(آرشیو ماه اسفند 1392)

شناسایی ژن جدیدی که با ریسک فاکتور اصلی حمله قلبی مرتبط است
محققین نروژی با استفاده از غربالگری ژنتیکی هزاران بیمار مبتلا به بیماری های قلبی عروقی موفق به شناسایی ژنی شده اند که در تنظیم سطح چربی خون و در نتیجه میزان احتمال حمله قلبی اثر گذار است.
چهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 11:00
سندرم استیونز–جانسون چیست؟
سندرم استیونز–جانسون (به انگلیسی: Stevens–Johnson Syndrom) یک بیماری نادر در پوست و مخاط بدن است که بر اثر عفونت یا داروهای آلرژی‌زا ایجاد می‌شود.
چهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 08:42
  تشخیص زودهنگام سرطان معده
محققین دانشگاه Adelaide با شناسایی 4 بیومارکر جدید در خون افراد مبتلا به سرطان معده، امید جدیدی را در شناسایی زودهنگام این سرطان فراهم کردند.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1392 - 12:25
کشف ژن جدید مرتبط با حملات قلبی
محققان آمریکایی و نروژی موفق به کشف تنوع ناشناخته‌ای از یک ژن شده‌اند که به حفظ سطح چربی در بدن و کاهش خطر حمله قلبی کمک می‌کند.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1392 - 12:05
سمپوزیوم سلول های بنیادی در اصفهان برگزار می شود
سمپوزیوم ملی «سلول های بنیادی، کاربرد، پتانسیل و چشم اندازها»، خرداد سال 93 در اصفهان برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1392 - 08:28
بازسازی بافت سینه به کمک سلول های بنیادی بافت چربی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از بازسازی بافت سینه به کمک سلول های بنیادی بافت چربی خبر داد و گفت: خانم هایی که به دلیل سرطان، پستان آنها به طور کامل برداشته شده است می توانند به کمک سلول های بنیادی بافت چربی این عضو را مجددا بازسازی کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1392 - 08:08
کشف مجموعه پروتئینی ضد سرطان
گروهی از محققان امریکایی یک مجموعه پروتئینی را کشف کرده اند که فرایندی به نام dedifferentiation مختل می کنند این فرایند که باعث برگشت سلول به مرحله پیش از تمایز می شود به رشد تومور کمک می کند.
دوشنبه، 26 اسفند 1392 - 09:45
بيماري بكر ماسكولار ديستروفی (BMD)
بكر ماسكولار ديستروفي همانند بيماري DMD بوده ولي از نظر باليني به شدت و سختي دوشن ماسكولار ديستروفي نمي باشد و احتمال مي رود كه طول عمر بيماران BMD هم طبيعي باشد .
دوشنبه، 26 اسفند 1392 - 09:39
 روش جدید درمان سرطان خون CLL

محققان روش جدید و منحصر به فردی را برای درمان نوعی سرطان خون به نام CLL ابداع نموده اند. درمان کنونی این نوع سرطان تکرار شیمی درمانی برای موارد مقاوم است.
دوشنبه، 26 اسفند 1392 - 08:50
 خانواده ژنی مهار کننده سرطان پروستات کشف شد
محققان دانشگاه کرنل یک خانواده ژنی به نام MicroRNA-34 یا mir-34 را کشف کردند که نقش مهار کننده سرطان پروستات را دارد.
یکشنبه، 25 اسفند 1392 - 09:00
بهبود آسیب های تاندون آشیل توسط تعبیه کردن سلول های بنیادی درون بخیه
محققین دریافتند که قرار دادن سلول های بنیادی درون بخیه نسبت به بخیه های سنتی منجر به بهبود زودتر و بهتر زخم های تاندون آشیل می گردد.
یکشنبه، 25 اسفند 1392 - 08:30
ساخت سلول های سازنده انسولین از سلول های روده ای
محققین با استفاده از ترکیبی از فاکتورهای رونویسی، سلول های روده ای را به سلول های بتای پانکراسی بازبرنامه ریزی کردند.
یکشنبه، 25 اسفند 1392 - 08:00
اثرات جانبی شیمی درمانی درالقای سلول های بنیادی توموری
محققین به اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی بر القای رشد سریع سلول های بنیادی و توموری شدن آنها پی بردند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
ساخت پروتئین های نوترکیب برای بیمارانی که نقص ترشح پروتئین دارند
داروساز فعال در پژوهشگاه رویان اصفهان
یک عضور ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﻠﻮﻟﻰ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﺭﻭﻳﺎﻥ با اشاره به اینکه داروهای نو ترکیب داروهایی هستند که با تکنولوژی DNA نو ترکیب می شوند توضیح داد: باید ساختار ژنتیک DNA را به صورتی تغییر داد که پروتئین مورد نظر را تولید کند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
کشف ژن های جدید دخیل در  ایجاد بیماری جنون ادواری
محققان آلمانی با همکاری پژوهشگران سوئیسی دو ژن جدید را کشف کرده اند که با شیوع بیماری دو قطبی ارتباط دارند. علاوه بر این ژن ها آن ها توانسته اند نقش سه ژن دیگر را نیز در این بیماری تائید کنند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 08:30