(آرشیو ماه خرداد 1394)
نانوذره ها سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهند و می کشند
بسیاری از بیماران بازمانده از شیمی درمانی و ...، تنها بعد از مدت کوتاهی مجددا دچار عود سرطان می شوند. عود مجدد بیماری و متاستاز آن درون بدن به دلیل سلول های بنیادی سرطانی است که تصور می شود در برابر داروهای متداول مقاوم هستند. اما اینک محققین نانوذره هایی را طراحی کرده اند که به طور ویژه این سلول های مقاوم به دارو را هدف قرار می دهند.
یکشنبه، 31 خرداد 1394 - 09:30
دریافت گرانت از NIH برای  سلول درمانی و ژن درمانی گرافت های بایپس عروق کرونری
محققین در دانشکاه کرایتون بودجه ای را از NIH برای مطالعه اثرات ژن درمانی و سلول درمانی روی گرافت های بایپس عروق کرونری دریافت کرده اند. این مطالعه که در نوع خود اولین محسوب می شود می تواند میزان بقا را افزایش دهد و به طور چشمگیری احتمال انسداد مجدد شریان ها و سیاهرگ های پیوند شده را کاهش می دهد.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 11:00
نقش miRNAها در ترمیم و بازسازی بافتی
محققین در دانشگاه اوهایو مطالعه ای مروری بر نقش miRNAها در فرایند ترمیم و بازسازی بافتی داشته اند که این مطالعه در مجلهAm J Pathol به چاپ رسیده است. در زیر خلاصه ای از این مطالعه را می خوانید.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 10:00
سلول های بنیادی ابزاری مناسب برای بهبود مفاصل
سلول های استرومایی مغز استخوان، سلول های بنیادی هستند که در درمان ارتریت و بازسازی استخوان و غضروف می توانند مفید باشند.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 09:30
ادعای محققین چینی در استفاده پیش گامانه از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های عضلانی
محققین چینی ادعا دارند که با موفقیت سلول های بنیادی عضلانی را در ظروف آزمایشگاهی رشد داده اند. این موفقیت می تواند به طور بالقوه ادامه فعالیت را در ورزشکاران حرفه ای که دچار آسیب های شدید شده اند و هم چنین آسیب های لاعلاج ناشی از تصادفات و جراحی ها را درمان کنند.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 09:00
مینی سینه رشد یافته در پتری دیش: ابزاری جدید برای تحقیقات سرطان
گروهی از محققین سنجشی را طراحی کرده اند که به موجب ان سلول های اپی تلیالی سینه انسانی کشت شده، سازه بافتی سه بعدی از غدد پستانی را بازسازی می کنند.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 08:30
شناسایی درمانی جدید برای استئوپورز
محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripps فلوریدا روش درمانی جدیدی را گزارش کرده اند که می تواند تشکیل سلول های استخوانی جدید را در افرادی که از فقدان استخوان رنج می برند، بهبود ببخشد.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 08:00
ویژگی های آنژیوژنز آلوگرافت های آب گیری شده کوریون/ آمنیون انسانی(پتانسیل درمانی بافت نرم)
زخم های مزمن همراه با شماری از نواقص در فرایندهای حیاتی ترمیم زخم هستند که از جمله آن ها می توان ناتوانی در پیام رسانی فاکتور رشد و رگزایی های جدید را اشاره کرد.
شنبه، 30 خرداد 1394 - 07:30
زنان مبتلا به لوپوس و APS در خطر کاهش باروری و مشکلات بارداری هستند
محققین توصیه هایی را برای زنان باردار مبتلا به لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید(APS) دارند که می تواند جنبه هایی از زندگی آن ها مانند تولیدمثل، بارداری و یائسگی را تحت تاثیر قرار دهد.
پنجشنبه، 28 خرداد 1394 - 10:00
شناسایی یک تسریع کننده برای موتاسیون ژنی مرتبط با لوکمیا
در مطالعاتی ابتدایی با استفاده از موش و سلول های رشد یافته در ازماشگاه، محققین در مرکز سرطان جان هاپکینز دریافته اند که یک فرایند پیام رسانی پروتئین، عملکرد ژنی که بیشترین موتاسیون را در لوکمیا دارد تسریع می کند و موجب شدت یافتن بیماری می شود.
پنجشنبه، 28 خرداد 1394 - 09:30
همان طور که مغز با افزایش سن چروکیده می شود، تراکم سلولی ثابت باقی می ماند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که تراکم سلول های مغزی در افراد بالغ طبیعی با افزایش سن ثابت باقی می ماند.
پنجشنبه، 28 خرداد 1394 - 09:00
کشف روشی که به بیماران مسن که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده اند کمک می کند
از زمانی که پیوند سلول های بنیادی برای اولین بار 20 سال پیش به عنوان درمانی استاندارد برای سرطان های خاص و بیماری های خونی مورد استفاده قرار گرفت، افراد پیرتر از 60 سال به ندرت تحت درمان با این روش قرار گرفتند.
پنجشنبه، 28 خرداد 1394 - 08:30
داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی تخمک گذاری را تنها بعد از 10 روز مهار می کنند
نتایج مطالعه ای ارائه شده در کنگره سالانه EULAR 2015 نشان می دهد که دیکلوفناک، ناپروکسن و etoricoxib به طور معناداری تخمک گذاری را در زنانی با دردهای اسکلتی عضلانی ملایم مهار می کنند.
پنجشنبه، 28 خرداد 1394 - 08:00
عملکردهای غیر قابل انتظار در تعیین قد به وسیله ژن بیان شده در اسپرم
مطالعه ای بینا رشته ای در مدرسه پزشکی ویرجینیا برای اولین بار ارتباط بین قد انسان و یک ژن خاص موجود در اسپرم را توضیح داده است.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 10:30
تقویت سیستم دفاعی دستگاه گوارشی به کاهش عفونت های خونی کمک می کند
ایجاد یک مشکل در تعادل طبیعی باکتری های روده ای ممکن است منجر به عفونت های خونی تهدید کننده حیات شود. این مطالعه جدید در مرکز سرطان Southwestern نشان می دهد که با تقویت پاسخ دفاعی ایمنی می توان این فرایند را کاهش داد.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 10:00
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه