(آرشیو ماه مرداد 1397)
اطلسی دقیق از سیستم عصبی
محققین انستیتو کارولینسکا نقشه ای سیستماتیک و ریز به ریز از انواع سلول های سیستم عصبی موش ترسیم کرده اند. این نقشه می تواند سرنخ هایی را در مورد منشا بیماری های عصبی ارائه دهد. می توان از روشی مشابه این مطالعه برای ترسیم نقشه مربوط به مغز نیز استفاده کرد.
چهارشنبه، 31 مرداد 1397 - 13:03
هشدار FDA در مورد استفاده بلند مدت از آزیترومایسین برای برخی افراد
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) به بیماران مبتلا به سرطان خون و گره های لنفی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده است تذکر داده است که آزیترومایسین را به عنوان یک آنتی بیوتیک به صورت طولانی مدت مصرف نکنند زیرا خطر عود مجدد سرطان را افزایش می دهد.
چهارشنبه، 31 مرداد 1397 - 12:22
ارگانوئیدهای مشتق از سلول های بنیادی جایگزین جنین های آزمایشگاهی
در کشورهایی که مجوز تحقیقات جنینی وجود دارد، هیچ استدلال اخلاقی قانع کننده ای وجود ندارد که چرا زمانی که صرف آزمایش می شود نباید دو برابر شود، این درحالی است که قوانینی وجود دارد که جنین ها برای بیش از 14 روز در آزمایشگاه نگهداری نشوند.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 11:30
سلول های بنیادی با پتانسیل تبدیل شدن به تخمک های موجود در تخمدان
محققین سلول های بنیادی را در تخمدان های زنان جوان شناسایی کرده اند پتانسیل تبدیل شدن به تخمک های سالم را دارند. به کار بردن این سلول های بنیادی می تواند به بارور شدن و بچه دار شدن زنان(حتی آن هایی که پیر شده اند) کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 10:30
ژن درمانی: سیستم ویرایش بهتر مبتنی بر آدنین
محققین یک سیستم ویرایش مبتنی بر آدنین(ABE) را برای تولید مدل های رتی و موشی بیماری های ژنتیکی انسان ایجاد کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 10:00
 MyoD به سلول های بنیادی کمک می کند در پاسخ به آسیب عضلانی تکثیر شوند
تنظیم کننده اصلی تمایز عضلانی پروتئین MyoD است که در اوایل عضله زایی عمل می کند و به سلول های بنیادی کمک می کند که در پاسخ به آسیب عضلانی تکثیر شوند.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 09:00
تشخیص تغییرات طناب نخاعی در بیماران مبتلا به MS توسط تکنیک MRI
مطالعه ی انجام گرفته در دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیلت نشان داد تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) می تواند مرحله ی خفته موجود در طناب نخاعی در بیماران مبتلا به MS را تشخیص دهد.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 08:37
مطالعات اولیه بر روی قرص ضد بارداری مردانه موفقیت آمیز بوده است
به زودی قرص های ضدبارداری برای مردان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و آن ها نیز می توانند از تولد کودک ناخواسته جلوگیری نمایند. این قرص ها می تواند در عرض پنج سال بازار را دردست بگیرد.
ﺳﻪشنبه، 30 مرداد 1397 - 08:00
بدون یوگا، سلول های بنیادی لوکمیایی در معرض استرس و مرگ قرار می گیرند!
تغییر همیشه استرس زا است. تغییراتی که سلول های بنیادی خونی سالم متحمل می شوند تا به سلول های بنیادی لوکمیایی تبدیل شوند نیز یک استثناء محسوب نمی شود.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 11:00
کارآزمایی بالینی برای استفاده از پیوند سلول ها برای درمان بیماری کرون
یک کارآزمایی بالینی از پیوند سلول های بنیادی برای ایجاد سیستم ایمنی جدید برای بیماران مبتلا به بیمار کرون استفاده خواهد کرد. بیماری کرون، یک بیماری روده ای دردناک و مزمن است که نزدیک به 115 هزار نفر را در بریتانیا درگیر کرده است.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 10:30
پلاسمای غنی از پلاکت موجب افزایش ترمیم غضروفی به واسطه سلول های بنیادی می شود
تصور می شود که پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) می تواند یک مسکن برای درد باشد و بهبود عملکرد مفصلی در بیماری های مخرب مفصل کمک کند، اما مطالعه ای جدید نشان داده است که PRP از طریق پیشبرد تکثیر سلول های بنیادی یا تقویت قابلیت تشکیل غضروف بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) عمل نمی کند.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 10:00
تصحیح موتاسیون مربوط به کم خونی داسی شکل با تکنولوژی ویرایش ژنومی CRISPR/Cas9
ویرایش ژنوم با استفاده از سیستم CRISPR/Cas9 امیدواری زیادی را برای تصحیح اشتباهات یا موتاسیون های ژنتیکی سلول های انسانی به منظور درمان ایجاد کرده است. قبل از تطبیق یافتن به عنوان یک درمان پزشکی، نگرانی های ایمنی مربوط به اثرات نابجای(عمل روی جایگاه های مشابه به با جایگاه های هدف) استفاده از این تکنولوژی باید به حداقل برسد.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 09:30
به لطف استفاده از دارویی جدید، سلول درمانی بیماران سرطانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است
داروی Plerixafor به پزشکان اجازه می دهد که بتوانند سلول بنیادی بیشتری را به منظور درمان بیماران جمع آوری کنند. این دارو که اخیرا مجوز استفاده از آن صادر شده است به عنوان یک عامل کمکی در سلول درمانی مورد توجه محققین مرکز سرطان بیستون وست اسکاتلند قرار گرفته است.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 09:00
اولین جراحی طناب نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی
اتکینسون 21 ساله، اولین انسان مبتلا به آسیب طناب نخاعی است که متحمل درمان با سلول های بنیاددی جنینی شده است.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 08:40
امیدوار کننده بودن ژن درمانی برای میوپاتی نمالین
مطالعه ای جامع و جدید در مورد تاریخچه میوپاتی آمیش نمالین(ANM) در جمعیت آمیش(آلمانی سوئیسی های ساکن پنسیلوانیا) روی استفاده از ژن درمانی برای این اختلال کشنده فوکوس کرده است.
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 08:15
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه