(آرشیو ماه خرداد 1391)
افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات برای مصرف کنندگان چای
با توجه به تحقیقات دانشمندان دانشگاه گلاسکو که در مجله Nutrition and Cancer منتشر شده است، مردانی که چای زیاد مصرف می کنند ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار داشته باشند
چهارشنبه، 31 خرداد 1391 - 11:57
تشخيص زودهنگام اوتيسم با كيت ابداعي محققان ايراني
تیمی از پژوهشگران ایرانی و سوئدی توانستند با به کارگیری روشی که در آن پروتئین‌ها و پپتیدهای مشخصی در خون از طریق یک کیت ساده و چند قطره خون آزمودنی آزمایش می‌شود، زیست شناسه‌های قابل اعتمادی برای تشخیص طیف اختلالات اوتیستی بیابند.
چهارشنبه، 31 خرداد 1391 - 07:59
مارکرهای ژنتیکی جدید نویدی برای تشخیص و درمان تومورهای مغزی
سه مجموعه از نشانگرهای ژنتیکی که به طور بالقوه می تواند راه را برای ابزارهای جدید تشخیصی یک نوع تومور مغزی کشنده هموار کند توسط پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام شناخته شده است
چهارشنبه، 31 خرداد 1391 - 07:30
کشف مکانیزمی که ممکن است به درمان های منحصر به فرد برای سرطان ریه منجر شود
یک پژوهش چند مرکزی مکانیزم جدیدی را کشف کرد که ممکن است به درمان های منحصر به فردی برای سرطان ریه (یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان) منجر شود
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1391 - 13:26
شدت آپنه انسدادی خواب به سطح هموگلوبین گلیکوزیله مرتبط است
با توجه به مطالعه منتشر شده در Diabetes Care ، دربزرگسالان غیر مبتلا به دیابت، شدت آپنه انسدادی خواب (OSA) به طورمستقل به اختلال متابولیسم گلوکز، که توسط سطح هموگلوبین گلیکوزیله (اچ بی ای 1 سی) اندازه گیری می شود، مرتبط است
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1391 - 10:26
شيوه نوين «مطالعه درون‌تني سلول‌ها» با همكاري استاد ايراني «هاروارد» ابداع شد
استاد ايراني دانشکده پزشکي «هاروارد» با همكاري گروهي از محققان انگليسي، به روشي جديد براي بررسي برهمکنش‌هاي بستر سلولي در تحقيقات زيست‌پزشکي با استفاده از تركيب دو روش مختلف دست يافتند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 12:43
تکنولوژی جدید سلول های بنیادی با استفاده ازپروتئینهای مهندسی شده
شرکت بین المللی سلول های بنیادی ISCO)) اعلام کرد که دانشمندان، فناوری جدیدی را برای تغییر سلولهای بنیادی انسانی با استفاده ازپروتئینهای مهندسی شده، به نام عوامل رونویسی تبدیل کننده یا TTFs ابداع کردند. TTFs برای عبورازسلولهای بنیادی و تبدیل مستقیم آنها به انواع سلول های خاص طراحی شده اند که هم می تواند از نظردرمانی مفید باشد و هم می تواند به عنوان محصولات پژوهشی درآمد زا باشد.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 12:36
بیماران سکته مغزی به درمان با سلول های بنیادی پاسخ مثبت نشان دادند
پزشکان اعلام کردند که اولین مجموعه از بیماران سکته مغزی که درآزمایش درمان با سلول های بنیادی شرکت کرده بودند، نشانه هایی از بهبود را نشان دادند. شش بیماران که سلول های بنیادی انسانی را درمنطقه ای نزدیک به بخش آسیب دیده مغز خود دریافت کرده بودند، شاهد بهبودهایی درضعف اندام ناشی ازسکته مغزی بودند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 10:11
تاثیر شیمی درمانی دربیماران مبتلا به سرطان ریه و سرطان غدد درون ریزعصبی
تحقیقات ارائه شده در انجمن بین المللی مطالعه سرطان ریه (IASLC) مجله Thoracic Oncology ، نشان می دهد که بیماران با تومورغدد درون ریزعصبی سلول بزرگ و یا سرطان ریه سلول کوچک ، که با شیمی درمانی پیش از عمل تحت درمان بودند بقاء بهتری را نسبت به بیمارانی تنها تحت درمان عمل جراحی قرار گرفتند، نشان دادند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 10:05
سلول های بنیادی در درمان بیماری مغز و اعصاب، فعلاً دارای جایگاه تحقیقاتی است
رییس دومین كنگره 'نوروموسكولار و الكترودیاگنوزیس (مغزو اعصاب )ایران با بیان اینكه سلول های بنیادی افق تازه ای را پیش روی جامعه پزشكی گشوده است، گفت : در زمینه بیماری های عصبی تحقیقاتی در حال انجام است كه در صورت اثبات قطعی نتایج آن می تواند جدیدترین روش درمانی محسوب شود.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 07:30
بررسي ديناميك ساختارهاي سلولي با شيوه جديد ميكروسكوپي دانشمند ايراني امكانپذير شد
ماهيگيران خبره مي‌دانند كه براي ماهيگيري نبايد آب را آشفته كرد؛ اكنون محققان زيست‌شناسي سلولي دانشگاه ايلينويز با همكاري يك دانشمند ايراني توانستند با استفاده از شيوه جديد ميكروسكوپي، از همین توصیه استفاده كرده و زمينه بررسي ديناميك ساختارهاي سلولي را فراهم آورند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 07:25
بیماران مبتلا به پسوریازیس در معرض خطر ابتلا به 14 بیماری دیگر خود ایمنی هستند
بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله آکادمی پوست آمریکا: بیماران مبتلا به پسوریازیس، شانس بالاتری برای داشتن حداقل یکی از 14 بیماری دیگر خود ایمنی دارند.

شنبه، 27 خرداد 1391 - 14:11
کاهش وزن سبب کاهش بروز سرطان می شود
از دست دادن وزن، به خصوص از دست دادن عمدی وزن، با کاهش بروز سرطان و مرگ و میرناشی ازآن به خصوص درزنان و کاهش سرطان های مرتبط با چاقی همراه است.
شنبه، 27 خرداد 1391 - 14:05
پدران مسن تر ممکن است فرزندانی با عمرطولانی تر داشته باشند
اگر پدر و پدربزرگ شما در سنین بالا بچه دار شدند، شما ممکن است زندگی طولانی تری را تجربه کنید.
زیست شناسان فرض می کنند که سرعت آهسته روند پیری مستلزم سرمایه گذاری بیشتربدن درایجاد منابع ترمیم کننده سلولها و بافتهای بدن است.
مطالعه جدید دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که اگر پدر و پدر بزرگ ما در سنین بالا بچه دار شده اند، بدن ما نیزممکن است این سرمایه گذاری را برای آهسته کردن روند پیری افزایش دهد.
شنبه، 27 خرداد 1391 - 13:53
سیاهرگ تولید شده از سلول های بنیادی موجب زنده ماندن دختر 10 ساله شد.
پزشکان سوئد ی یک رگ خونی حیاتی مسدود شده دختری 10 ساله را با استفاده از سیاهرگ تولید شده در آزمایشگاه با استفاده ازسلولهای بنیادی خود او، جایگزین کردند
پنجشنبه، 25 خرداد 1391 - 11:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه