(آرشیو ماه دی 1390)
سلول درمانی می تواند برای متوقف کردن پیشرفت بیماری هانتینگتون مورد استفاده قرار گیرد
روش جدیدی توسط محققان ابداع شده  که از سلول های بنیادی برای ارائه درمانی برای هدف قرار دادن ناهنجاری ژنتیکی موجود در بیماری هانتینگتون استفاده می کند.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 11:50
سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است  سبب بهبود شنوائی شوند
محققان آمریکایی در مرحله اول مطالعه ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف در تلاش برای بازگرداندن شنوایی از دست رفته کودکان هستند.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 10:11
کره جنوبی خرید و فروش داروی جدید سلول های بنیادی را تصویب کرد
نماینده دارویی دولت کره جنوبی، روش فروش تجاری اولین داروی تایید شده جهانی با استفاده از سلول های بنیادی جمع آوری شده از خون بند ناف را تصویب کرد.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 09:59
کشف ژنی که تمایل به مصرف غذاهای چرب را افزایش می دهد
گروهی از پژوهشگران آمریکایی با کشف ژنی دریافتند که تمایل به غذاهای چرب و پرکالری یک اشتیاق ذاتی است که در دهان و در DNA پنهان است.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 09:46
سهم 25 درصدي ايران در توليدات علمي زيست فناوري منطقه
رييس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري از سهم 25 درصدي ايران در توليد مقالات زيست فناوري منطقه خبر داد.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 09:37
موافقت كميسيون دائمي شورا با طرح توليد واكسن‌هاي ضد سرطان توسط پژوهشگاه ابن سينا
دبير شوراي عالي عتف از موافقت كميسيون دائمي شورا با طرح توليد واكسن‌هاي ضد سرطان توسط پژوهشگاه ابن سيناي جهاد دانشگاهي در قالب طرح‌هاي كلان ملي خبر داد.
شنبه، 01 بهمن 1390 - 09:19
شناسایی مسیری برای درمان بیماری پارکینسون در مراحل آغازین
گروهی ازمحققان به رهبری بصیر احمد در دانشگاه ایالتی میشیگان ، نشان دادند که سرعت پایین تا شدگی پروتئین آلفا synuclein علت تجمع یا پیوستن این پروتئین به هم است ، که اولین مرحله در بیماری پارکینسون می باشد. نتایج  این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.
پنجشنبه، 29 دی 1390 - 13:57
تبدیل سلول های بنیادی بند ناف به سلول های عصبی امیدی برای درمان صدمات طناب نخاعی و MS
برای اولین بار ، سلول های بنیادی بند ناف به انواع دیگری از سلول ها تبدیل شده است، که در نهایت ممکن است منجر به گزینه های درمانی جدید برای آسیب طناب نخاعی و MS  شود.
پنجشنبه، 29 دی 1390 - 13:53
نارسایی قلبی به عنوان یک علت دیابت
نارسایی قلبی یا دیابت هر کدام به تنهایی به اندازه کافی دردآور هستند ، اما اغلب این دو با هم می آیند. در حال حاضر ، محققان درمجله Cell Metabolism  گزارش کرده اند که علت این رویداد را کشف کرده اند و شاید این راه جدیدی برای شکستن این چرخه متابولیک معیوب باشد.
پنجشنبه، 29 دی 1390 - 11:43
سیگنالینگ سلولی کلید متوقف کردن رشد و مهاجرت سلول های سرطانی مغز
درمان سرطان مغزمشکل است زیرا سلول های سرطانی آن نه تنها به اندازه کافی در برابر شیمی درمانی قوی هستند، بلکه به اندازه کافی زیرک هستند که به دوراز تابش یا جراحی مهاجرت کرده و درجاهای دیگر مجددا رشد می کنند.
چهارشنبه، 28 دی 1390 - 12:40
ساخت بیضه مصنوعی برای درمان ناباروری مردان
محققان کالیفرنیایی برای اولین باردرجهان امیدوار به ساخت بیضه مصنوعی برای تولید اسپرم انسان هستند. چنین ابزاری می تواند این امکان را برای درمان مردان نابارورفراهم کند.
چهارشنبه، 28 دی 1390 - 11:35
سلول های بنیادی بدست آمده ازنوزاد می تواند جان برادر بزرگتر او را از سرطان خون نجات دهد
کودک سه ساله مبتلا به سرطان خون می تواند توسط سلول های بنیادی گرفته شده از برادر کوچکترش  نجات یابد.
Nathan Shorey سه ساله، مبتلا به سرطان خون حاد لنفوبلاستیک تشخیص داده شده است و اگر وضعیت او رو به وخامت بگراید ممکن است به پیوند سلول های بنیادی نیازداشته باشد. سلول های بنیادی جمع آوری شده از بند ناف برادر کوچک او، ساموئل، سازگار با او گزارش شده است.
چهارشنبه، 28 دی 1390 - 11:30
سلول های ایمنی محوری در دیابت نوع 1 انسان شناسایی شد
محققان موسسه  La Jolla برای اولین باردربافتهای انسانی ثابت کردند سلولهای T ویژه ای درسیستم ایمنی منجربه تخریب پانکراس دردیابت نوع 1 می شود. این یافته پیشرفت مهمی است که ویژگی های چند بیماری مهم در انسان را که در مطالعات موشی نشان داده شده است تایید می کند و یک نقطه کلیدی برای ایجاد وقفه در روند بیماری است.
ﺳﻪشنبه، 27 دی 1390 - 11:59
داربست زيستي ترميم ضايعات سوختگي‌ و زخم‌هاي عميق در کشور ساخته شد
پژوهشگران دانشكده مهندسي نساجي دانشگاه صنعتي اميرکبير موفق به ساخت نوعي داربست زيستي براي ترميم و درمان سوختگي‌هاي درجه سه و زخم هاي عميق شدند.
ﺳﻪشنبه، 27 دی 1390 - 09:58
ژن ها و مکانیسم های موثر دربیماری دیستروفی عضلانی کشف شد
در ادامه یک سری اکتشافات پیشگامانه در سال 2010 در مورد علل ژنتیکی شایع ترین فرم دیستروفی عضلانی ارثی ، یک تیم بین المللی از محققان  شناسایی ژن ها و پروتئین ها یی را که باعث تخریب سلول های عضلانی  و همچنین مکانیسمی که می تواند منجر به این بیماری شود را آغازکردند.
ﺳﻪشنبه، 27 دی 1390 - 08:18
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه