(آرشیو ماه مهر 1393)
نقش نوعی microRNA در سرطان سینه
به گفته محققان نوعی microRNA به نام miRNA378a-5p در رشد و تهاجمی شدن سرطان سینه نقش دارد.
چهارشنبه، 30 مهر 1393 - 08:00
اثر ژن های فرزندان بر روی خطر ابتلای مادران به روماتیسم مفصلی
پژوهشگران امریکایی می گویند ترکیب ژنتیکی فرزند ممکن است خطر ابتلای مادر را به روماتیسم مفصلی افزایش دهد. این موضوع می تواند توضیحی باشد برای این که چرا این بیماری در زنان بیش از مردان دیده می شود.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 - 09:30
کشف سلول های بنیادی در مری
طبق گفته محققین در دانشگاه پیتزبورگ و برخلاف اطلاعات موجود قبلی، مری دارای منبعی از سلول های بنیادی است. این یافته ها می تواند منجر به دیدگاه های جدید برای تکوین و درمان سرطان مری و یا وضعیت های پیش سرطانی مانند Barrett's esophagus شود.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 - 09:00
سلول های بنیادی لوزه ها می توانند  به ترمیم کبد بدون استفاده از جراحی کمک کنند
در مطالعه ای جدید محققین پیشنهاد داده اند که از تزریق سلول های بنیادی مشتق از لوزه ها برای ترمیم کبد آسیب دیده و بدون استفاده از جراحی استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 - 08:30
اولین گزارش از ایمنی بلند مدت سلول های بنیادی جنینی انسانی برای درمان بیماری های انسانی
مطالعه ای جدید که در Lancet به چاپ رسیده است شواهد اولیه ای را از ایمنی میان مدت تا بلند مدت و قابل تحمل بودن پیوند سلول های بنیادی جنینی انسانی در انسان نشان می دهند.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 - 08:00
کنفرانس علمی سلول ‏‏های بنیادی برگزار می‌شود
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان یزد از برگزاری کنفرانس علمی کاربردها، پتانسیل‎‎ها و چشم ‏‏اندازهای سلول‎‎های بنیادی در یزد خبر داد.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 14:55
طرح یک تئوری پایه ای در مورد آموزش  سلول های ایمنی
تئوری ای پایه ای در مورد این که چگونه تیموس ما نظم ایمنی ما را آموزش می دهد به نظر اشتباه می آید.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 10:30
اختلالات  عصبی تکوینی چندگانه با دلیل مولکولی مشترک
اختلالات عصبی تکوینی مانند سندرم داون و اوتیسم می توانند اثرات عمیق و بلندمدتی روی یادگیری و حافظه داشته باشند اما اطلاعات بسیار کمی در مورد مسیرهای مولکولی که به وسیله این بیماری ها تحت تاثیر قرار می گیرند در دست است.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 10:00
کشف مولکولی که تخمک  خانم ها را محافظت می کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه گوتنبرگ مولکول کلیدی به نام Greatwall kinase را شناسایی کرده است که تخمک های خانم ها را در برابر مشکلاتی که طی فرایند بلوغ اتفاق می افتد محافظت می کنند.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 09:30
کشف مکانیسمی که مغز را بعد از سکته ترمیم می کند
محققین دانشگاه Lund و انستیتو کارولینسکا موفق به شناسایی مکانیسمی شده اند که به کمک آن مغز بعد از وقوع سکته، سلول های عصبی جدیدی را به منظور ترمیم می سازد.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 09:00
تولد نوزاد بعد از پیوند رحم
در ماه گذشته خانم 36 ساله ای از سوئد توانست اولین نوزاد پرورش یافته در رحم پیوندی را به دنیا بیاورد.
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 08:30
ممکن است تومورها رشد سریع تری در شب داشته باشند
مطالعه ای جدید به وسیله محققین انستیتو وایزمن گزارش جالبی در مورد تومورها دارد: آن ها در شب، زمانی که خوابیم و بی هوش ظهور کرده، رشد کرده و در بدن پراکنده می شوند و در نهایت کشنده خواهند بود
یکشنبه، 27 مهر 1393 - 15:00
نانو دارو برای خشکی چشم، کمک رسانی با مشکلات کمتر
محققین براین باورند که در آینده ای نه چندان دور، افرادی که از خشکی چشم رنج می برند دیگر نیاز به چندین مرتبه استفاده از قطره های چشمی در روز ندارند. آن ها قطره چشمی را ساخته اند که از داروی که با نانوذرات مخلوط است استفاده می کند و استفاده از آن یک بار در هفته کافی است.
یکشنبه، 27 مهر 1393 - 13:30
تشخیص زود هنگام سرطان های کشنده با استفاده از lab-on-chip
در حال حاضر، تشخیص سرطان ریه نیاز به نمونه گیری های تهاجمی دارد و این امر زمانی موثر است که اندازه تومور به بیش از 3سانتی متر رسیده باشد که در این حالت به احتمال زیاد متاستاز نیز داده است. با توجه به این مطلب تشخیص زودهنگام شانس بقای بیماران را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.
یکشنبه، 27 مهر 1393 - 13:00
تکنیک جدید به محققین اجازه می دهد که سلول های بنیادی نادر را درون مغز استخوان پیدا کنند
در عمق مغز استخوان نوعی از سلول ها وجود دارند که آن ها را سلول های بنیادی مزانشیمی می نامند. این سلول های نابالغ می توانند به سلول هایی تمایز یابند که تولید استخوان، غضروف، چربی و عضلات می کنند، این ویژگی است که به محققین اجازه استفاده از این سلول ها در ترمیم بافت را می دهد.
یکشنبه، 27 مهر 1393 - 12:00