(آرشیو ماه اسفند 1393)
بلوک کردن مسیر Notchمنجر به مسیر جدیدی برای ترمیم سلول های مویی و احیا شنوایی می شود
فقدان سلول های مویی حسی، دلیل عمده عدم شنوایی و اختلالات تعادلی است. گوش داخلی پستانداران بعد از تولد دارای سلول های پیش سازی است که پتانسیل ترمیم سلول مویی و ریکاوری شنوایی را دارند اما مکانیسم هایی که تکثیر آن ها و ترمیم سلول مویی را کنترل می کند هنوز مشخص نیست.
چهارشنبه، 27 اسفند 1393 - 11:30
مغز استخوان مهندسی شده سه بعدی تولید پلاکت های دارای عملکرد می کند
تیمی از محققین در دانشگاه Pavia گزارشی از ایجاد اولین سیستم بافتی سه بعدی داشته اند که تولید ساختاری پیچیده و با فیزیولوژی مغز استخوان انسانی می کند که با موفقیت پلاکت های انسانی دارای عملکرد می کند.
چهارشنبه، 27 اسفند 1393 - 11:00
ابزار جدیدی که مهندسی بافت سه بعدی با بلوک های ساختمانی چند سلولی را ممکن می سازد
در خلق بافت های مهندسی شده برای تعمیر یا بازسازی بافت های انسانی بیمار یا آسیب دیده، هدف ساخت سازه های بافتی سه بعدی است که به طور متراکم با سلول های زنده بسته بندی شده اند.
چهارشنبه، 27 اسفند 1393 - 10:30
مطالعات نشان می دهد که احتمالا آنتی اکسیدان های عمومی بی اثر هستند
یک مکمل غذایی محبوب به نام کوآنزیم Q10 به طور وسیعی به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده است که سلول ها را از آسیب پذیری در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. اما مطالعه ای جدید در دانشگاه مک گیل نشان می دهد که این یوبی کوئینون، انتی اکسیدان حیاتی نیست و احتمالا استفاده از آن هیچ سودی برای فرد ندارد.
ﺳﻪشنبه، 26 اسفند 1393 - 09:00
غضروف هیالینی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القاشده فاقد داربست، برای درمان مفاصل
داشتن زانوهای ترد و سایر دردهای مفصلی در افراد سالخورده و گاهی جوان ها طبیعی است. این دردها گاهی تهدید کننده حیات فرد است و می تواندکیفیت زندگی فرد را پایین بیاورد.
ﺳﻪشنبه، 26 اسفند 1393 - 08:30
سلول های اقماری در کبد، ترمیم و فیبروز را کنترل می کنند
فیبروز کبدی که تشکیل فزاینده بافت اسکار در کبد است، یک مشکل پزشکی بزرگ است. برآورد می شود که بیش از 10 درصد جمعیت مبتلا به فیبروز و یا شکل پیشرفته تر آن به نام سیروز هستند.
ﺳﻪشنبه، 26 اسفند 1393 - 08:00
سلول های مهندسی شده می توانند به مقابله با سومین سرطان شایع در مردان چینی کمک کنند
محققین در دانشگاه بیرمنگام بر این باورند که روشی جدید در مهندسی ژنتیک سلول های ایمنی می تواند منجر به بهبود درمان بیماران کارسینومای حلق و بینی شود(Nasopharyngeal carcinoma).
دوشنبه، 25 اسفند 1393 - 13:00
گامی مهم به سمت سلول درمانی قشر مغزی
محققین در انستیتو علوم اعصاب ULB، پتانسیل درمانی نورون های قشری تولید شده در آزمایشگاه و پیوند شده به مغز را در مدل موشی بالغ تست کرده اند.
دوشنبه، 25 اسفند 1393 - 11:00
خودنوزایی محدود سلول های بنیادی در مغز
سلول های بنیادی در مغز می توانند نورون ها را تولید کنند و از طرفی به عنوان یک امید درمانی برای بیماری های مغزی به شمار می آیند.
دوشنبه، 25 اسفند 1393 - 08:00
تکوین مغزی به وسیله برخی فاکتورهای اپی ژنتیک و سلول های بنیادی کنترل می شود
محققین در مک گیل برای اولین بار اهمیت یک تنظیم کننده اپی ژنتیکی کلیدی را در تکوین هیپوکامپ نشان داده اند. هیپوکامپ بخشی از مغز است که با یادگیری، حافظه و سلول های بنیادی عصبی مرتبط است.
یکشنبه، 24 اسفند 1393 - 15:00
پیشروی عضو به عضو سلول درمانی در عرصه پزشکی کشور
محققان ایرانی در ادامه تحقیقات خود در راستای دستیابی به روش های درمان بیماری های مختلف ازطریق سلول های بنیادی توانسته اند به موفقیت های قابل توجهی به ویژه در درمان بیماری های قلبی، پوستی، چشمی و مفصلی دست یابند.
یکشنبه، 24 اسفند 1393 - 14:50
پيوند سلولي به منظور درمان ضايعه غضروفي زانو در کرمان
پیوند سلولی به منظور درمان ضایعه غضروفی زانو در کرمان انجام شد .
یکشنبه، 24 اسفند 1393 - 14:14
سلول های ایمنی یک فاکتور رونویسی سلول های بنیادی را به عنوان یک حسگر پاتوژن هدف قرار می دهند
در بین اولین پاسخ دهنده های ایمنی، نوتروفیل ها فراوان ترین هستند که 75 درصد سلول های خونی سفید را تشکیل می دهند. طی فاز حاد التهاب، نوتروفیل ها از طریق جریان خون به جایگاه آسیب یا عفونت مهاجرت می کنند تا پاتوژن ها را شناسایی کنند و از بین ببرند.
یکشنبه، 24 اسفند 1393 - 10:17
تست جدید از سلول های بنیادی انسانی برای شناسایی عوارض جانبی خطرناک داروها استفاده می کند
محققین در کالج سلطنتی لندن تستی را طراحی کرده اند که ترکیباتی از سلول های خونی اهدا شده را به تنهایی برای پیش بینی این که یک داروی جدید موجب واکنش های ایمنی شدید در انسان می شود یا خیر، استفاده می کند.
شنبه، 23 اسفند 1393 - 13:00
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های عضلات و تاندون تثبیت کننده شانه(rotator cuff)
گروهی از عضلات و تاندون ها که موجب تثبیت شانه می شوند را rotator cuff می نامند که موجب ثابت نگه داشتن بازو در سوکت شانه ای آن می شوند. آسیب های مربوط به روتاتور کاف به دلیل اسیب های ورزشی بسیار مرسوم است و بنابه دلایل نامشخصی اغلب این آسیب ها ترمیم نمی شوند.
شنبه، 23 اسفند 1393 - 10:45
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه