(آرشیو ماه خرداد 1400)
بازآفرینی جنین انسانی با استفاده از سلول های بنیادی
محققان اخیراَ روشی ساده و موثر برای بازآفرینی ساختار اولیه جنین انسانی از سلول های بنیادی کشف کرده اند، که امکان مطالعه باروری و تولید مثل انسان را فراهم می کند.
شنبه، 08 خرداد 1400 - 11:00
بهینه سازی سیستم ایمنی بیمار برای مبارزه با سرطان
به تازگی مطالعه ای توسط محققان دانشگاهMinnesota انجام شده است که نشان می دهد سلول های مهندسی شده سیستم ایمنی می توانند بر سدهای فیزیکی تومور غلبه کرده و امکان مبارزه با تومورها را برای سیستم ایمنی بیمار فراهم کنند.
پنجشنبه، 06 خرداد 1400 - 11:00
سرما، محرک افزایش بافت چربی قهوه‌ای و درمان چاقی
محققان مرکز دیابت جوسلین دانشگاه هاروارد، موفق به شناسایی منبع سلولی جدید جهت افزایش تولید بافت چربی قهوه‌ای در بدن و القا کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی شدند.
پنجشنبه، 06 خرداد 1400 - 08:00
بیماری کرونا و آنچه باید در رابطه با واکسن ها بدانیم: بخش اول؛ واکسن آکسفورد-آسترازنکا
واکسن آکسفورد-آسترازنکا از انواع واکسن‌های مورد تایید وزرات بهداشت ایران علیه ویروس کووید-19 است و در کشور در حال تزریق می باشد.
چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 14:07
پیوند سلول‌ های بنیادی خونساز در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)
محققان آکادمی نورولوژی آمریکا نشان داده اند که سرکوب شدید سیستم ایمنی و به دنبال آن پیوند سلول‌ های بنیادی خونساز می‌تواند تا 10 سال پس از درمان، از بدتر شدن ناتوانی های مرتبط با MS در اکثر بیماران مبتلا جلوگیری کند.
چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 11:00
انقلابی جدید در درمان بیماری‌های ژنتیکی
محققان انستیتو علوم، تکنولوژی و تحقیقات ژنتیکی سنگاپور با الهام از سیستم CRISPR/Cas9، موفق به طراحی سیستم ویرایش ژنی جدیدی جهت درمان بیماری‌های ژنتیکی مرتبط با جهش‌های تک بازی شدند.
ﺳﻪشنبه، 04 خرداد 1400 - 12:30
آخرین اخبار از سلول های ایمنی برای درمان سرطان
عضو هیات علمی و متخصص ایمونولوژی پزشکی پژوهشگاه رویان تشریح کرد؛
مسئول گروه سرطان دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های ایمنی برای درمان توده سرطانی گلیوبلاستما خبر داد.
دوشنبه، 03 خرداد 1400 - 12:09
تولید ساختارهای قلبی کوچک انسانی مشابه قلب بالغ در شرایط آزمایشگاهی
دانشمندان آکادمی علوم اتریش با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان انسان موفق به تولید مدل‌های قلبی کوچک با قابلیت پاسخ به آسیب‌های بافتی مشابه قلب بالغ شدند.
دوشنبه، 03 خرداد 1400 - 08:20
درمان نابینایی با استفاده از سلول‌های بنیادی
دانشمندان انستیتو زیست شناسی سلولی مولکولی سنگاپور موفق به بازگرداندن بینایی در میمون‌های نابینا به کمک سلول‌های بنیادی چشم انسان بالغ شدند.
یکشنبه، 02 خرداد 1400 - 12:10
کشف جدیدی در رابطه با تغییر هویت سلول‌های نورونی در بیماران مبتلا به آلزایمر
نتایج تحقیقات دانشمندان انستیتو سالک کالیفرنیا نشان می‌دهد که تغییرات هویتی در سلول‌های نورونی که منجر به بروز آلزایمر در افراد مسن می‌شود مشابه تغییراتی است که در سلول های سرطانی طی بروز سرطان رخ می‌دهند.
یکشنبه، 02 خرداد 1400 - 08:39
سلول های بنیادی مزانشیم بندناف برای درمان بیماران مبتلا به کرونای حاد
پژوهشگاه رویان نتایج فاز پایلوت استفاده از سلول های بنیادی بندناف در درمان بیماران مبتلابه کرونای حاد را منتشر کرد.
شنبه، 01 خرداد 1400 - 12:10
ساخت جنین انسانی با استفاده از سلول‌های پوستی
محققان دانشگاه موناش ملبورن برای اولین بار با ایجاد جنین‌های اولیه انسانی مشتق شده از سلول‌های پوست، امکان مطالعه گسترده در مورد دلایل سقط زودرس جنین و اثرات سموم و داروها در رشد اولیه را فراهم کردند.
شنبه، 01 خرداد 1400 - 11:35