(آرشیو ماه آبان 1393)

یافتن راهی برای روشن نگه داشتن چراغ خودنوزایی سلول های بنیادی
یکی از ویژگی های قابل توجه سلول های بنیادی پرتوان نامیرا بودن آن ها در شرایط آزمایشگاه است به نحوی که آن ها تحت شرایط مناسب به خوبی تقسیم می شوند و رشد می کنند. به نظر این توانایی در سلول هایی که پایین دست مسیر تکوین قرار دارند و به آن ها سلول های پیش ساز می گویند نیز وجود داشته باشد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 09:30
	یک مهار کننده توموری،  ویژگی های کلیدی سلول های بنیادی را نیز مهار می کند
یک پروتئین که نقش کلیدی را در مهار تکوین بسیاری از انواع سرطان های انسانی دارد، به نظر می رسد که می تواند ویژگی پرتوانی سلول های بنیادی را نیز مهار کند.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:30
استفاده از بافت کبدی سه بعدی پرینت شده برای تست داروها
فروش نمونه های تجاری بافت کبدی سه بعدی پرینت شده هفته پیش به وسیله کمپانی Organovo اعلام شد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:00
از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب به سلول های سالم
محققان دریافته اند یک داروی جدید ضد سرطان سلول های عادی را در مقابل اثرات پرتو درمانی محافظت می کند . آن ها می گویند این دارو کارایی پرتو درمانی را در حیوانات آزمایشگاهی دچار سرطان پروستات افزایش داده است.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 10:15
یک موتاسیون ساده در ژن بتا کتنین می تواند منجر به ناباروری شود
محققین در تسوکابای ژاپن کشف کرده اند که یک موتاسیون ساده در ژن بتا-کتنین می تواند منجر به ناباروری شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 08:45
استفاده از یک تست ژنتیکی برای تصمیم گیری سریع برای درمان سرطان های خونی
برای بیمارانی که از انواع تهاجمی لوکمیا و انواع سرطان خون رنج می برند، شناسایی سریع بیماری و شروع درمان می تواند همه نتایج حاصله را در جهتی مثبت تحت الشعاع قرار دهد.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 08:15
نسل مستقیم سلول های بنیادی عصبی می تواند برای سلول درمانی مورد استفاده قرار گیرد
سلول های بنیادی عصبی القایی که از سلول های بالغ ایجاد می شوند امیدواری ها را برای سلول درمانی زنده نگه داشته اند اما پتانسیل چندتوانی آن ها بدون بیان مداوم فاکتورهای رونویسی لازم برای بازبرنامه ریزی آن ها محدود می شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 07:45
شناسایی منشا سلولی تومورهای عصبی بزرگ و بدشکل
محققین مرکز پزشکی UT Southwestern نوع خاصی از سلول ها را شناسایی کرده اند که به تومورهای بزرگ و بدشکلی به نام نوروفیبرومای پلکسی فرم تبدیل می شوند. یافته ای که می تواند منجر به درمان های جدیدی شود که مانع از رشد این تومورها می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 10:15
شناسایی پروتئین منحصربفرد کلیدی برای تکوین سلول های بنیادی خونی
محققین UCLA پروتئین منحصر بفردی را کشف کرده اند که طی تکوین انسانی به خودنوزایی سلول های بنیادی خون ساز مرتبط است. این کشف می تواند به محققینی که به دنبال تولید سلول های بنیادی خون ساز در آزمایشگاه هستند کمک کند تا بتوانند درک بهتری از محیط طبیعی آن ها داشته باشند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 09:45
تبدیل سلول های برنامه ریزی شده به عروق خونی جدید
با تبدیل سلول های اسکار انسانی به سلول های عروق خونی، محققین در دانشگاه هوستون راهی جدید را برای ترمیم بافت آسیب دیده پیدا کرده اند. این روش می تواند به بهبود جریان خون، اکسیژن رسانی و تغذیه این نواحی آسیب دیده کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 07:45
مغز بزرگ  درانسان ممکن است تا حدی به دلیل پروتئینی باشد که اخیرا شناسایی شده است
محققین در دو آزمایشگاه سلول های بنیادی در دانشگاه سانفرانسیسکو پروتئینی را مورد شناسایی قرار داده اند که تصور می شود یکی از دلایل بزرگ بودن مغز انسان در مقایسه با سایر جانوران باشد.
دوشنبه، 26 آبان 1393 - 08:30
شناسایی مکانیسم ترمیم ریه به وسیله سلول های بنیادی ریوی
تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور McKeon در آزمایشگاه جکسون گزارشی داشته اند مبنی بر این که سلول های بنیادی ریوی خاص در ترمیم ریه های آسیب دیده بوسیله بیماری نقش دارند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 13:30
ترکیب ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان تخمدان
در شش مورد از هر ده مورد، سرطان تخمدان زمانی تشخیص داده می شود که بسیار پیشرفت کرده است و شانس بقای پنج ساله تنها 27درصد است. مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که ترکیب یک ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی ممکن است به طور بی خطر و موثری اشکال پیشرفته و عود کننده این بیماری را درمان کند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 12:30
دیدگاه های جدید در مورد چگونگی عود مجدد سرطان سینه
مطالعه ای به وسیله محققین دانشگاه منچستر نشان داده است که چه چیزی اجازه می دهد برخی از موارد کارسینومای داکتالin Situ(DCIS) به درمان ها مقاومت نشان دهند و مجدد عود کنند. این مطالعه اهداف بالقوه جدیدی را به منظور بهبود رادیوتراپی موثر شناسایی کرده است.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 11:30
شناسایی مکانیسم کلیدی و هدفی بالقوه برای مهار لوکمیا
محققین دو پروتئین را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد که برای تکوین و البته عود مجدد بیماری لوکمیای میلوئید حاد حیاتی هستند. هم چنین آن ها نشان داده اند که می توان با هدف قرار دادن این پروتئین ها تکوین لوکمیا را بلوک کرد.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 10:30