(آرشیو ماه آبان 1399)
التهاب مزمن منجر به کاهش NAD+ می شود
نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید(NAD+)، یک متابولیت اصلی برای متابولیسم درست و کارآمد است که با افزایش سن کاهش می یابد. این فرایند تاکنون ناشناخته با بیماری های مرتبط با سن زیادی مرتبط است و می توان امیدوار بود که استفاده از مکمل های حاوی NAD+ بتوانند کمک کننده باشند.
جمعه، 30 آبان 1399 - 12:35
چرا سیگار کشیدن آلودگی به COVID-19 در مجاری هوایی را بدتر می کند
پژوهشگران UCLA با استفاده از مدل بافتی مجاری هوایی مشتق شده از سلول های بنیادی انسانی نشان داده اند که چگونه سیگار کشیدن منجر به بدتر شدن آلودگی SARS-CoV-2 در مجاری هوایی ریه ها می شود.
جمعه، 30 آبان 1399 - 12:31
رویکردی برای مهار سمیت ژن درمانی عصبی
پژوهشگران دانشگاه Penn یک رویکرد هدفمند جدید را برای مهار سمیت مشاهده شده در نورون های حسی گانگلیون ریشه خلفی بعد از ژن درمانی اختلالات عصبی ایجاد کرده اند.
جمعه، 30 آبان 1399 - 12:29
دلیل تنوع سلول های بنیادی و پیش ساز عصبی در طی تکوین مغزی چیست؟
سلول های بنیادی و پیش ساز در طی تکوین اولیه مغز تنوعی را نشان می دهند که احتمالا به پیچیدگی عصبی در قشر مغز بالغ در مراحل بعدی نسبت داده شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1399 - 12:00
سلول های عصبی بی هویت، از نشانه های بیماری آلزایمر
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا مکانیسم های جدیدی را در نورون ها شناسایی کرده اند که موجب آلزایمر می شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1399 - 11:30
نتایج امیدوار کننده یک درمان ترکیبی علیه COVID-19
محققین در انستیتوو کارولینسکا سوئد نتایج امیدوار کننده ای را از استفاده از یک درمان ترکیبی آزمایشگاهی علیه COVID-19 گزارش کرده است.
چهارشنبه، 28 آبان 1399 - 11:14
تولید غدد عرق در آزمایشگاه
محققین توانسته اند سلول های میواپی تلیالی غدد عرقی اکرین انسانی نامیرا (iEM cells) را تولید کنند. این یافته می تواند به تولید نسل جدید ضد عرق ها و پیشبرد تحقیقات روی عملکرد نامناسب یا بازسازی غدد عرقی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1399 - 09:30
تولید سلول های بنیادی مجاری تنفسی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی
برای اولین بار ، محققان با گرفتن سلول های خونی بیماران و تبدیل آن ها به سلول های بنیادی پرتوان القایی، سلولهای بنیادی پایه مجاری تنفسی را از آن ها تولید کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1399 - 09:00
یافتن یک رویکرد درمانی جدید علیه سرطان خون
سرطان خون غالباً از سلول بنیادی موسوم به سلول های بنیادی لوکمیایی ایجاد می شود، که در یک تومور قرار دارد و در مغز استخوان محافظت می شود. دانشمندان موسسه بیوشیمی ماکس پلانک آلمان ، با جدا کردن اختصاصی این سلول ها از جایگاه خود ، راهی جدید برای آسیب پذیر ساختن این سلول ها پیدا کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1399 - 08:30
اثربخشی محدود پلاسمای افراد بهبود یافته روی بیماران مبتلا به COVID-19
تحقیقات جدید نشان داده است که اهدا پلاسما از خون افراد بهبود یافته از COVID-19 به افراد مبتلا به این بیماری، شدت بیماری یا مرگ آنها را کاهش نمی دهد. اولین آزمایشات بالینی به منظور بررسی اثرات پلاسمای بهبودیافتگان روی سایر افراد بیمار در کشورهایی از جمله هند و ایالات متحده انجام شده است.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1399 - 08:00
استفاده از چای آمازونی برای تحریک تشکیل نورون های جدید
یکی از ترکیبات طبیعی اصلی چای ayahuasca ماده ای موسوم به دی متیل تریپتامین(DMT) است که نورون زایی را افزایش می دهد.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 11:45
 سلول های بنیادی ابزاری برای مطالعه تکامل انسان
استفاده از رده¬ های iPSC برای بررسی عملکرد DNA باستانی انسان، رویکردی کمتر توجه شده اما بسیار جالب است. هیچ کس نتوانسته است نقش DNA نئاندرتال را در طول تکوین نشان دهد. مطالعات نشان می دهد که حدود دو درصد از ژنوم ¬های انسان¬ های مدرن خارج از آفریقا، از DNA نئاندرتال تشکیل شده است.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 11:15
شناسایی هورمونی که ممکن است به درمان جذب نامناسب مواد غذایی کمک کند
پژوهشگران بیمارستان كودكان سینسیناتی، با بکارگیری ارگانوئیدهای روده ای انسان كه از سلول های بنیادی مشتق شده اند، تحقیقی انجام داده اند تا دریابند كه چگونه بدن انسان جذب مواد مغذی را از غذایی كه خورده می شود، كنترل می كند. به موجب این مطالعه آن ها هورمونی را شناسایی کرده اند که می تواند اختلال مادرزادی را در نوزادانی كه قادر به جذب كافی مواد مغذی نیستند و برای زنده ماندن به تغذیه وریدی نیاز دارند ، معكوس كند.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 10:45
تلاش برای ایجاد درمان های شخصی برای سرطان پروستات
محققین در انستیتو روتگر ژن های مارکر انسانی را کشف کردند که ضمن کار با یکدیگر باعث ایجاد سرطان پروستات متاستاتیک و گسترش آن در ناحیه فرادست پروستات می شوند.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 10:15
استفاده از فناوری ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9 برای یافتن راه حل درمانی برای COVID-19
شرکت مهندسی ژنوم Synthego، به منظور تسریع در مطالعه اهداف بالقوه درمانی برای ویروس کرونا، اقدام به تهیه رده های سلولی مهندسی شده مبتنی بر فناوری CRISPR در همکاری با آزمایشگاه Krogan به عنوان یک مرکز علمی شناخته شده در دنیا نموده است.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 09:15
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه