(آرشیو ماه آبان 1399)
استفاده از مدلسازی با کمک ریاضیات در پیشبرد اهداف ایمنی درمانی سرطان
محققین با استفاده از یک مدل ریاضی که در نوع خود منحصر به فرد محسوب می شود راهی را برای مطالعه برهمکنش های بین سیستم ایمنی و انواع مختلف سلول های سرطانی شناسایی کرده اند.
دوشنبه، 05 آبان 1399 - 10:00
استفاده از فناوری human-on-a-chip برای مطالعه بر روی بیماری ALS
محققین مدل جدیدی از فناوری human-on-a-chip را ارائه کرده اند که از توانایی این سیستم برای ارزیابی صحیح تر و سریع تر درمان های جدید برای ALS حمایت می کند و می تواند به فرایند تکوین داروها سرعت ببخشد.
دوشنبه، 05 آبان 1399 - 09:30
بازیابی کیفیت تخمک ها برای مبارزه با ناباروری
محققان در مطالعه ای جدید یک درمان غیر تهاجمی را نشان داده اند که می تواند کیفیت و تعداد تخمک ها را حفظ کرده و احیا کند و موجب از بین رفتن یک سد بزرگ در باروری زنان پیر شود.
دوشنبه، 05 آبان 1399 - 09:00
یک رویکرد خلاقانه برای تولید داربست هایی برای بافت های نرم و سخت
محققین آجرهای توخالی کوچک الهام گرفته شده از بلوک های لگو را تولید کرده اند که می توانند به عنوان داربستی برای بازسازی و رشد بافت های نرم و سخت استفاده شوند. هر کدام از این آجرها به صورت مکعب های تقریبا یک و نیم میلی متری هستند.
دوشنبه، 05 آبان 1399 - 08:40
پتاسیل استفاده از MicroRNA ها برای القای رشد مو
رشد مو به سلامت سلول های پاپیلای درمی(DP) بستگی دارد که که چرخه رشد فولیکول مو را تنظیم می کند. درمان های موجود برای ریزش مو و طاسی نیز گران قیمت و غیر موثر هستند.
دوشنبه، 05 آبان 1399 - 08:10
شناسایی مکانیسمی برای مهار ریزش مو
تیمی از محققین بین المللی به سرپرستی دکتر سارا ویکستروم در دانشگاه هلسینکی مکانیسمی را شناسایی کرده اند که احتمالا منجر به مهار ریزش مو می شود.
یکشنبه، 04 آبان 1399 - 10:00
پالس های نوری تراهرتز فعالیت ژن ها را در سلول های بنیادی تغییر می دهد
پژوهشی بوسیله محققین ژاپنی در دانشگاه های کیوتو و توکائی در مجله Optics Letters به چاپ رسیده است که نشان می دهد که پالس های نوری تراهرتز بیان ژن را در سلول های بنیادی تغییر می دهد و می توان از این ویژگی در تحقیقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده کرد.
یکشنبه، 04 آبان 1399 - 09:15
سلول درمانی آسیب مغزی ناشی از هیپوکسی
اختناق(آسفیکسی) تغییرات بیماری شناختی ناشی از فقدان اکسیژن در هوای تنفسی است که می تواند به اندام هایی مانند مغز آسیب بزند.
یکشنبه، 04 آبان 1399 - 08:36
انتخاب سلول های iPS برای درمان پارکینسون با استفاده از داروهای شیمی درمانی
روش های غیر ژنتیکی برای کاهش تکثیر ناخواسته سلول، ابزار ارزشمندی برای تولید نورون های دوپامینی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) هستند
شنبه، 03 آبان 1399 - 13:30
کلسیم موجب افزایش مرگ سلول های توموری مقاوم به دارو می شود
دلیل عدم موفقیت بسیاری از شیمی درمانی ها مقاومت پیدا کردن آن ها به چندین دارو طی پدیده ای موسوم به Multidrug resistance(MDR) است. اغلب سلول های توموری با افزایش تولید پروتئین های پمپ کننده دارو به خارج سلول توانایی MDR یا مقاومت دارویی را کسب می کنند و در نتیجه موجب بی اثر شدن شیمی درمانی می شوند.
شنبه، 03 آبان 1399 - 13:00
نقش حیاتی لنفوسیت ها برای ابتلای بدون علایم به COVID-19
بیماری کروناویروس جدید یا COVID-19 هم چنان به عنوان یک مشکل بزرگ برای سلامتی جهانی پا برجاست. بیش از یک میلیون نقر به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده اند و 35 میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند که طبق آمارها 45 درصد آن ها علایم خاصی را نشان نداده اند.
شنبه، 03 آبان 1399 - 12:30
مکنده های الهام گرفته از اختاپوس  برای گرافت های بافتی و حسگرهای زیستی
گرافت های بافتی نازک و الکترونیک های انعطاف پذیری به عنوان ابزاری برای بهبودی زخم، پزشکی بازساختی و تهیه حسگرهای زیستی استفاده شده اند.
شنبه، 03 آبان 1399 - 12:00
کشف دلایل نامیرایی سلول های سرطانی
سلول های بنیادی بالغ در تمام اندام ها وجود دارند و در جایگزینی سلول های مرده و آسیب دیده نقش دارند. نحوه تنظیم دقیق این سلول ها و مکانیسم های دخیل در حفظ بنیادینگی این سلول ها همواره مورد توجه محققین بوده است. یکی از مراحل کلیدی تومورزایی مکانیک شروع ایجاد سلول های توموری است که سرنوشت سرطانی شدن آن ها را شروع می کند.
پنجشنبه، 01 آبان 1399 - 14:00
صفحه 7 از 7ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه