(آرشیو ماه دی 1395)
ترکیب ایمنی درمانی-ژن درمانی امیدوار کننده در درمان گلیوبلاستوما
مطالعه ای جدید در دانشگاه میشیگان از ترکیب دو رویکرد برای مبارزه با گلیوما حمایت می کند: حمله کردن به تومور با ژن درمانی، در حالی که سیستم ایمنی هم برای مبارزه با آن تقویت می شود.
پنجشنبه، 30 دی 1395 - 09:00
سلول های بنیادی بینایی را در جانوران مبتلا به تخریب شبکیه پیشرفته احیا می کنند
یک رویکرد پیوند سلولو های بنیادی که توانسته است بینایی را در موش های کور احیا کند، یک گام دیگر به بالین و استفاده در بیماران مبتلا به دژنراسیون شبکیه پیشرفته نزدیک شده است.
پنجشنبه، 30 دی 1395 - 08:15
پروتئین سرطانی که در ذخیره چربی نیز دخالت دارد
گهگاهی پروتئین ها عملکردی بیش از آن چه انتظار داریم انجام می دهند. برای مثال، مدت هاست که ارتباط پروتئین Dab2 با سرطان شناسایی شده است و به نظر می رسد که ایم پروتئین جزئی از مسیر پیام رسانی Ras-MAPK باشد. در بسیاری از سرطان ها، یکی از عناصر مسیر Ras-MAPK جهش می یابد و این موجب شروع رشد کنترل نشده سلول ها می شود.
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 10:00
مهندسی مسیر ژنی برای رشد ارگانوئیدهای مغزی با تاخوردگی سطحی
یکی از ویژگی هایی که مغز انسان را به صورت یک اندام منحصربفرد در می آورد، اندازه و ساختار قشر مغزی است. اما چه چیزی منجر به رشد قشر مغز انسان و ایجاد این توانایی های ذهنی در انسان می شود؟
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 09:30
استفاده از سلول های بنیادی برای بازسازی لایه خارجی قلب انسان
فرایندی که از سلول های بنیادی استفاده می کند می تواند سلول هایی را تولید کند که سطح خارجی قلب انسان را می پوشانند و موسوم به سلول های اپی کاردیوم هستند.
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 09:00
ایجاد درمانی جدید برای جلوگیری از بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD)
بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) دلیل اصلی مرگ بسیاری از بیمارانی است که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند. در مطالعه ای جدید محققین در مرکز سرطان مافیت درمان جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند به طور موثری تکوین GVHD را در موش مهار کند و قابلیت های سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت و تومور را حفظ کند.
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 08:29
ترمیم نقص ژنی در سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به نقص ایمنی نادر
محققین رویکرد جدیدی را برای ترمیم یک ژن ناقص در سلول های بنیادی خون ساز مشتق از بیماران مبتلا به نوعی اختلال ژنتیکی نقص ایمنی ارائه کرده اند. این بیماری، بیماری گرانولوماتوز مزمن وابسته به X یا X-CGD نام دارد.
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 08:00
کشف مغز نسبتا تکوین یافته در در تخمدان دختر جوان
تیمی از جراحان در یک جراحی اپندکتومی معمولی روی یک خانم جوان، توموری را در تخمدان وی مشاهده و خارج کردند که توجه آن ها را به خود جلب کرد.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 10:22
نورون ها رشد عروق خونی را تعدیل می کنند
تیمی از محققین در انستیتو تکنولوژی کارلسروهه(KIT) با یافته هایشان تکانی به یک از باورهای موجود در زمینه زیست شناسی سلولی داده اند. آن ها با مجموعه ای از آزمایش ها نشان داده اند که رشد عروق خونی بوسیله نورون ها تنظیم می شود و این در حالی بود که پیش از این تصور می شد که کنترل این فرایند از طریق برهمکنش های بین سلول های خود عروق انجام می شود.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 10:00
ارزیابی پاسخ بافتی به زیست مواد با استفاده از یک مدل جدید برهمکنش استخوان-ایمپلنت
برای درک مکانیسم های مولکولی دخیل در برهمکنش استخوان با ایمپلنت ارتوپدی تشکیل شده از زیست مواد جدید، محققین مدل موشی را ایجاد کرده اند که به کمک آن می توانند پاسخ های بافتی اولیه به سطحی مانند شیشه های زیست فعال را ارزیابی کنند.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 09:30
بازسازی غدد بزاقی بعد از پرتو درمانی
بیمارانی که به دلیل ابتلا به سرطان های سر و گردن متحمل پرتودرمانی می شوند، توانایی تولید بزاقشان را از دست می دهند که این امر به این دلیل است که غدد بزاقی که در مجاورت تومورها قرار دارند تخریب می شوند.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 09:00
کشف راهی جدید برای شکست سرطان پروستات مقاوم به درمان
مطالعه ای جدید در انستیتو تحقیقاتی Scripps یا TSRI اطلاعاتی را در مورد مسیر پیام رسانی سلولی که منجر به مقاومت سرطان پروستات به درمان می شود ارائه کرده اند. به نظر می رسد هدف قرار دادن اجزای این مدار می تواند ایجاد سرطان پروستات پیشرفته را هدف قرار دهد.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 08:30
سلول های بنیادی پیوند شده از مغز استخوان به قلب می توانند عملکرد قلبی را بهبود ببخشند
محققین در بخش قلب و سلول درمانی بیمارستان رینا سوفیای کوردوبا، مجموعه تست ها و درمان هایی را روی بیمارانی که از حملات قلبی رنج می برند انجام داده اند. آن ها سلول های بنیادی بیماران را به آن ها ایملپنت کرده و بازسازی دیواره قلبی و عملکرد آن را بهبود بخشیدند.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 08:00
مهندسی بخشی از بافت معده در آزمایشگاه
محققین در مطالعه ای جدید که در Nature به چاپ رسانده اند گزارش کرده اند که از سلول های بنیادی پرتوان برای تولید بافت معده در آزمایشگاه استفاده کرده اند. این بافت مهندسی شده قادر به تولید اسید و آنزیم های گوارشی است.
ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 - 07:30
مهار پروتئین ترمیم کننده DNA در مغز، کلیدی برای درمان تومورهای تهاجمی
هدف قرار دادن یک پروتئین خاص DNA در مغز می تواند راهی موثر برای درمان نوعی تهاجمی از تومورهای مغزی باشد.
دوشنبه، 27 دی 1395 - 11:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه