(آرشیو ماه مهر 1390)
عبور از سد تحريم‌ها با ثبت دستاورد ديگري از محققان كشور در توليد محيط كشت سلولي
در ادامه تلاش محققان براي بي‌نيازي كشور از واردات محيط كشت سلولي كه از زيرساختهاي اصلي صنايع بيوتكنولوژيك محسوب شده و در شرايط تحريم‌هاي صورت گرفته عليه ايران، اين صنايع را با مشكلاتي روبه‌رو كرده بود، محققان يك شركت دانش‌بنيان، موفق به توليد محيط كشت سلولي شدند.
دوشنبه، 18 مهر 1390 - 22:26
مراقب سیستم ایمنی بدن خود باشیم
پاسخ ایمنی اکتسابی بوسیله لنفوسیت B و لنفوسیت T و سلول های بیگانه‌خوار صورت می‌گیرد. ارتباط بین اجزا به طرق مختلف کنترل می‌گردد تا حداکثر کارآیی حاصل آید. اختلال در تکامل و تمایز سلول ها ، در ساخته شدن فرآورده‌های آنها یا در تنظیم این فرآیندها می‌تواند اختلالات ایمونولوژیکی را از خفیف تا شدید و مرگبار باعث شوند. افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند، اغلب دچار عفونت های مکرر می‌شوند. بنابراین در هر فرد ...
شنبه، 16 مهر 1390 - 02:02
مشکلات مالی تمایل مراکز دولتی به گسترش بخش های پیوند را کم کرده است
دكتر صفايي متخصص بیماری های داخلی - فوق تخصص خون و سرطان (انکولوژی) بیمارستان امام خمینی در گفتگو با بنیان اضافه کرد: بخش پیوند بیمارستان امام خمینی (ره) شش تخته و از حدود 5 سال پیش آغاز به کار کرده است. در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی به دو روش اتولوگ یعنی پيوند از خود سلول هاي بنيادي بيمار پس از جداسازي واز بين بردن مغز استخوان و بكارگيري روش هاي خاص سلول هاي بنيادي كه قبلاً از بيمار گرفته ...
شنبه، 16 مهر 1390 - 01:58
کتاب "سلول های بنیادی" منتشر شد
کتاب " سلول های بنیادی" که به معرفی، پتانسیل، چشم انداز و چالش های استفاده از سلول های بنیادی در اخلاق پزشکی می پردازد به همت شرکت فناوری بن یاخته های رویان منتشر شد.
شنبه، 16 مهر 1390 - 01:45
افزایش شانس بهبودي بيماران سکته قلبی با استفاده از پروتئين هاي ضد انعقاد
دكتر 'مرتضي حسيني ' که برنده جایزه دوازدهمین جشنواره بین المللی رویان به جهت توسعه يك روش بهينه شده فاقد زونا از انتقال هسته سلول هاي سوماتيك در بز شده است گفت: تزریق پروتئين هاي ضد انعقاد به افراد دچار سكته قلبي، شانس بهبودي این بيماران را افزايش می دهد که در این راستا، یافتن بهترین گونه برای تولید حیوان تراریخته از اهمیت بالایی برخوردار است.
شنبه، 16 مهر 1390 - 01:32
فعالیت هورمونی منجر به درمان دیابت نوع 2 می شود
محقق ایرانی دانشگاه کرنل آمریکا کشف کرد که بهبود فوری قند خون (گلوکز خون) برای کسانی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفته اند، با افزایش عمل هورمون های روده ای که پس از عمل رخ می دهد مرتبط است.
شنبه، 16 مهر 1390 - 01:31
تشخیص اولیه پروتئین بارداری در افراد مسن برای پیش بینی بیماری آلزایمر
بیش از 26 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر مبتلا بهAD هستند و این رقم با پیر شدن جمعیت در حال افزایش است. پزشکان می توانند هریک از چند داروی موجود را به منظور کاهش سرعت پیشرفت بیماری تجویزکنند اما آغاز درمان در اسرع وقت بسیار مهم است.
شنبه، 16 مهر 1390 - 01:30
ه گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان  دانشگاه علوم پزشکی کارولینسکای سوئد یک بیماری ارثی که باعث عقب ماندگی شدید ذهنی و اختلال عملکرد کبد می شود را کشف کرده اند. این بیماری کمبود آدنوزین کیناز در اثر جهش در ژن ADK که آنزیم آدنوزین کینازرا کد می کند ایجاد می شود.
ﺳﻪشنبه، 12 مهر 1390 - 03:07
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان دانشگاه علوم پزشکی کارولینسکای سوئد یک بیماری ارثی که باعث عقب ماندگی شدید ذهنی و اختلال عملکرد کبد می شود را کشف کرده اند. این بیماری کمبود آدنوزین کیناز در اثر جهش در ژن ADK که آنزیم آدنوزین کینازرا کد می کند ایجاد می شود. این یافته ها که در مجله American Journal of Human Genetics ارائه شده است ، از طریق بررسی های بیوشیمیایی دقیق از یک خانواده س...
یکشنبه، 10 مهر 1390 - 08:11
کلیدواژه
کلیدواژه