(آرشیو ماه آذر 1399)
بیومارکری که نشان گر آسیب عروق خونی در کودکان مبتلا به COVID-19 است
محققین در بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) سطح افزایش یافته یک بیومارکر مربوط به آسیب عروق خونی را در کودکانی که دچار عفونت SARS-CoV-2 شده اند، شناسایی کرده اند، حتی اگر کودکان علایم حداقلی از COVID-19 را نشان دهند یا اصلا علایمی نشان ندهند.
دوشنبه، 24 آذر 1399 - 11:30
یک درمان بالقوه برای یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی
شناسایی شبکه های تنظیم ژنی که طی بیماری های انسانی دچار مشکل می شوند می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای دلایل اصلی بیماری ها شود.
دوشنبه، 24 آذر 1399 - 11:00
ارگانوئیدهای مغزی انسانی برای تقلید اختلالات طیف اوتیسم
اغلب اختلالات طیف اوتیسم دارای اجزای ژنتیکی پیچیده و چند فاکتوری هستند که پیدا کردن درمان برای آن ها را مشکل می سازد. در این میان سندرم Rett یک استثنا محسوب می شود.
دوشنبه، 24 آذر 1399 - 08:00
آموزش بیمارانی که از ژن/سلول درمانی استفاده می کنند ضروری است
مطالعه ای جدید با پرداختن به اهمیت سلول درمانی و ژن درمانی ها نیاز به به آموزش مناسب دارند تا دریابند چگونه باید در کارآزمایی های بالینی شرکت کنند، این درمان ها چگونه عمل می کنند و خطرات یا مزایای استفاده از این درمان ها چیست.
یکشنبه، 23 آذر 1399 - 12:45
مزایای پیوند سلول های بنیادی برای افراد پیر مبتلا به سندرم میلودیسپلازی
بین بیماران پیر مبتلا به سندرم میلودیسپلازی(MDS)، نرخ بقا برای آن هایی که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن می شوند، بهتر است.
یکشنبه، 23 آذر 1399 - 12:10
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان اختلالات قشر مغز
پژوهش های اخیر در آزمایشگاه زال کوکائیا در دانشگاه لوند سوئد نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی شبه نورواپی تلیالی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به مغز مدل رتی سکته منجر به پذیرش پیوند و بهبود نواقص حسی حرکتی می شود. علی رغم این نتایج امیدوار کننده در مدل های جانوری، سرنوشت این سلول های پیوندی در قشر مغز انسان بعد از پیوند مشخص نیست.
یکشنبه، 23 آذر 1399 - 11:45
ضد عفونی کننده بدون الکل دست به همان اندازه نسخه های الکلی در برابر COVID موثر است
مطالعه ای جدید بوسیله محققان دانشگاه بریگام یانگ نشان می دهد که ضد عفونی کننده دست بدون الکل به همان اندازه محصولات با الکل در ضد عفونی سطوح از ویروس COVID-19 موثر است.
یکشنبه، 23 آذر 1399 - 11:20
ایجاد ژن درمانی های جدید برای بیماری های چشمی
محققین در کالج ترینیتی دوبلین یک رویکرد ژن درمانی جدید را ارائه کرده اند که امید به درمان بیماری های چشمی پیشرونده را افزایش داده است.
شنبه، 22 آذر 1399 - 13:46
دستاوردهای جدید در تولید سلول های عصبی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی
تمایز اکتودرمی سلول های بنیادی پرتوان انسانی(PSCs)، نقطه شروع تولید سلول های عصبی برای مدل سازی بیماری، کشف داروها و پزشکی بازساختی محسوب می شود. متاسفانه مراحل اولیه اکثر پروتکل های تمایزی تقریبا دو هفته طول می کشد و همین امر در روند تحقیقات مشکل ایجاد می کند. پژوهشی جدید سعی در کاهش زمان و تسریع روند تولید سلول های عصبی داشته است.
شنبه، 22 آذر 1399 - 12:44
روشی برای جایگزینی میکروگلیاها در اختلالات عصبی
میکروگلیاها، سلول های ایمنی مهم در سیستم عصبی مرکزی(CNS) هستند وعملکرد نامناسب آن ها که می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد در تکوین و پیشرفت بسیاری از بیماری های سیستم عصبی مرکزی دخیل است.
شنبه، 22 آذر 1399 - 11:39
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه شیکاگو مارکرهای ژنتیکی حدیدی را شناسایی کرده اند که با طول دوره بارداری مرتبط هستند و دیدگاه های جدیدی را در مورد ریسک فاکتورهای مرتبط با تولد زودرس ارائه می دهند.
شنبه، 22 آذر 1399 - 09:51
تحریک گیرنده های شبه RIG-I برای تقویت تشکیل سلول های بنیادی خونساز
سلول های بنیادی خونساز می توانند انواع مختلف سلول های خونی را تولید کنند. به همین دلیل از سلول های بنیادی خونساز در بسیاری از بیماری های خونی برای پیوند به بیماران استفاده می شود و در این میان توانایی ما در تولید، تقویت و نگهداری این سلول ها برای حفظ سلامت انسان مهم است.
شنبه، 22 آذر 1399 - 08:30
شناسایی بیومارکری برای سلول های بنیادی که به درمان استئوآرتریت کمک می کند
مطالعات متعددی پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی به عنوان ابزاری برای جایگزینی یا ترمیم غضروف از دست رفته یا آسیب دیده نشان داده اند و این امر از طریق ترشح فاکتورهای تروفیک یا تعدیل کننده ایمنی صورت می گیرد. از طرفی به نظر می رسد که پیر شدن سلول های بنیادی مزانشیمی موجب از دست رفتن ظرفیت تمایزی آن ها می شود و روی پتانسیل تمایزی آن ها اثر می گذارد.
چهارشنبه، 19 آذر 1399 - 11:26
کوتاه شدن تلومرها از فرد در برابر سرطان حفاظت می کند
با گذشت زمان طول تلومرهای در رأس کروموزوم ها کوتاه تر می شود. این فرایند همیشه به عنوان یکی از عوارض ناخواسته پیری در نظر گرفته می شده است اما مطالعه ای جدید استثنایی برای این امر قائل است.
چهارشنبه، 19 آذر 1399 - 11:18
مستی مانع از ترشح مواد شیمیایی می شود که در افزایش توجه و تمرکز نقش دارند
در مقاله ای جدید محققین دانشگاه تگزاس گزارشی در مورد شیمی مغز داشته اند که می تواند توضیح دهد چرا افراد مست قادر به حفظ توجه و تمرکز خودشان در زمان مستی نیستند.
چهارشنبه، 19 آذر 1399 - 11:15
صفحه 2 از 5ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه