(آرشیو ماه دی 1393)
نرخ پایین عوارض ناشی از استفاده از روش های کمک باروری
با توجه مطالعات انجام شده در ایالات متحده بین سال های 2000-2011، روش های کمک باروری با استفاده از تخمک های اهدا شده یا اوتولوگ، با خطرات و عوارض کمتری همراه است.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 21:59
بانک خون بندناف؛ تضمین سلامت جامعه
معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی این پژوهشگاه رویان:
خون بند ناف سرشار از سلول‌های بنیادین است که می‌توان از آنها در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. غنی شدن بانک عمومی خون بند ناف می‌تواند راهی باشد برای داشتن نسلی سالم‌تر در آینده سرزمین‌مان.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 15:04
گیرنده سلول T عملکرد Treg را تضمین می کند
سلول های T نقش مهمی را در سیستم ایمنی، تخریب عوامل بیماری زا و کنترل پاسخ های ایمنی بدن بازی می کنند.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 08:30
مارکر جدید ممکن است به پزشکان در انتخاب درمان موثر برای بیماران مسن تر مبتلا به AML  کمک کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه اوهایو مارکر جدیدی را توصیف می کند که می تواند به پزشکان درمانی با حداقل سمیت و بیشترین تاثیر برای بیماران پیر مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد(AML) کمک کند.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 08:00
باکتری ها می توانند در ایجاد سرطان پوست القا شده به وسیله زخم نقش داشته باشند
محققین در کالج سلطنتی لندن مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که به موجب آن آسیب های پوستی موجب شروع تشکیل تومور می شود. این کشف می تواند کاربردهای درمانی مهمی برای بیمارانی که از زخم های مزمن یا بیماری های تاولی پوست رنج می برند، داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 - 15:00

برای بسیاری از افراد خورشید چیزی است که زندگی می بخشد. اما برخلاف این نظریه مطالعه ای به وسیله محققین نروژی پیشنهاد می کند که در معرض خورشید بودن زیاد برای خانم ها، به معنی داشتن فرزندان کمتر در آینده خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 - 14:00
آیا نور خورشید روی باروری و طول عمر تاثیرگذار است؟

دوشنبه، 29 دی 1393 - 10:00
کشف مکانیسم سلولی که طی عفونت های شدید از ریه محافظت می کند
محققین در دانشگاه ایلینویز مکانیسم مولکولی را کشف کرده اند که پیوند بین سلول ها و عروق خونی برای تشکیل سد ضد نشت را محکم تر می کند. این مکانیسم، هدف بالقوه جدیدی را برای درمان سندرم دیسترس تنفسی حاد(ARDS) ارئه می دهد. این بیماری اختلالی کشنده است که مایعات از درون عروق خونی به درون ریه نشت می کنند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:30
ايران رتبه دوم خاورميانه در زمينه سلولهاي بنيادي
ایران در مطالعات و استفاده از سلولهای بنیادی، رتبه دوم خاورمیانه را داراست.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:21
ایجاد دیدگاه های جدید در مورد بیماری نورون های حرکتی با استفاده از تکنولوژی های جدید سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه St Andrews با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از پوست بیماران، راه های جدیدی را برای مطالعه این مطلب که در بیماری های نورون های حرکتی چه اتفاقی می افتد ارائه داده اند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:00
گزارشی مبنی بر احیا بینایی در افراد نابینا
محققین مدت هاست که می دانند گونه هایی مانند دوزیستان و ماهی ها می توانند سلول های شبکیه را بازسازی کنند، اما چرا پستانداران قادر به این کار نیستند؟ محققین در این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال بوده اند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 08:30
ایجاد بافت روده مهندسی شده با استفاده از سلول های انسانی
مطالعه ای جدید دربیمارستان کودکان لس آنجلس نشان داده است که روده کوچک مهندسی بافت شده از سلول های انسانی بسیاری از ویژگی های کلیدی روده انسانی دارای عملکرد را شبیه سازی می کند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 08:00
دسته بندی سریع همه سلول هایT CD4+ خون با استفاده از ریز حباب های شیشه ای
بیماری ایدز یک مشکل سلامتی جهانی است که تمام جهان به ویژه آفریقا را بسیار نگران کرده است. طبق آمار بیش از 24 میلیون فرد مبتلا به ایدز در آفریقا زندگی می کنند که تنها 37درصد آن ها درمان شده اند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 13:00
افزایش امیدواری ها با مهندسی دریچه های قلبی
به لطف محققین مهندسی بافت به زودی یکی از دغدغه های بزرگ در زمینه سلامت انسانی برداشته خواهد شد.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 12:00
دستگاه جدیدی که اجازه دستکاری تمایز سلول های بنیادی را می دهد
الکتروپوریشن تکنیکی قوی در زیست شناسی مولکولی است. با استفاده از یک پالس الکتریکی برای ایجاد یک منفذ موقتی در غشای سلولی، محققین می توانند مواد شیمیایی، داروها و DNA را مستقیما به درون یک سلول منتقل کنند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 11:00