(آرشیو ماه تیر 1393)

ایجاد مجموعه رده سلولی بز مرخز در مركز ملي ذخاير ژنتيكي
بانك سلولهاي انساني و جانوري مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران موفق گردید، مجموعه سلولی حاوی تعداد 58 رده سلولی فیبروبلاستی بز مرخز را تهیه، تولید و نگهداری نماید.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:49
شناسایی جهش های ژنی می تواند منجر به درمان سرطان کبد شود
ممکن است دو جهش ژنی در سلول های کبدی منجر به تشکیل تومور در کلانژیوکارسینوما درون کبدی شود. این نوع سرطان دومین نوع شایع از سرطان های کبدی است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 09:30
سلول درمانی برای بیماری های قلبی ایسکمیک
محققین به دنبال استفاده از سلول های بنیادی قلبی برای حل مشکل نارسایی قلبی مزمن هستند. در مطالعات قبلی از سلول های گرفته شده از خود بیماران استفاده شد. اما در این مطالعه محققین در استفاده از سلول های گرفته شده از اهداکننده های مختلف تاکید دارند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 09:00
دستورالعمل ژنتیکی برای تبدیل سلول های بنیادی به خون
محققین سلول های بنیادی دانشگاه مدیسون گزارش کرده اند که دو برنامه ژنتیکی را کشف کرده اند که مسئول تبدیل سلول های بنیادی به سلول های قرمز و سفید سازنده خون است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 08:30
سلول درمانی، شانس بیمار برای ادامه زندگی را افزایش می دهد
عضو هيات علمي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران:
یک عضو هيات علمي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران و دانشيار گروه داخلي در بخش خون و انكولوژي بيمارستان شريعتي گفت: هنوز در ایران آمار درستی از سرطان های شایع نداریم تا بتوان برای پیشگیری و یا درمان زودرس آنها اقدام کرد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:46
محققان گزارش کرده اند از ابزار جدید آنالیز مولکولی برای تشخیص ماده ای که می تواند هدف ایمنی درمانی سرطان های سینه در مراحل اولیه باشد، استفاده کرده اند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 10:30
ایجاد تکنیک های پیش گامانه سلول های بنیادی برای ترمیم شکستگی ها و جلوگیری از قطع عضو
تکنیک پیش گامانه جدیدی به وسیله محققین دانشگاه Canterbury Christ Church ایجاد شده است که از سلول های بنیادی خود فرد برای رشد استخوان، ترمیم شکستگی و جلوگیری از قطع عضو استفاده می کند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی مشتق از چربی به مغز موش های آلزایمری موجب بهبود نوروژنز می شود
نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند نوروژنز را در مغز رت های بالغ یا مدل های موشی بیماری آلزایمر تحریک کند و عملکرد بافت اسیب دیده را در شرایطی مانند ایسکمی مغزی بهبود ببخشد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 08:30
ارتباط بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی
محققین مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون دریافته اند که وازکتومی تا حد کمی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و به میزان بیشتری با افزایش خطر سرطان پروستات کشنده یا پیشرفته همراه است.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 08:00
کشف زمان آسیب پذیری سلول های سرطانی متاستاز دهنده
سرطان بازی نیست اما محققان از نظریه game theory برای توضیح اینکه چگونه سلول های سرطانی درون یک تومور برای جمع آوری انرژی با یکدیگر همکاری می کنند استفاده کرده اند.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 11:30
سلول های بنیادی ویژه بیمار و ژن درمانی شخصی
محققین دانشگاه کلمبیا راهی را برای ژن درمانی شخصی بیماران مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا یافته اند. این بیماری یکی از دلایل عمده نابینایی است. این روش که در نوع خودش اولین محسوب می شود از مزیت های تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القا شده برای تبدیل سلول های پوست به سلول های شبکیه استفاده می کند. این سلول ها به عنوان مدل ویژه بیمار برای بیماری مورد نظر در مطالعات بالینی استفاده می شوند.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 10:30
استفاده از سلول درمانی برای احیا ریه
نزدیک 1650 نفر در ایالات متحده در انتظار دریافت پیوند ریه هستند. متاسفانه، تقاضا در این زمینه رو به افزایش است اما منابع اهدایی کمی وجود دارد. به دلیل کمبود اهدا کننده در دسترس، مدت زمانی که محققین در انتظار به سر می برند طولانی تر خواهد بود و درنتیجه این فاصله ای که ایجاد می شود میزان مرگ و میر تا 40 درصد افزایش می یابد.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 10:00
شرایط پیوند اعضاء چیست؟
اعضا قابل اهدا قلب ، ریه ها ، کبد ، روده ها ، لوزالمعده و کلیه ها می باشد. علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن نیز قابل پیوند می باشند. با اهدای قرنیه می توان بینایی رابه فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 14:25
کشف نقش کلسترول در ایجاد سرطان
اثرات مخرب کلسترول بالا به ویژه LDL که کلسترول بد نامیده می شود در بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ازمدت ها پیش شناخته شده است. در مطالعه جدیدی محققان کشف کرده اند چگونه کلسترول یک مسیر پیام رسانی را که با سرطان مرتبط است فعال می کند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 10:30
هدف قرار دادن منشاء متاستاز سرطان سینه به وسیله محققین سلول های بنیادی
محققین طی یک دوره تقریبا شش ماهه سلول های سرطانی گردش کننده در خون را در شرایط آزمایشگاهی کشت و تکثیر کردند. این فرایند آن ها را قادر می سازد جهش های جدید را شناسایی کرده و حساسیت های دارویی را ارزیابی کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 11:00