(آرشیو ماه تیر 1396)
کلاژن مسئول جوان ماندن و ضخامت پوست
پوست نوزاد یک روزه ی موش در مقایسه با نمونه ی کنترل، بدلیل کاهش کلاژن 17 تکثیر و ضخامت بیشتری دارد کلاژن نوع 17 برای تنظیم تکثیر سلول های اپیدرمی و بنابر این ضخامت پوست در جوانی و پیری مورد نیاز است. در آینده کلاژن 17 را می توان بصورت موثری برای روند ضد پیری استفاده نمود.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 11:00
تکنولوژی جدید برای دستکاری سلول می تواند به درمان پارکینسون، آرتریت و سایر بیماریها کمک کند
پیشرفت علم مواد در دانشگاه Northwestern میتواند پتانسیل کمک به بیمارانی را داشته باشد که دچار ضایعه نخاعی، سکته، پارکینسون، آلزایمر، آرتروز مفصلی و سایر بیماریهایی که نیاز به ترمیم بافت داشته باشد بوسیله ی سلولهای بنیادی درمان کرد.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 10:00
گسترش غیرقانونی درمان از طریق سلول های بنیادی در کلینیکهای خصوصی غیر اخلاقی و غیرقانونی است
دانش سلول های بنیادی قسمتی از تحقیقات پزشکی است که دائما قول های بزرگی را وعده می دهد.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 09:30
مهندسی سلول های بنیادی برای کشتن HIV
دکتر اسکات کیچن و همکارانش در دانشگاه UCLA برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی خون انسان را می توان به سلول هایی مهندسی کرد که می توانند سلول های آلوده به HIV‌را هدف قرار دهند و بکشند.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 09:00
استفاده از تکنیکی جدید برای به چالش کشیدن فرضیات تکوین مغزی
مطالعه ای جدید در دانشگاه کوئینزلند ممکن است در تحقیقات زیست پزشکی مفید باشد و شاید بسیاری از قوانین ارائه شده در زمینه تکوین مغز پستانداران را به چالش بکشد.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 08:30
کولون های انسانی رشد یافته در آزمایشگاه می توانند مطالعات مربوط به بیماری های گوارشی را تغییر دهند
محققین از سلول های بنیادی پرتوان انسانی برای تولید کولون های جنینی انسان در آزمایشگاه استفاده کرده اند. این کولون ها زمانی که به موش پیوند شدند، عملکردی بسیار شبیه بافت طبیعی انسان داشتند.
چهارشنبه، 28 تیر 1396 - 08:00
آنتن کوچک سلولی، کلیدی برای تشکیل چربی در عضلات
با پیر شدن ما، سلول های عضلانی ما نیز به آهستگی دستخوش تغییراتی می شوند و تبدیل به سلول های چربی می شوند. این فرایند در زمان آسیب دیدگی های عضلانی با سرعت بیشتری اتفاق می افتد و بارزترین حالت آن را می توان در بیماری مانند دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) می توان مشاهده کرد.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 13:00
بو کردن غذا شما را چاق می کند
حس بویایی ما موجب لذت بردن ما از غذا می شود و مطالعه ای در دانشگاه برکلی کالیفرنیا نشان داده است که موش های چاقی که حس بویایی شان را از دست داده اند، وزن شان را نیز از دست می دهند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 12:00
مطالعات موشی دیدگاه های جدیدی را در مورد اختلالات طیف اوتیسم ارائه می دهد
در حالی که دلایل قطعی اوتیسم مشخص نیست اما دلایل ژنتیکی و محیطی متعددی موجب افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شوند. اختلالات طیف اوتیسم(ASD) به گروهی از شرایط گفته می شود که منجر به ناتوانی های حرکتی و ذهنی می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 11:15
چگونه رژیم غذایی پر چربی روی سرطان کولورکتال اثر می گذارد
رژیم غذایی نامناسب دلیل 80 درصد موارد سرطان کولورکتال است اما مسیر که این مواد غذایی منجر به سرطان می شوند مشخص نیست.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 10:45
محققان به نشانه های امیدوار کننده ای برای حفاظت استخوان ها در بیماران دیابتی دست یافته اند
محققان در زمینه ی دندانپزشکی دانشگاه نیویورک با استفاده از تکنیک های مربوط به پروتئومیکس فعالیت بیوشیمیایی پایه و سیگنالینگ خاصی را در مغز استخوان موش های با قند خون بالا یافتند که نویدبخش روش هایی برای کاهش میزان شکستگی در افراد دیابتی می باشد.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 10:15
تحقیق روی بیماری آلزایمر و بررسی راه های جدید برای احیا عملکرد شناختی
در حالی که اغلب تحقیقات روی بیماری آلزایمر(AD) روی تشخیص زودهنگام و درمان این بیماری فوکوس کرده است، محققین دانشگاه بوفالو در حال بررسی فاکتورهای ژنتیکی و اپی ژنتیکی هستند تا بتوانند با شناسایی آن ها به احیا عملکرد شناختی در بیماران در مراحل پیشرفته بیماری بپردازند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 09:45
سلول های بنیادی در مناطق مختلف مغز سلول های بنیادی را به طور گزینشی فرا می خوانند
سلول های بنیادی در مغز پستانداران بالغ در برخی مناطق وجود دارند و در سراسر عمر به تولید نورون های جدید می پردازند. گروهی از محققین در دانشگاه بازل گزارش کرده اند که ارتباطات مغزی دوردست می توانند منابع مجزایی از سلول های بنیادی را در نیچ شان هدف قرار دهند و آن ها را برای تقسیم شدند و تولید زیرنوع های خاصی از نورون ها پیاز بویایی تحریک کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 09:15
تصاویر آنزیم فریز شده می توانند در عمل کاربردهایی را برای مفاهیم جدید درمان سرطان داشته باشند
طی چندین میلیون سال تکامل، سلول ها راه های متعددی را برای تنظیم فرایندهایی که منجر به بقایشان شود برگزیده اند. در این میان برخی از این مسیرها به صورت حفاظت شده در آمده اند و سال ها سلول ها از آن برای تکوین و تکامل شان استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 08:45
رژیم غذایی با چربی زیاد در دوران بارداری باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در طی نسل های بعد می شود
تغذیه کردن موش های ماده باردار با رژیم غذایی پر چربی حاوی نوعی روغن ذرت منجر به تغییرات ژنتیکی می شود که تا سه نسل از این موش ها را به میزان قابل توجهی مستعد ابتلا به سرطان سینه می کند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 08:15
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه