شود
پژوهشگران MIT دریافته اند که حتی در یک محیط میکروسکوپی درون یک سلول نیز، شلوغ بودن فیزیکی موجب افزایش شانس برهمکنش ها و تعاملات می شود و می تواند سلامت و تکوین سلول را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که پروتئین ها درون سلول فاصله نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند، این امر می تواند موجب شروع پیام رسانی سلولی و فعال کردن ژن ها درون سلول ها شود.
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 10:00
شناسایی یک هدف درمانی برای سلول های بنیادی لوکمیایی
لوکمیا در بیشتر مواقع از سلول های بنیادی لوکمیایی منشا می گیرد که در نیچ پیشبرنده و حفاظت کننده توموری درون مغز استخوان قرار دارند.
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 09:00
الگوریتم ریاضی برای بهبود شرایط کشت مورد نیاز برای سلول درمانی
سلول درمانی یک استراتژی قوی برای تولید سلول های اختصاصی و شخصی برای بیمار و درمان انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و اختلالات عصبی است. اما بزرگ ترین چالش در این مسیر زنده و کارآمد نگه داشتن این سلول ها در آزمایشگاه است.
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 08:30
مینی ریه های آزمایشگاهی اثرات COVID بر ریه ها را به خوبی تقلید می کنند
عفونت کروناویروسی با آسیب زدن به آلوئول های ریوی موجب سندرم زجر تنفسی حاد می شوند.
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 08:00
اهمیت بنیادینگی در ستیغ عصبی
ستیغ عصبی را به نوعی چهارمین لایه جنینی در حین تکوین می دانند که بافت ها و اندام های بسیاری از آن مشتق می شوند.
شنبه، 10 آبان 1399 - 09:10
اثرات حفاظت کننده عصبی سکرتوم مشتق از سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک
بسیاری از اثرات درمانی سلول های بنیادی را به سکرتوم ترشحی آن ها نسبت می دهند که حاوی ترکیبات بازسازی کنند و ترمیم کننده است.
شنبه، 10 آبان 1399 - 08:40
میکروژل های سه بعدی برای افزایش پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی
مطالعات گذشته نشان داده است که پلت فرم های میکروژلی مبتنی بر کلاژن و سه بعدی می توانند برای تعدیل پاسخ های پاراکرینی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی و تقویت رگزایی استفاده شوند. استفاده از این میکروژل ها موجب افزایش ترمیم عروقی و بهبود عملکردی اندام حرمتی ایسکمی شده در مدل های جانوری شده است.
شنبه، 10 آبان 1399 - 08:00
اطلاعاتی جدید در زمینه ترمیم زخم های پوستی
اسکار، اثری است که آسیب‌ها یا زخم‌های پوستی به جا می‌گذارند. علی رغم پژوهش‌های انجام شده در این مورد، مکانیسم‌هایی که با کمک آنها می‌توان بافت اصلی غیر فیبروتیک را بازیابی یا بازسازی کرد، هنوز به خوبی درک نشده‌اند.
جمعه، 09 آبان 1399 - 11:06
نقش مسیر استاندارد Notch روی تمایز استئوبلاست های انسانی
تمایز استئوبلاستی سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از مغز استخوان انسانی می توانند با استفاده از لیگاند مسیر پیام رسانی Notch موسوم به jagged1 یا پروتئین های BMPs تحریک شوند، با این حال مشخص نیست که چگونه این دو میر منجر به نتیجه یکسانی می شوند.
پنجشنبه، 08 آبان 1399 - 12:08
نقش نیج عروق چربی در تنظیم خودنوزایی سلول های بنیادی
سلول های بنیادی دارای توانایی هایی مانند خودنوزایی یا تمایز هستند که حفظ این ویژگی های در شرایط مختلف امری مهم است.
پنجشنبه، 08 آبان 1399 - 11:58
نانوذرات می توانند ژن ها را در سلول های مغز استخوان خاموش سازند
مهندسین MIT با استفاده از یک سری نانوذره خاص راهی را برای خاموش کردن ژن های اختصاصی درون سلول های مغز استخوان یافته اند که می تواند نقش مهمی را در تولید سلول های خونی بازی کند. این نانوذرات می توانند برای درمان بیماری های قلبی و افزایش تولید سلول های بنیادی برای سلول درمانی بیماران نیز مورد استفاده قرار گیرند.
چهارشنبه، 07 آبان 1399 - 09:45
یک داروی تحت بررسی برای ALS  برای افزایش بقای بیماران
نتایج مطالعه ای در بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) نشان داده است که یک داروی تحت بررسی که نشان داده است پیشرفت بیماری مخرب عصبی اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را آهسته می کند، پتانسیل افزایش بقا و زنده مانی بیماران را دارد.
چهارشنبه، 07 آبان 1399 - 09:10
تعلیق درمان های باروری طی COVID-19 بر روی سلامت روانی اثر می گذارد
به تعلیق در آمدن درمان های باروری به دلیل همه گیری بیماری COVID-19 اثرات روانی متنوعی را روی زنانی گذاشته است که روند درمانی شان یا نوبت درمانی شان کنسل شده است، اما فاکتورهای مراقبتی متعددی وجود دارد که می تواند به آن ها در آینده کمک کند.
چهارشنبه، 07 آبان 1399 - 08:45
شناسایی نقش جمعیتی جدید از سلول های ایمنی در مولتیپل اسکلروزیس(MS)
مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک اختلال خود ایمن است که زمانی ایجاد می شود که سلول های ایمنی به سیستم عصبی حمله می کند. در این میان سلول های T با داشتن انواع مختلف نقش مهمی را در فرایندهای خود ایمنی بازی می کنند.
چهارشنبه، 07 آبان 1399 - 08:10
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه