(آرشیو ماه بهمن 1394)
شناسایی مکانیسمی جدید که دلیل تکوین غیر طبیعی مغز است
اختلالات طیف اوتیسم(ASDs) گروهی از اختلالات رفتاری بسیار وراثتی هستند که نگرانی های فردی و عمومی زیادی را در جوامع ایجاد کرده اند. بیماران مبتلا به این اختلالات مشکلات ارتباطی، رفتارهای تکراری و چالش های اجتماعی متوسط تا شدیدی را نشان می دهند. در حال حاضر گزینه های درمانی و دارویی اندکی برای درمان موثر اختلالات طیف اوتیسم وجود دارد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 10:30
ناهنجاری های ژنتیکی مرتبط با تولید سلول های بنیادی
کشف های جدید در زمینه بیولوژی سلول های بنیادی می تواند به فرایند تولید سلول های بنیادی و هم چنین استفاده ایمن از این سلول ها در مطالعات بالینی و طب بازساختی کمک کند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 10:00
بهره مندی 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بندناف
مدیر بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران گفت: در سال های اخیر 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بند ناف کشور، سلول های بنیادی دریافت کرده اند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:53
بلوغ سلول های خونی به سلول های بنیادی خونساز
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد در بوستون سلول های خونی بالغ موش را به سلول های بنیادی خون ساز بازبرنامه ریزی کرده اند. آن ها برای این کار از کوکتیلی مرکب از هشت سوئیچ ژنتیکی(فاکتور رونویسی) استفاده کرده اند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:45
موفقیت در تولید سلول های جنینی که برای سلامت انسان حیاتی هستند
سلول های ستیغ عصبی در مراحل اولیه جنینی مهره داران بوجود می آیند و مهاجرت وسیعی را در بدن جنین انجام داده و به طیف وسیعی از بافت ها در بدن تبدیل می شوند. از جمله مشتقات آن ها می توان اعصاب محیطی، ملانوسیت ها و بسیاری از بافت های چهره ای اشاره کرد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:30
بهره برداری از سیستم ایمنی بدن برای ترمیم زخم ها به طور طبیعی
در گامی به سوی درمان زخم های ترمیم نشونده و اندام های آسیب دیده، محققین دانشگاه درکسل سلول ایمنی(ماکروفاژ) را شناسایی کرده اند که می تواند استراتژی بالقوه ای برای رشد عروق خونی باشد. آن ها براین باورند که می توان با بهره گیری از رفتار ذاتی ماکروفاژها راهی را برای بهبود سریع تر زخم ها پیدا کرد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:00
آنالیز تک سلول ها می تواند دیدگاه های جدیدی را در زمینه آلزایمر ایجاد کند
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد بر مبنای مطالعه ای که در سال گذشته صورت گرفته بود توانستند موفقیت هایی را در زمینه شناسایی نورون هایی که ماده مسئول پلاک های آلزایمری را ترشح می کنند، بدست آورند.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 11:30
الکل علاوه بر آسیب به کبد، اجازه نفوذ باکتری را نیز می دهد
الکل خود به تنهایی می تواند به سلول های کبدی آسیب برساند. اینک محققین دانشگاه کالیفرنیا شواهدی را ارائه داده اند که الکل به دلیل دیگری نیز می تواند به کبد آسیب برساند. در واقع به نظر می رسد که الکل به باکتری های گوارشی اجازه می دهد که به کبد مهاجرت کنند و بیماری های کبدی القا شده به دلیل الکل را افزایش می دهند.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 11:00
چهار ژنی که موجب رشد و پراکندگی سلول های سرطانی مانند سلول های بنیادی می شوند
زمانی که ما کلمه سلول های بنیادی را می شنویم بی اختیار آن را به سلول درمانی سرطان و یا بازتوانی برخی از بخش های بدن بوسیله آن ها ربط می دهیم. اما سلول های بنیادی بدی(bad stem cells) نیز وجود دارند که سرطانی هستند و تخریب آن ها به نوعی غیر ممکن است. یکی از بزرگ ترین چالش در مطالعات سرطان، یافتن راهی برای حذف سلول های بنیادی سرطانی و یافتن ریشه این سلول ها است.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 10:00
سلول های T‌جوان تر ممکن است ایمنی درمانی سرطان کودکان را بهبود ببخشند
رده های اولیه سلول های T که آن ها را تحت عنوان سلول های T ذاتی یا اصلی می شناسند و سلول های بنیادی T حافظه ای مرکزی که قابلیت خودنوزایی و تکثیر بالا دارند، موثرترین سلول ها در ایمنی درمانی هستند
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 09:30
اثر استرس روی سلول های بنیادی مغزی و آدرنال
مغز و آدرنال مراکز کنترل حیاتی هستند که هموستازی بدن را تحت شرایط استرس و طبیعی حفظ می کنند و پاسخ بدن به شرایط استرس را هماهنگ می کنند.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 09:00
تحریک سلول های بنیادی برای ایجاد بافت های پیچیده
تکنیکی جدید برای بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی انسانی برای تولید بافت های مختلف می تواند در نهایت اجازه اندام های اختصاصی (شخصی) رشد یافته در آزمایشگاه و از خود سلول های فرد را فراهم آورد.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 08:30
شناسایی آنزیم ترمیم DNA به عنوان یک هدف مناسب برای درمان سرطان مغزی
سلول هایی که تقسیم سریعی دارند به آنزیمی به نام Dicer تکیه دارند که به ترمیم آسیب های DNA که طی تقسیم سلولی اتفاق می افتد، کمک می کند. محققین در مرکز تحقیقات سرطان UNC Lineberger توانسته اند بر مبنای این نقش Dicer، استراتژی درمانی جدیدی را برای کشتن سلول های سرطانی سریعا نقسیم شونده در مغز پیدا کنند.
پنجشنبه، 29 بهمن 1394 - 08:00
دستاورد محققان «رویان» جهاد دانشگاهی در ژن‌درمانی تالاسمی
محققان پژوهشگاه «رویان» جهاد دانشگاهی در زمینه ژن‌درمانی بیماری تالاسمی روشی جدید برای انتقال ژن سالم بتا گلوبولین ابداع کردند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 11:29
تصویب اولین رده سلول های بنیادی انسانی اخلاقی برای تحقیقات در آمریکا
دولت آمریکا چند روز پیش اولین 13 دسته(batches) از سلول های بنیادی جنینی انسان را مورد تصویب قرار داد. این سلول ها محققین را قادر می سازد که بتوانند بودجه چندین میلیون دلاری که رییس جمهور آمریکا در مورد سرمایه گذاری در این زمینه قول داده است را بدست آورند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 11:00
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه