(آرشیو ماه مهر 1397)
استفاده ازسلول های پیش ساز اندوتلیالی می تواند به درمان بی خطر سکته کمک کند
مطالعات جدیدی که در ژورنال Stem Cell به چاپ رسید بیان داشت سلول های پیش ساز اندوتلیالی که در آزمایشگاه کشت داده شده اند می توانند به درمان سکته ی ناشی از ایسکمی کمک کنند. این خبر برای بیش از 15 میلیون نفر خوشحال کننده است، زیرا سالیانه 15 میلیون نفر در جهان به سکته ی قلبی دچار می گردند.
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 15:30
دانشمندان روشی جدید برای درمان سندروم خونی یافته اند
محققان در مسیر یافتن راه حلی برای درمان نوعی سندروم خونی میلودیسپلازی (MDS) که تا به حال غیرقابل درمان بوده است، می باشند. این بیماری می تواند باعث تولید سلول های مغز استخوان نابالغ شود که مشکلات بسیاری را باعث می شوند و می تواند باعث بوجود آمدن لوسمی شود.
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 15:00
تغییرات سلولی منجر به ایجاد پاسخ های آلرژیک در سینوس ها می شوند
رینوسینوزیت مزمن با حساسیت فصلی شناخته می شود و باعث عفونی شدن سینوس ها و تورم آن ها چندین بار در سال می شود. این بیماری تنفس را دشوار نموده و در کل احساس ناخوشایندی برای بیمار در پی خواهد داشت. در بعضی از افراد این شرایط باعث ایجاد پولیپ بینی می شود که برای درمانش نیاز به جراحی دارند.
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 14:40
CRISPR/Cas9 ژن مرتبط با بالا رفتن کلسترول را خاموش نمود
مهندسان بیومدیکال در دانشگاه Duke با استفاده از تکنیک ژنتیکی CRISPR/Cas9 ژن تنظیم کننده ی سطح کلسترول خون را در موش بالغ تغییر داده و منجر به کاهش سطح کلسترول خون و خاموش شدن ژن 6 ماه پس از درمان شده اند.
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 14:10
چرا جهش در هر فردی باعث بروز شدت مختلفی از بیماری می شود
محققین در مرکز ژنی نیویورک (NYGC) دلیل شدت های مختلف یک بیماری را در افراد مختلف بررسی نموده اند. در این پدیده که نفوذ متغیر نامیده می شود بروز علائم مختلف یک بیماری یکسان در افراد مختلف مشاهده می گردد.
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 13:59
رویکرد جدید در زمینه ی تولید اسپرم برای حل ناباروری در مردان
تقریبا یک زوج از میان هشت زوج در آمریکا با ناباروری مواجه می گردند که تقریبا نیمی از این تعداد به دلیل اختلالات مایع سمن در مردان می باشد. علت اصلی این موضوع ناشناخته است اما تحقیقات جدید در زمینه ی علوم زیستی برای رشد اسپرم می تواند امیدی برای افرادی باشد که تمایل به بچه دار شدن دارند.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 12:00
ویژگی های ذاتی سلول ها که روی سرنوشت سلول های بنیادی عصبی اثر می گذارد
محققین دانشگاه کالیفرنیا ویژگی های ذاتی از سلول ها را شناسایی کرده اند که روی سرنوشت سلول های بنیادی عصبی و نوع سلول مغزی که آن ها شکل می دهند(نورون، آستروسیت یا اولیگودندروسیت)، تاثیر می گذارند. این کشف می تواند راه جدیدی برای پیش بینی یا کنترل سرنوشت سلول های بنیادی ارائه کند و استفاده از این سلول های بنیادی را در سلول درمانی بهبود ببخشد
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 11:30
ابزاری مناسب برای درک آسیب های مغزی
محققین استرالیایی تکنولوژی جدیدی را برای کشت سلول ایجاد کرده اند که می تواند در درمان آسیب های مغزی موثر باشد و به عقیده آن ها می تواند در درمان سرطان نیز موثر باشد.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 11:00
برخلاف باورهای گذشته نورون های هیپوکمپ بازسازی نمی شوند
سلول های جدید مغز در هیپوکمپ انسان بالغ که منطقه ای مهم برای یادگیری و حافظه می باشد رشد نمی کنند (یا بسیار نادر هستند). تولد نورون های جدید در مدار حافظه انسان، به عبارت دیگر، در دوران کودکی کاهش می یابد و در بزرگسالی غیرقابل تشخیص است.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 10:30
محدود کننده ای عجیب برای ممانعت از متاستاز سرطان سینه
در تشخیص اولیه اغلب بیماران مبتلا به سرطان سینه هیچ علائمی از پخش شدن سلول های سرطانی در قسمت های دیگر بدن دیده نمی شود. درحال حاضر 30 درصد از بیمارانی که سرطان در بدن آن ها پخش شده است بدلیل متاستاز سرطان سینه می باشد این اتفاق ممکن است ماه ها، سال ها و یا شاید ده ها سال بعد رخ دهد.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 10:00
کشت سلول های مغزی در ظروف آزمایشگاهی برای مطالعه منشا ژنتیکی شیزوفرنی
محققین دانشگاه کالیفرنیا(UCLA) یک روش آنالیزی جدید را برای بررسی منشا ژنتیکی و پیچیده بیماری های ذهنی با استفاده از سلول های مغزی مشتق از سلول های بنیادی جنینی ایجاد کرده اند.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 09:30
درمان ضایعه ی نخاعی بوسیله بازسازی فیبرهای عصبی
دانشمندان علوم اعصاب در UCLA، دانشگاه هاروارد و موسسه فدرال سوئیس یک درمان سه گانه را شناسایی کرده اند که باعث بازسازی آکسون ها (آکسون ها فیبرهای کوچکی هستند که سلول های عصبی را به یکدیگر متصل کرده و ارتباط برقرار می کنند) در جوندگان مدل برای آسیب نخاعی می شود. نه تنها آکسون های مسیر آسیب دیده رشد می کنند بلکه می توانند سیگنال ها را نیز در سراسر بدن انتقال دهند.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 09:00
متهم شدن محقق آمریکایی حوزه سلول های بنیادی به داده سازی
تاکنون، بیش از 30 مقاله از مقالات پیرو آنورسا(Piero Anversa) از جمله مقاله ای که به تازگی بوسیله مجله New England Journal of Medicine باطل شده است، متهم به تقلب و ارائه داده های غلط شده است.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 08:30
سلول های بنیادی سرطانی از ژن های طبیعی در راه های غیر طبیعی استفاده می کنند!
CDK1 پروتئینی طبیعی است که وجود آن موجب می شود که سلول ها وارد چرخه سلولی شوند و مولکول های MHC class I نیز مولکول هایی طبیعی هستند که روی سطح سلول ها وجود دارند و موجب شناسایی آن ها بوسیله سیستم ایمنی می شوند.
شنبه، 28 مهر 1397 - 14:00
مبارزه با سرطان از طریق نوردرمانی
سرطان های سینه متاستازیک، پیش آگاهی ضعیفی دارند و معمولا نرخ عود مجدد و درمان آن ها نیز بالا می شد و متاسفانه تاکنون درمان موثری برای آن ها طراحی نشده است.
شنبه، 28 مهر 1397 - 13:49
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه