(آرشیو ماه فروردین 1399)
یک اتصال پروتئین به پروتئین که به طور مستقیم روی بقا و تکثیر سلول های بنیادی اثر می گذارد
سلول های انسانی به تنش هایی مانند آسیب DNA، عدم تعادل متابولیک و گرسنگی به صورت تلاش برای ترمیم پاسخ می دهند و در صورتی که این امر جواب ندهد دچار مرگ سلولی برنامه ریزی شده القا شده موسوم به آپوپتوز می شوند. آپوپتوز یک سرنوشت سلولی بسیار تنظیم شده است که روزانه 50 تا 70 میلیارد سلول را حذف می کند.
یکشنبه، 31 فروردین 1399 - 12:00
روشی جدید برای آشکار سازی ساختارهای قندی رقیق کننده خون
هپارین یک داروی عمومی برای رقیق سازی خون در سراسر دنیا است. اما ساختارهای قندی هپارین و خانواده قندی گسترده تر هپاران سولفات موجود در سلول ها به خوبی نشان داده نشده اند.
یکشنبه، 31 فروردین 1399 - 11:30
محققان علت جدیدی برای سخت شدن رگ ها با افزایش سن یافته اند
در گذشته دلیل سفت شدن رگ‌ها با افزایش سن، ته نشینی کلسیم و دلیلی ناشناس شناخته شده بود. بر اساس آخرین نتایج بدست آمده توسط مولکولی به نام Poly ADP-Ribose این فرایند مورد آزمایش قرار گرفت.
یکشنبه، 31 فروردین 1399 - 11:15
ترکیب سلول درمانی و ایمنی درمانی برای مقابله با تومورهای توپر
کارسینومای هپاتوسلولار(HCC) شایع ترین شکل از سرطان های کبدی و دلیل اصلی مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است.
یکشنبه، 31 فروردین 1399 - 10:30
مطالعه بالینی سلول های اپی تلیالی قرنیه مشتق از iPSCs
کمپانی AMSBIO مدعی انجام اولین کارآزمایی بالینی و استفاده از سلول های اپی تلیالی قرنیته مشتق از سلول های iPSC در دنیا شده است، این امر بوسیله پروفسور ریوهی و همکارانش در دانشگاه اوزاکا صورت گرفته است.
جمعه، 29 فروردین 1399 - 23:28
روشی جدید برای حفظ سلول های بیضه ای و نجات جان گونه های در حال انقراض
تیمی تحقیقاتی در انستیتو لایبنیز آلمان روشی را برای جداسازی و حفاظت انجمادی سلول های بیضه ارائه کرده اند. این امر اجازه تولید بیوبانک هایی از گامت ها و سایر سلول های موجود در مجرای تولید مثلی گونه های گربه سان در معرض خطر انقراض ارائه می دهد.
جمعه، 29 فروردین 1399 - 23:15
تولید بافت قلبی با استفاده از جوهر زیستی به منظور ترمیم قلب
قلب نیرو محرکه لازم برای جریان خون در بدن را فراهم می کند و خون را از طریق انقباض و انبساط های مکرر عضلات قلبی به سراسر بدن پمپ می کند. آسیب به بافت قلبی به دلایل مختلف از جمله انسداد شریان های کرونری و انفارکته قلبی می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیری به قلب شود.
جمعه، 29 فروردین 1399 - 22:49
جوان سازی مجدد سلول های انسانی پیر شده با استفاده از فناوری سلول های بنیادی
محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد از فناوری سلول های بنیادی استفاده کرده اند تا سلول های انسانی پیر را مجبور به جوان شدن مجدد بکنند و اثری که پیری روی سلول ها می گذارد را معکوس کنند.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 11:08
در بیماری های مخرب عضلات، برای بازسازی عضلات سلول ها باید پیر شوند!
گزارشی بوسیله محققین دانشگاه هوکائیدو نشان می دهد زمانی که نوع خاصی از سلول های عضلانی پیر می شود، ورزش تنها می تواند قدرت بیماری های مخرب عضلانی را بهبود ببخشد. این مطالعه جانوری نشان می دهد که ورزش و یک داروی مربوط به پیری سلولی می تواند به موارد میوپاتی مزمن کمک کند.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 10:44
استفاده از رزونانس مغناطیس در درمان ناباروری
کمپانی Annaida یک سیستم رزونانس مغناطیس تولید کرده است که می تواند شیمی درون کوچک ترین موجودات زنده را شناسایی کند. کاربرد اولیه این فناوری می تواند در درمان ناباروری باشد که این امر از طریق ارزیابی زنده مانی جنین ها قبل از لانه گزینی باشد.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 10:40
چگونه COVID-19 بدن را به راحتی مورد حمله قرار می دهد؟ استفاده از فناوری organ-on-a-chip
برای طراحی واکسن یا داروی ضد ویروسی برای COVID-19 ابتدا باید دلیل پراکنش آسان و سریع این ویروس را درک کرد و باید دانست که چگونه این ویروس با حداقل مقاومت سیستم ایمنی بدن ما را مورد هجوم قرار می دهد.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 10:34
راهی جدید برای بهبود تولید سلول های شبکیه و درمان نابینایی
محققین در انستیتو کارولینسکا راهی را بهبود تولید سلول های شبکیه از سلول های بنیادی جنینی و درمان نابینایی در افراد مسن ارائه کرده اند. در این رویکرد، آن ها با استفاده از فناوری ویرایش ژنومی CRISPR/Cas9 سلول ها را تغییر می دهند و به آن ها اجازه پنهان شدن از سیستم ایمنی و ممانعت از رد پیوند را می دهند.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 10:31
برهمکنش بین سلول های بنیادی سرطانی و اعصاب: یک هدف درمانی جدید
سلول های بنیادی سرطانی نقشی مهم در پیشرفت و متاستاز سرطان برعهده دارند و آن ها را دلیل عود مجدد سرطان نیز می دانند. در این میان اطلاعات اندکی در مورد برهمکنش سلول های بنیادی و اعصاب در بافت سرطانی وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 26 فروردین 1399 - 10:00
مکمل های آنتی اکسیدان باروری مردان را بهبود نمی بخشند
مکمل های آنتی اکسیدان کیفیت مایع سمن مردانی که دچار ناباروری هستند را بهبود نمی بخشد.
ﺳﻪشنبه، 26 فروردین 1399 - 09:30
مدل پوستی برای مطالعه روند پیری پوست
پیری پوست تحت تاثیر فاکتورهای درونی و برونی قرار دارد که عملکرد سلول را با افزایش سن تحت تاثیر قرار می دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 فروردین 1399 - 09:00
صفحه 1 از 4ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه