(آرشیو ماه اردیبهشت 1391)
سرطان پوست یک تهدید بزرگ برای مردان مسن
یک بررسی جدید نشان می دهد که مردان مسن در معرض خطر توسعه ملانوم هستند، اما بسیاری از آنها در حفاظت از خود در برابر آفتاب بی دقت هستند و نمی دانند که چگونه خود را از نظر علائم سرطان پوست چک کنند.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 10:50
ابداع نانوفناوري جديد براي دستکاري و اندازه‌گيري دي‌ان‌اي
محققان موسسه ملي استاندارد و فناوري (NIST)، نسخه‌اي بسيار کوچک‌تر از فنر مارپيچ «Slinky®» که با يک هل دادن و با استفاده از نيروي جنبشي و نيروي گرانش پله‌ها را تا پايين طي مي‌کند، توليد كرده‌اند كه مي‌تواند در دستكاري و اندازه‌گيري DNA و مولکول‌هاي نانومقياس ديگر به ‌کار رود.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 10:42
نشانگر اولیه سرطان پانکراس شناسایی شد
محققان دانشگاه کالیفرنیا، نشانگر جدیدی را برای سرطان پانکراس شناسایی کرده اند ، این بیماری اغلب کشنده است و درحال حاضر هیچ روش قابل اعتمادی برای تشخیص زود هنگام و یا مداخله درمانی برای آن وجود ندارد.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 10:09
بینشی جدید در بازسازی مغز و اختلالات رشد و نمو
دانشمندان درموسسه تحقیقاتی بیمارستان اوتاوا کشف کردند که موش های فاقد ژنی به نام Snf2l دارای مغزی 35 درصد بزرگترازحد طبیعی هستند. این تحقیق که به رهبری دکتر Picketts  Davidدرمجله Developmental Cell منتشر شده است، می تواند منجر به روش های جدیدی برای تحریک بازسازی مغز شود و ممکن است بینش های مهمی را در خصوص اختلالات رشد و نمو از قبیل اوتیسم و سندرم رت ایجاد کند .
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 10:04
جنسیت برمیزان بقاء درسرطان مری موثر است
با توجه به مطالعه به چاپ رسیده در مجله انکولوژی ، جنسیت عامل مستقل پیش آگهی برای بیماران مبتلا به سرطان مری (LEC) و متاستاز سرطان مری (MEC) است. دکتر Pierre Bohanes از دانشکده پزشکی کک در لس آنجلس و همکارانش نتایج اپیدمیولوژی و نتایج نهایی داده های 13،603بیمار مبتلا به MEC و 26،848 نفر با LEC  را از سال 1973 تا 2007 برای یافتن ارتباط بین جنسیت ومیزان بقا مورد بررسی قرار دادند.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 09:59
آیا دارو می تواند از آلزایمر پیشگیری کند
محققان در حال آماده شدن برای آزمایش یک داروی تجربی برروی افرادی هستند که بطور ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری آلزایمرمی باشند.
مقامات ایالات متحده روزسه شنبه اعلام کردند: ما امیدواریم که این دارو منجر به جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده مغز شده  وبه درک بهتر از فرآیندهای مخرب آن کمک کند.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 09:56
شناسايي و نامگذاري دومين آركي بومي كشور

محققان مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران موفق به كشف، شناسايي و نامگذاري دومين آركي بومي كشور شدند.

شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 09:51
پتانسیل درمانی  بالای سلولهای بنیادی استرومایی بافت جفت
محققان بیمارستان اوکلند به رهبری دکتر Vladimir Serikov ، درمجله Stem Cells Translational Medicine گزارش کردند که سلول های بنیادی جفت با خواص مهم درمانی را می توان درمقادیرزیاد از سمت جنینی جفت انسان (به نام کوریون) به دست آورد. کوریون بخشی از جفت است که به طور معمول پس از تولد دور انداخته می شود، اما حاوی سلول های بنیادی از منشا جنینی است که به نظر می رسد پرتوان باشد - یعنی می تواند به انواع مختلف سلول های انسانی، مانند ریه، کبد یا مغز تمایزیابد. از آنجا که این سلول های بنیادی عملکردی جفت را می توان هم از جفت تازه و هم جفت فریز شده انسان به دست آورد، این نشان می دهد که اگر جفت هرفرد دربدو تولد به جای دور انداخته شدن ذخیره شود، این سلولها را می توان درآینده درصورت نیاز به درمان مورد استفاده قرار داد. این پتانسیل نشان دهنده پیشرفت عمده ای در زمینه سلول های بنیادی است.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 09:42
کشف ژن های جدیدی در ارتباط با سرطان پستان
محققان در یک مطالعه منتشر شده در Nature ، نه ژن جدید محرک توسعه سرطان پستان را توصیف کردند.با این 9 ژن، شمارتمام ژنهای مرتبط با توسعه سرطان پستان به 40 می رسد.
شنبه، 30 اردیبهشت 1391 - 09:37
پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی ایران هلث با رویکرد ویژه در حوزه دانش بنیان
حضور بیش از 100 شرکت دانش بنیان و 17 پارک علم و فناوری در قالب 27 غرفه مرکز رشد در نمایشگاه ایران هلث 2012
جمعه، 29 اردیبهشت 1391 - 08:11
تست جدیدی برای پیش بینی آرتریت درمراحل اولیه، ابداع شد
محققان دانشگاه میسوری و همکارانش، تستی را با استفاده ازنشانگرهای زیستی ابداع کرده اند که به درستی می تواند تعیین کند آیا بیماردرحال ابتلا به ورم مفاصل است و همچنین پیش بینی کند شدت احتمالی این بیماری چه اندازه است. دراین تست یک قطره مایع از مفصل بیمار، با یک سوزن کوچک همانند گرفتن خون ، برداشته می شود.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1391 - 12:47
چرا برخی از سرطان ها به مغزاستخوان متاستاز می دهند؟
این پژوهش نشان دهنده پتانسیل مغز استخوان در ارائه محیط مناسب برای تومورها و متاستاز آنها می باشد. بسیاری ازسرطان ها، مانند پروستات و سرطان پستان مستعد گسترش و یا متاستازبه مغزاستخوان می باشند.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1391 - 08:15
تولید استخوان از سلول بنیادی جنینی
دانشمندان موسسه سلول های بنیادی نیویورک موفق به رشد استخوان از سلول های بنیادی جنینی انسان شدند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 13:50
داروی جدید پیشرفت میلوما را پس از پیوند سلول های بنیادی به تاخیرمی اندازد
مطالعه ای که به تازگی در مجله پزشکی New England منتشر شده است خبر امیدوار کننده ای درمورد نوعی درمان جدید طولانی مدت ارائه می دهد. lenalidomide دارویی است که می تواند پس از پیوند برای کاهش سرعت پیشرفت این بیماری استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 13:36
عفونت عامل 16درصد سرطان ها درجهان است

تحقیقات بین المللی نشان می دهد که عفونت عامل بروز 16 درصد سرطان ها در سطح جهان است.

ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 13:07