(آرشیو ماه دی 1393)

نرخ پایین عوارض ناشی از استفاده از روش های کمک باروری
با توجه مطالعات انجام شده در ایالات متحده بین سال های 2000-2011، روش های کمک باروری با استفاده از تخمک های اهدا شده یا اوتولوگ، با خطرات و عوارض کمتری همراه است.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 21:59
بانک خون بندناف؛ تضمین سلامت جامعه
معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی این پژوهشگاه رویان:
خون بند ناف سرشار از سلول‌های بنیادین است که می‌توان از آنها در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. غنی شدن بانک عمومی خون بند ناف می‌تواند راهی باشد برای داشتن نسلی سالم‌تر در آینده سرزمین‌مان.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 15:04
گیرنده سلول T عملکرد Treg را تضمین می کند
سلول های T نقش مهمی را در سیستم ایمنی، تخریب عوامل بیماری زا و کنترل پاسخ های ایمنی بدن بازی می کنند.
چهارشنبه، 01 بهمن 1393 - 08:30
باکتری ها می توانند در ایجاد سرطان پوست القا شده به وسیله زخم نقش داشته باشند
محققین در کالج سلطنتی لندن مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که به موجب آن آسیب های پوستی موجب شروع تشکیل تومور می شود. این کشف می تواند کاربردهای درمانی مهمی برای بیمارانی که از زخم های مزمن یا بیماری های تاولی پوست رنج می برند، داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 - 15:00

برای بسیاری از افراد خورشید چیزی است که زندگی می بخشد. اما برخلاف این نظریه مطالعه ای به وسیله محققین نروژی پیشنهاد می کند که در معرض خورشید بودن زیاد برای خانم ها، به معنی داشتن فرزندان کمتر در آینده خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 - 14:00
کشف مکانیسم سلولی که طی عفونت های شدید از ریه محافظت می کند
محققین در دانشگاه ایلینویز مکانیسم مولکولی را کشف کرده اند که پیوند بین سلول ها و عروق خونی برای تشکیل سد ضد نشت را محکم تر می کند. این مکانیسم، هدف بالقوه جدیدی را برای درمان سندرم دیسترس تنفسی حاد(ARDS) ارئه می دهد. این بیماری اختلالی کشنده است که مایعات از درون عروق خونی به درون ریه نشت می کنند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:30
ايران رتبه دوم خاورميانه در زمينه سلولهاي بنيادي
ایران در مطالعات و استفاده از سلولهای بنیادی، رتبه دوم خاورمیانه را داراست.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:21
ایجاد دیدگاه های جدید در مورد بیماری نورون های حرکتی با استفاده از تکنولوژی های جدید سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه St Andrews با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از پوست بیماران، راه های جدیدی را برای مطالعه این مطلب که در بیماری های نورون های حرکتی چه اتفاقی می افتد ارائه داده اند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 09:00
گزارشی مبنی بر احیا بینایی در افراد نابینا
محققین مدت هاست که می دانند گونه هایی مانند دوزیستان و ماهی ها می توانند سلول های شبکیه را بازسازی کنند، اما چرا پستانداران قادر به این کار نیستند؟ محققین در این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال بوده اند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 08:30
ایجاد بافت روده مهندسی شده با استفاده از سلول های انسانی
مطالعه ای جدید دربیمارستان کودکان لس آنجلس نشان داده است که روده کوچک مهندسی بافت شده از سلول های انسانی بسیاری از ویژگی های کلیدی روده انسانی دارای عملکرد را شبیه سازی می کند.
دوشنبه، 29 دی 1393 - 08:00
تست های جدید می تواند راهنمای درمان برای بیماران پیوند مغز استخوان در بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) باشند
تستی جدید می تواند راهنمای درمانی برای بیماران GVHD باشد که یک اختلال تهدید کننده حیات است که مربوط به پیوندهای مغز استخوان یا سلول های بنیادی است.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 09:00
بلوک کردن هورمون GnIH می تواند مانع از  ناباروری القاشده به وسیله استرس شود
محققین در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، کشف کرده اند که استرس مزمن هورمونی را فعال می کند که تا مدت ها بعد از خاتمه استرس موجب ناباروری می شود و بلوک کردن این هورمون می تواند رفتارهای تولیدمثلی خانم ها را به سطح طبیعی بازگرداند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 08:30
انتقال سلول های بنیادی به پانکراس می تواند منجر به معکوس شدن دیابت نوع یک شود
محققین در بیمارستان زنان وابسته به هاروارد با مطالعه سلول های بنیادی مزانشیمی راهی را برای تقویت و طولانی کردن اثرات درمانی در مدل های پیش بالینی دیابت نوع یک کشف کرده اند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیمارانی با سکته قلبی ایسکمیک
کمپانی Novastem، پیشگام در طب ترمیمی، اعلام کرده است که توانسته است اولین بیماری که دچار سکته ایسکمی شده بود را درمان کند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 07:30
نخستین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود
30 اردیبهشت؛
نخستین کنگره بین‌المللی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»، از 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال آینده به همت پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
شنبه، 27 دی 1393 - 14:50