(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)

مطالعه ای جدید نشان می دهد که ترکیب سیگار کشیدن و ژنتیک مادری احتمال دوقلو زایی را افزایش می دهد
تیمی از محققین در دانشگاه فلوریدای جنوبی و دانشگاه ایلینویز دریافته اند که مادران آمریکایی آفریقایی که سیگار مصرف می کنند و دارای پروفایل ژنتیکی با یک پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی هستند، احتمال دوقلوزایی بالایی دارند.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 13:45
ترکیب دارویی جدید امیدواری هایی را برای شکست مقاومت سرطان سینه نشان می دهد
محققین در دانشگاه منچستر ترکیب دارویی جدیدی را تولید کرده اند که می تواند بر مقاومت درمانی و عود سرطان سینه فائق آید.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 13:30
ترمیم بافت استخوانی تنها با استفاده از پروتئین های ترشح شده به وسیله سلول های بنیادی
محققین راهی را کشف کرده اند که با استفاده از سیگنال های پروتئینی تولید شده به وسیله سلول های بنیادی بافت استخوانی را مجددا رشد می دهد. این تکنولوژی می تواند به درمان قربانیانی که ترومای شدیدی در اندام حرکتی شان دارد مانند سربازهای مجروح و ... کمک کند. این روش جدید می تواند درمان های قدیمی را به وسیله ارائه یک منبع پایدار از بافت تازه و کاهش خطر تشکیل تومور که می تواند در نتیجه پیوند سلول های بنیادی ایجادشوند، بهبود ببخشد.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 12:30
شناسایی ژن مورد نیاز برای تمایز سلول های بنیادی سینه
یک روش آنالیزی جدید موجب شده است که محققین در انستیتو Whitehead یک ژن تنظیمی را شناسایی کردند که برای تمایز سلول های بنیادی سینه مورد نیاز است. مهار این ژن که RUNX1 نام دارد مانع از این می شود که سلول ها در مرحله بنیادینگی بمانند.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 12:00
خاموش و روشن کردن نورون ها با استفاده از تکنیک شیموژنتیک
محققین در دانشگاه پزشکی کارولینای شمالی یک تکنیک شیموژنتیک غیر تهاجمی را انجام داده اند که به آن ها اجازه می دهد رفتار خاصی را در موش(مانند غذا خوردن حریصانه) خاموش کنند و سپس دوباره آن را برگردانند. این روش با هدف قرار دادن دو گیرنده سطح سلولی مختلف روی نورون ها کار می کند که سیگنال های خاص شیمیایی را شروع می کنند که عملکرد مغز و رفتارهای پیچیده را تنظیم می کند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:45
روشی که تولید پلاکت ها از سلول های بنیادی را بهبود می بخشد
پایین بودن تعداد پلاکت ها می تواند نتیجه اختلالات پزشکی متعدد یا عوارض جانبی برخی داروها باشد. انتقال پلاکت اغلب برای افراد با تعداد پایین پلاکت حیاتی است.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
تکنولوژی های جدید ممکن است مشکلات کشنده پیوند مغز استخوان را کاهش دهند
محققین راهی را برای کاهش بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) طراحی کرده اند. این بیماری یک اختلال تهدید کننده حیات به دنبال پیوند مغز استخوان است که خود برای درمان لوکمیا و سرطان های خونی استفاده می شود.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
امیدواری های جدید برای بیماران استئوآتریتی در مطالعات سلولی بنیادی با مقیاس وسیع
انتظار می رود تا پایان سال 2015،یک مطالعه بالینی با مقیاس وسیع با استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان استئوآرتریت زانو در تمام اروپا صورت گیرد. استئوآرتریت یک بیماری تاتوان کننده و لاعلاج است و آمار نشان می دهد که بیش از 70 میلیون اروپایی از این بیماری رنج می برند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 08:45
تزریق نخاعی سلول های بنیادی حس کردن را در برخی افراد فلج احیا می کند
محققین سوئدی و کانادایی می گویند که گروهی کوچک از افراد معلول بعد از این که سلول های بنیادی عصبی به طناب نخاعی آن ها پیوند شد، تاحدی احساس بازیابی حسی داشتند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 07:45
طرح درمان بیماری چشمی RP با استفاده از سلولهای بنیادین شکست خورد
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان:
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان گفت: مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات چشم بیمارستان لبافی‌نژاد مطالعه‌ای را با هدف درمان بیماری RP طراحی کرده بود که این بار به سرانجام نرسید.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 15:20
کشف مارکرهای ژنتیکی سندرم فرارشد جنینی
انسان و برخی ازجانوران دیگر اختلالات اپی ژنتیکی فرارشد جنینی مشابه ای رت به اشتراک می گذارند که اغلب به دنبال روش های کمک تولید مثلی اتفاق می افتند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 11:00
کشف پایه های ترمیم قلبی
در حالی که قلب انسان نمی تواند خود را ترمیم کند، قلب گورخرماهی می تواند به آسانی سلول های از دست رفته طی آسیب یا بیماری را جایگزین کند. در این مطالعه محققین ویژگی های ناشناخته لایه خارجی قلب یا اپی کارد را شناسایی کرده اند که می تواند این توانایی قابل توجه رشد بافت قلبی را در ماهی توجیه کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 10:00
چگونه غدد پستانی بارداری قبلی را به یاد دارند و  تولید شیر را تحریک می کنند(اطلاعات تکمیلی)
همان طور که در خبر قبلی گفتیم محققین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافته اند که سلول های نمونه گیری شده از موش های جوان یک سیکل بارداری را گذرانده اند دارای مارک های متیلاسیونی است که با مارک های مربوط به نمونه های گرفته شده از موش های با سن مشابه و بدون بارداری قبلی متفاوت هستند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:30
شناسایی ژنی که برای حفظ سلول های بنیادی سرطانی و سلول های بنیادی سینه ضروری است
یک ژن و سوپ هورمونی که مادران را قادر می سازد به نوزادان خود شیردهی کنند می توانند یک منوی غذایی برای سرطان سینه نیز باشند. این مطلب بویژه در زمانی بیشتر صادق است که اولین بارداری بعد از سن 30 سالگی اتفاق بیافتد.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:00
امیدواری جدید در مورد ترمیم آسیب سیستم عصبی مرکزی
آسیب سیستم عصبی مرکزی علت اصلی اختلال های عملکردی دائم است. برخلاف شواهدی که پیشنهاد کننده احیای عملکردهای نورولوژیک از طریق جمعیت زایی بر مبنای سلول در مطالعات بالینی است، تلاش های موفقیت آمیز از طریق استفاده از بافت های اولیه، سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی نیز دارای محدودیت هایی است.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:30