(آرشیو ماه خرداد 1398)
کشف انعطاف پذیری ذاتی سلول های بنیادی سرطانی
تاکنون محققین براین باور بودند رشد تومورهای جامد از سلول های بنیادی سرطانی منشا می گیرد که بوسیله مارکرهای سطحی خاصی مشخص می شوند که در یک رویکرد ثابت و سلسله مراتبی تکوین می یابند. به نظر می رسد که این سلول های بنیادی مسئول پیشرفت سرطان هستند و برخی از انواع سلول های سرطانی تمایز یافته تر که سرنوشت شان مشخص شده است را نیز تولید می کنند.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 09:23
سلول درمانی درون بینی، بویایی را در موش ها احیا می کند
یک سلول درمانی از طریق بینی می تواند حس بویایی را در مدل موشی از دست رفتن بویایی احیا کند. یافته های این مطالعه جدید که در Stem Cell Reports به چاپ رسیده است، اصولی را برای رویکردی ارائه می کند که پتانسیل استفاده وسیع برای شرایط بالینی مانند از دست رفتن بویایی را دارد.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 08:35
تنها 21 درصد زنانی که از تخمک های فریز شده شان استفاده می کنند مادر می شوند
همان طور که روند مادر شدن در سنین بالاتر افزایش پیدا می کند، در این میان هشدارهای متخصصان در مورد کاهش شدید باروری زنان در اواسط دهه 30 زندگی شان نیز افزایش پیدا کرده است و بسیاری از زنان سعی می کنند که از فریز کردن تخمک شان به عنوان تضمینی برای ناباروری ناشی از سن استفاده کنند.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 - 10:15
شناسایی منبع سلول های بنیادی فرایندی کلیدی در تولید مثل خانم ها
هر ماه و طی سال های تولید مثلی زنان، پوشش رحمی تخریب شده و مجددا برای آماده شدن برای بارداری و یا چرخه ماهانه بعدی آماده می شود. فرایند پیشت پرده این بخش از تولید مثل وابسته به سن انسانی به خوبی درک نشده است. اما مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه Yale سلول های بنیادی و ژنی را شناسایی کرده است که در این فرایند ماهانه دخیل هستند.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 - 09:11
تفاوت های مولکولی بزرگ بین سلول های بنیادی رشد یافته روی زیست مواد مختلف
محققین دانشگاه تورنتو نشان داده اند که ژن های لازم برای رشد و بقای سلول های بنیادی بوسیله زیست موادی که روی آن رشد می کنند تحت تاثیر قرار می گیرند.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 - 08:48
ترمیم ضایعات استخوانی به کمک سلول‌های بنیادی مزانشیمی
بررسی‌ محققان ایرانی نشان داد، ضایعه استخوانی ایجاد شده در حیوانات، 4 تا 12 ماه پس از پیوند داربست حاوی سلول بهبود یافته و سلول‌های مزانشیمی به محل ضایعه مهاجرت کرده بودند.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 12:05
آهن ممکن است باروری را بهبود نبخشد
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه بوستون نشان داده است که ارتباط دائمی بین مصرف آهن و باردار شدن وجود ندارد.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 10:30
ایمپلنت کردن سلول های بنیادی به مغز برای متوقف کردن تشنج های صرعی در رت ها
برای افراد مبتلا به صرع هیچ داروی موثری وجود ندارد، اما محققین بر این باورند که ایمپلنت کردن سلول های بنیادی به مغز می تواند تشنج را در همان منبع آن متوقف کند.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 10:00
استفاده از یک داروی نارسایی قلبی برای درمان لوکمیا
محققین کانادایی بر این باورند که یک دارو که در اصل برای نارسایی قلبی استفاده می شود می تواند برای درمان سرطان نیز موثر باشد.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 09:30
القای اتوفاژی در سلول های بنیادی غضروفی برای جلوگیری از تخریب دیسک بین مهره ای
اتوفاژی القا شده در سلول های بنیادی صفحه انتهایی غضروفی ممکن است مانع از تخریب دیسک بین مهره ای شود.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 09:00
ایزوفرم لامینین مختص قلب به تولید پیش سازهای قلبی عروقی برای درمان قلب کمک می کند
محققین انستیتو کارولینسکا پیش از این تولید و ویژگی یابی یک ایزوفرم لامینین غشای پایه که قادر به پیشبرد تمایز سلول های بنیادی در شرایط آزمایشگاهی بود را گزارش کرده اند.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 08:30
بازسازی استخوان توسط  اگزوزم های مشتق از سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ موش های دیابتی مهار می شود.
کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و هم چنین کاهش کیفیت استخوان در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک(T1DM)، خطر شکستگی استخوان مفصل ران و لگن را در مقایسه با افراد سالم افزایش می دهد.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 08:00
برنده شدن FDA بر یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا که موجب نابینا شدن چند بیمار شده بود
یک قاضی فدرال در میامی، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را موظف به اقامه دعوا علیه یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا کرده است که با تزریق سلول های بنیادی به چشم چند بیمار موجب نابینا شدن آن ها شده است.
شنبه، 25 خرداد 1398 - 10:30
کشف یک ترکیب دارویی موثر برای گلیوبلاستوما
معمولا، محققین زیست شناسی مولکولی سرطان را برای یافتن درمان های جدید مورد مطالعه قرار می دهند، اما گاهی اتفاقات کلیدی دیگری نیز در حاشیه اتفاق می افتد: در زمان جست و جوی درمان جدید، محققین اطلاعات کلیدی را در مورد زیست شناسی سرطان بدست می آورند.
شنبه، 25 خرداد 1398 - 10:00
ماکروفاژهای آموزش دیده بوسیله وزیکول های خارج سلولی برای پیشبرد ترمیم تاندون آشیل
بهبودی تاندون شامل مجموعه ای پیچیده از وقایع هماهنگ است که در نهایت موجب تولید یک بافت از نظر مکانیکی ضعیف و شبیه بافت اسکار می شود.
شنبه، 25 خرداد 1398 - 09:25
صفحه 1 از 5ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه