(آرشیو ماه اردیبهشت 1397)
پیشرفت محققین استرالیایی در استفاده از مینی کلیه ها برای یافتن اطلاعات در مورد بیماری های کلیوی
برای اولین بار بیماران می توانند از کلیه های تولید شده از سلول های بنیادی شان برای یافتن اطلاعات در مورد بیماری شان استفاده کنند.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 11:30
پیوند سلول های بنیادی به بیماران ضایعه نخاعی کمک می کند
به دنبال تیمار هشت بیمار مبتلا به آسیب نخاعی حاد و مزمن با سلول های بنیادی مغز استخوان در حدود دو سال قبل، اینک محققین بر این باورند که این درمان می تواند به صورت بی خطر و موثر کیفیت زندگی این بیماران را افزایش دهد.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 11:00
دستگاه فتوسوئیت برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی در ریه
کمپانی Entest BioMedical اخیرا اعلام کرده است که دومین ثبت اختراع خود در زمینه درمان بیماری انسداد ریوی مزمن(COPD) را به ثبت رسانده است.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 10:30
دارویی برای آرتریت روماتوئید که عوارض جانبی پیوند سلول های بنیادی را مهار می کند
یک داروی در دست بررسی در مطالعات بالینی برای آرتریت روماتوئید، می تواند عوارض جانبی تهدید کننده حیات مربوط به پیوند سلول های بنیادی را مهار کند.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 10:00
شناسایی موتاسیون ژنی مرتبط با شکل تهاجمی تومورهای مغزی
محققین در انستیتو علوم هند(IISc) یک موتاسیون ژنی پیش از این ناشناخته را شناسایی کرده اند که با شکل بسیار تهاجمی از تومور مغزی به نام گلیوبلاستوما مرتبط است.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 09:30
شناسایی مسیری جدیدی در تکوین لوکمیای میلوئید حاد با پیش آگهی ضعیف
لوکمیای میلوئید حاد(AML)، یک سرطان خون و مغز استخوان است که حدود یک درصد موارد سرطان های جدید و دو درصد مرگ های سرطانی را در آمریکا در بر می گیرد. نرخ بقای پنج ساله برای بیماران مبتلا به این سرطان کمتر از 20 درصد است.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 09:00
چرا ورزش می تواند برای قلب سودمند باشد؟
پزشکان، سازمان های بهداشت و سلامت و جراحان همگی متفق القول بر این باورند که ورزش برای قلب مفید است اما دلیل این امر هنوز به درستی مشخص نیست.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 08:30
نقش حیاتی مسیر Hippo برای هماهنگ سازی تکوین قلب
با استفاده از یک تکنولوژی که رزولوشن بالایی را از وضعیت سلول های منفرد ارائه می دهد، محققین دیدگاه های جدیدی را در مورد تکوین جنینی قلب موش بدست آورده اند.
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 08:00
برگزیدگان المپیاد سلولهای بنیادی از تسهیلات ویژه برخوردار می شوند
برگزیدگان «نخستین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت» از امتیازات شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مانند سایر المپیادهای رسمی کشور برخوردار می شوند.

شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 13:32
زمانی که سرطان پروستات به استخوان می رسد، سلول های استخوانی می توانند دلیل اصلی رشد بیماری باشند
متاستاز سرطان پروستات به استخوان می تواند بسیار خطرناک باشد که این امر تنها به دلیل سرطانی شدن استخوان نیست، بلکه به این دلیل است که این متاستاز منجر به این می شود که تهاجمی شدن کلی سرطان به طور خارق العاده ای افزایش پیدا کند.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 11:30
بستن راه فرار ملانوما
گاهی برای فرار از درمان، ملانوما به یک مرحله قبلی از تمایز سلولی بر می گردد. پژوهشی جدید این فرایند را به طور دقیق تری بررسی کرده است و راه جالبی را برای بلوک کردن این راه فرار ملانوما ارائه کرده است.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 11:00
نقش Hiwi در حفظ سلول های بنیادی و سارکوماژنز
سارکوماها سرطان های بافت پیوندی مانند استخوان، چربی و غضروف هستند و تصور می شوند که ناشی از تکوین نابجا بافت مزانشیمی باشند. به همین دلیل تصور می شود که سلول های بنیادی مزانشیمی منشا سلولی سارکوماها باشند. آسیب های ژنتیکی و اپی ژنتیکی در نواحی خاص طی تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی به سلول های تخصص یافته مزانشیمی می تواند سارکوماهای مختلف را ایجاد کند.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 10:30
محققین پنجه در پنجه هرپس ویروس ها انداخته و سعی در مبارزه با آن ها دارند
هرپس ویروس انسانی 6، اغلب افراد را در سراسر جهان آلوده می کند. این ویروس معمولا به وسیله بدن کنترل می شود اما می تواند در افرادی که از نظر سیستم ایمنی مشکل دارند، منجر به بیماری شوند.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 10:00
تولید اطلس ژنوم انسانی با استفاده از سلول های بنیادی
محققین دانشگاه Hebrew با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ویرایش ژنوم و سلول های بنیادی جنینی انسانی، اطلسی از ژنوم انسانی را تولید کرده اند که نقشی که ژن های ما در سلامتی و بیماری بازی می کنند، را نشان می دهد.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 09:30
افزایش امید به درمان زخم های دیابتی که به راحتی درمان نمی شوند
یکی از عوارض ناخوشایند و ناتوان کننده دیابت، ایجاد زخم هایی در پاها یا کف پاها است که می توانند برای چندین ماه باقی مانند و منجر به عفونت های دردناک و خطرناک شوند.
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 - 09:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه