(آرشیو ماه مهر 1399)
بازبرنامه ریزی ماکروفاژها برای مقابله با COVID-19
پروتئین رسپوندین 3 می تواند هدفی برای تبدیل ماکروفاژهای پیش التهابی و تبدیل آن ها به ماکروفاژهای ضد التهابی و دخیل در ترمیم در بیماری هایی مانند آسیب ریوی، سندرم زجر تنفسی و COVID-19 باشد.
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 15:02
یک پلت فرم تست داروی جدید برای سلول های سرطان سینه
شبیه سازی و آنالیز صحیح پاسخ های سلولی به سیگنال های مکانیکی برای کشف پیشرفت بیماری و متاستاز آن حیاتی است. با این حال، بسیاری از پلت فرم های آزمایشگاهی موجود برای اعمال تحریک مکانیکی روی سلول های کشت شده برا بسترهای سنتتیک مناسب نیستند.
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 15:00
استفاده از فاکتورهای رشد برای تقویت ایمپلنت های استخوانی
در سال های اخیر محققین همواره به دنبال یافتن راهکاری برای تقویت ایمپلنت های استخوانی بوده اند و در مطالعه ای جدید آن ها از قابلیت فاکتورهای رشد برای این امر استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 14:59
موچین های کوچک مولکولی کلیدی برای درمان بیماری پارکینسون
ترکیباتی موسوم به موچین های مولکولی می توانند به یک درمان تعدیل کننده بیماری پارکینسون تبدیل شوند.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1399 - 12:00
تغییر در پاسخ سلول های بنیادی به التهاب و معکوس شدن بیماری پریودنتال
بیماری پریودنتال که آن را بیماری لثه نیز می نامند یک عفونت خطراناک است که تقریبا نزدیک به 50 درصد آمریکایی های بالای 30 سال و بیشتر را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این بیماری درمان نشود، می تواند استخوان آرواره را تخریب کرده و موجب از دست رفتن دندان شود. هم چنین این بیماری با دیابت و بیماری های قلبی عروقی نیز مرتبط است.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1399 - 11:30
راهی جدید برای تنظیم پلاستیسیتی(انعطاف پذیری) سلولی
پلاستیسیتی یا انعطاف پذیری سلولی ویژگی است است که به موجب آن سلول ها می توانند هویت های مختلفی و برگشت پذیری را بدست آورند. این پلاستیسیتی سلولی برای تکوین جنینی و عملکرد صحیح سیستم ایمنی حیاتی است و این در حالی است که بسیاری از سلول های سرطانی از این ویژگی برای بدست آوردن مقاومت به شیمی درمانی و متاستاز استفاده کنند.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1399 - 11:00
یک نرم افزار دیجیتالی پاتولوژی که اجزای مغز استخوان را در تصاویر کمی می کند
مغز استخوان یک بافت نرم درون استخوان هاست که نقش اصلی آن تولید سلول های بنیادی است که قادر به تولید انواع مختلف سلول های خونی از سلول های سفید و قرمز خونی گرفته تا پلاکت ها است. اما در مغز استخوان، سلول های چربی نیز وجود دارد که تاکنون به آن ها به عنوان پرکننده مغز استخوان نگاه می شده است. در سال های اخیر، نقش های مهم تری نیز برای این سلول های چربی پیشنهاد شده است.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1399 - 10:00
مهندسی سلول های اندوتلیالی عروق خونی
محققین کشف کرده اند که یک پروتئین کلیدی می تواند سلول های اندوتلیالی عروق انسانی را مجددا جوان سازد و آن را به مرحله ای بازگردانند که به موجب آن، آن ها به راحتی رشد می کنند و با بافت های پیرامونی ارتباط برقرار می کنند.
ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1399 - 09:30
تولید صفحات سلول های بنیادی ظرف مدت دو روز
سلول های بنیادی، سلول هایی با پتانسیل خودنوزایی و تمایز بالا هستند که به عنوان ابزاری برای ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده محسوب می شوند.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 11:00
استفاده از دو داروی ضد سرطان در قالب یک نانو کپسول
در تلاش برای تخریب سلول های سرطانی، محققین سعی در استفاده از درمان های ترکیبی دارند.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 10:30
تصاویری از زندگی سلول های ایمنی در چشم
محققین در انستیتو چشم دانشگاه روچستر توانسته اند تصاویر ویدئویی تایم لپسی را ارائه دهند که حرکت سلول های ایمنی از خلال بافت شبکیه زنده به پشت چشم را نشان می دهد.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 10:00
شناسایی مکانیسم های پشت پرده نارسایی مغز استخوان در کم خونی فانکونی
کم خونی فانکونی(FA) یک بیماری ژنتیکی است که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و با نارسایی مغز استخوان، ناهنجاری های تکوینی و مستعد شدن به اشکال متعدد سرطان خود را نشان می دهد.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 09:30
پتانسیل استفاده از ظرفیت بازیابی میتوکندریایی برای درمان پارکینسون
نورون های دوپامینرژیک با برخی از فرایندهای رفتاری دخیل در پاداش و تهییج و هم چنین تنظیم حرکات نیز مرتبط هستند. لرزش، سفتی عضلات و سایر مشکلات حرکتی در بین افراد مبتلا به پارکینسون شایع است.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 09:30
سلول های CD44+ عامل مقاومت دارویی سرطان پروستات
فنوفیبرات ها یک بلوک کننده متابولیک هستند که با مقاومت دارویی سلول های توموری پروستات تداخل ایجاد می کنند.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 09:00
مایع آمنیوتیک، درمانی مناسب و جدید برای سکته ایسکمیک
سلول های بنیادی به ماده اولیه بسیاری از رویکردهای درمانی برای انواع اختلالات انسانی تبدیل شده اند؛ با این وجود هنوز محدودیت هایی وجود دارند که برای کاربرد آن ها در بالین باید بر آن ها فائق آمد که از جمله آن ها درک نحوه عملکرد آن ها است.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 08:30
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه