(آرشیو ماه اسفند 1394)
کودهای مشتق از فاضلاب انسانی می توانند برای باروری انسان خطرناک باشند
خوردن گوشت جانورانی که در چراگاه های تیمار شده با کودهای مشتق از فاضلاب انسانی چرا می کنند می توانند مشکلات شدیدی برای باروری خانم ها و سلامت تولیدمثلی آن ها داشته باشد.
شنبه، 29 اسفند 1394 - 16:32
آشکارسازی منشا ژنتیکی نورون های جدید در مغز با استفاده از تکنولوژی های جدید
مغز ما ترکیبی از انواع نورون های مختلف است که هر کدام ویژگی های ژنتیکی خاص خود را دارند و این ویژگی ها عملکرد آن ها را مشخص می کند. این نورون ها از سلول های پیش ساز و بنیادی منشا می گیرند که دارای توانایی تقسیم و تبدیل شدن به نورون هستند.
شنبه، 29 اسفند 1394 - 15:36
کشف زیر گروهی جدید از سلول های ایمنی ILC از طریق توالی یابی RNA تک سلولی
در مطالعه ای جدید، گروه اخیرا کشف شده ای از سلول های ایمنی به نام سلول های لنفوئیدی ذاتی(ILCها) با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند.
شنبه، 29 اسفند 1394 - 15:00
شناسایی بیش از 100 موتاسیون در مغز انسان با استفاده از کلون کردن نورون های موشی
در مطالعه ای جدید محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripp یاTSRI برای اولین بار ژنوم کامل نورون های منفرد را مورد غربالگری قرار داده اند تا موش هایی تولید کنند که ژنوم های عصبی را در همه سلول هایشان حمل می کنند.
شنبه، 29 اسفند 1394 - 14:29
وقوع سرطان سینه در زنان چاق بیشتر است: ارتباط چربی با سلول های بنیادی سرطانی
تیمی بین المللی از محققین در دانشگاه گرانادا اطلاعات جدیدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد چرا سرطان سینه در زنان چاق بیشتر رخ می دهد و تهاجمی تر است. دلیل این امر این است که چربی پری تومورال(اطراف تومور) تکثیر و تهاجم سلول های بنیادی سرطانی را تسهیل می کند.
شنبه، 29 اسفند 1394 - 13:54
سلول های بنیادی خونی و درمانی جدید برای سرطان
پژوهشی جدیدی که نشان می دهد چگونه بدن منبع خونی اش را تولید می کند می تواند به افراد مبتلا به لوکمیا کمک کند.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394 - 15:30
کشف نوع جدیدی از سلول های بنیادی
محققین دانشگاه ایالتی میشیگان نوع جدیدی از سلول های بنیادی را کشف کرده اند که می تواند هم در زمینه طب بازساختی کمک کننده باشد هم راه های جدیدی را برای مطالعه نواقص تولد و مشکلات تولیدمثلی ارائه دهد.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394 - 14:30
مهندسی معکوس بیولوژی انسان با استفاده از organ-on-chips
تکنولوژی organ-on-chips از چیپ ها یا تراشه هایی استفاده می کند که در واقع سیستم میکروفلوئیدیکی هستند که از کانال های توخالی پوشیده شده از سلول های انسانی تشکیل شده اند. امروزه مطالعات زیادی اندام ها و بافت های مختلف را تحت عنوان on chip مورد مطالعه قرار داده اند و هدف همه آن ها آشنایی بیشتر با فیزیولوژی و پاتولوژی اندام های انسانی بوده است.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394 - 13:00
ترمیم قرنیه آسیب دیده در موش با استفاده از سلول های بنیادی
سلول های بنیادی تزریق شده به چشم موشی که دچار نقص قرنیه بود، موجب بهبود قرنیه و بازگشت وضوح آن به حالت طبیعی شده است و محققین امیدوارند که این روش روزی برای انسان نیز قابل کاربرد باشد. سالانه بیش از 40000 مورد پیوند قرنیه در آمریکا صورت می گیرد.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394 - 12:00
منبعی جدید برای سلول های بنیادی: آمنیوسنتز
اولین بانک جهانی ذخیره سازی سلول های بنیادی مشتق از مایع آمنیوتیک در ایتالیا افتتاح شده است. این بانک بیمارستانی خصوصی در Busto Arsizo در نزدیکی میلان است.
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 - 01:01
شناسایی فرایندی حیاتی در تکوین سلول های بنیادی
محققین در انستیتو گلادستون کشف کرده است که فاکتورهای محیطی به طور حیاتی روی رشد نوعی از سلول های بنیادی به نام سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) اثر می گذارد. این کشف اطلاعات جدیدی را در مورد چگونگی شکل گیری این سلول ها ارائه می دهد و می تواند به ایجاد سلول درمانی های مناسب برای مبارزه با بیماری ها منتهی گردد.
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 - 00:50
کیتی که به مادران کمک می کند خون ارزشمند بند ناف را ذخیره کنند
برای اهدای خون بند ناف غنی از سلول های بنیادی که در زمان تولد بدست می آید، نیاز به تمهیدات و هماهنگی هایی است که معمولا زمان بر است.
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 - 00:46
استفاده از کلونینگ برای تولید سلول های بنیادی
برای اولین بار، تکنولوژی کلونینگ برای تولید سلول های بنیادی که از نظر ژنتیکی با بیماران بالغ مطابق هستند، استفاده شده است.
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 - 00:43
چگونه ایمپلنت سلول های بنیادی به ترمیم آسیب ترومایی مغز کمک می کند
سال هاست که محققین به دنبال درمان جدیدی برای آسیب های ترومایی مغز هستند و به این منظور بارها از پیوند سلول های بنیادی در مدل های جانوری این عارضه استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 25 اسفند 1394 - 12:00
دیدگاه هایی در مورد سلول های بنیادی خونی مشتق از سلول های بنیادی مهندسی شده
محققین در مدرسه پزشکی Icahn در مونت سینای، سلول هایی را در جنین های موش شناسایی کرده اند که پیش سازهایی برای سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز هستند.
ﺳﻪشنبه، 25 اسفند 1394 - 11:00
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه