(آرشیو ماه آذر 1390)
كراتوزاكتينيك چيست؟

كراتوزاكتينيك زبري پوست است كه در كسانيكه به مدت طولاني در طول زندگيشان در معرض آفتاب بوده اند ايجاد مي شود. كراتوزاكتينيك بسيار شايع و بي عارضه است .

چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 14:30
ایجاد بانک سلول های بنیادی توسط  تیم تحقیقاتی کیوتو
یک تیم تحقیقاتی در کیوتواعلام کرده است که قصد دارد بانکی از سلول های بنیادی ایجاد شده به طریق مصنوعی را برای استفاده در طب ترمیمی ایجاد کند .
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 12:30
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم بافت در آزمایشگاه
برای اولین بار، محققان با جداسازی سلول ها موفق به ترمیم بافت های آسیب دیده و ایجاد عروق خونی جدید شدند.
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 12:09
ایالات متحده اولین پمپ قلب برای کودکان را تایید کرد
این اولین دستگاه ضربان دارمکانیکی حمایت کننده گردش خون است که به طور خاص برای کودکان طراحی و توسط FDA تایید شده است .
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 11:05
کسری ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان های دولتی بعد از هدفمندی یارانه‌ها
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستانهای دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی بعد از هدفمندی یارانه با کسری شدید ۶۰۰ میلیارد تومانی جبران نشده مواجه‌اند برخی مراکز حتی توان پرداخت قبوض را ندارند و به قطع برق، آب و گاز تهدید می‌شوند، کیفیت خدمات بیمارستانی نیز افت کرده است.
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 10:43
پروپوزال ثبت آمار تروما در كشور تهيه مي شود
نائب رئيس انجمن ارتوپدي و تروماتولوژي گفت : آمار دقيقي از بيماران ترومايي در كشور وجود ندارد كه در اين عرصه تهيه پروپوزال ثبت آمار تروما پيگيري مي شود.
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 09:24
وقتی مغز کودک درست فرمان نمی دهد!
تشنج ,فلج مغزي و عقب ماندگي ذهني شايع ترين بيماري هاي اعصاب كودكان در كشور است و پزشکان امیدوارند در آینده بتوانند به کمک سلول های بنیادی این اختلالات عصبی را درمان کنند .
چهارشنبه، 30 آذر 1390 - 09:08
ارتباط بین بیماریهای خودایمنی و زخم  هایی که بهبود نمی یابند
افراد بی شماری از زخم هایی که التیام نمی یابند رنج می برندهر چند اکثریت این زخم ها معمولا مربوط به دیابت است، تحقیقات جدید ، یکی دیگر از علت های احتمالا زمینه ای آنرا بیماریهای خود ایمنی دانسته است. این یافته ها در مجله International Wound Journal منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:38
پیوند سلول های بنیادی نخاع انسان به موشهای مبتلا به ALS با ترکیب سرکوب گرهای ایمنی نتیجه بهتری دارد
گروهی ازمحققان ، با پیوند سلول های بنیادی نخاع انسان به موش های مبتلا به اسکلروز آمیوتروفیک جانبی (ALS) که نوعی بیماری عصبی عضلانی است چهار روش متفاوت سرکوب گر سیستم ایمنی را مورد آزمایش قرار دادند تا بهترین رژیم را با اثرات درمانی طولانی مدت تعیین کنند. مطالعه آنها نشان داد که رژیم سرکوب سیستم ایمنی ترکیبی، حاصل ازدو دارو به طور قابل توجهی بقای سلول های بنیادی نخاع انسان را بهبود می بخشد. نتایج  این مطالعه درCell Transplantation  منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:32
سلولهای مشتق از مغز استخوان از طریق مکانیسم های پلاستی سیتی در مغز تمایز می یابند
سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان (BMDCs) به عنوان منبعی برای پیوند به رسمیت شناخته شده اند زیرا آنها می توانند به جمعیت  های مختلف سلولی دراندام های مختلف بدن درهردو شرایط نرمال و پاتولوژیک تبدیل شوند. بیشتر مطالعات انجام شده بر روی BMDC به منظور ترمیم بافت آسیب دیده مغزی و یا کمک به بازگرداندن عملکرد از دست رفته عصبی ، با پیوند BMDC به مخچه در پشت مغز صورت گرفته است. در مطالعه اخیر ، یک تیم تحقیقاتی دراسپانیا نشان داده است که BMDCs همچنین می تواند به انواع مختلفی از سلول های عصبی در نواحی دیگری از مغز ، از جمله حباب بویایی با کمک مکانیسم پلاستی سیتی شرکت کند. نتایج این مطالعه در مجله Cell Transplantation  به چاپ رسیده است..
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:25
آزمایش خون به پیش بینی تاثیر داروی ضد افسردگی کمک خواهد کرد
به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه  ایلینویز  آمریکا : آزمایش خون برای یک پروتئین به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) می تواند پیش بینی کند که آیا یک داروی ضد افسردگی بر روی یک بیمار افسرده موثر خواهد بود یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:08
سلامت قلب و عروق در آمریکا در شرایط ایده آل نیست
براساس گزارشی که انجمن قلب آمریکا از" بیماری قلبی و بروز سکته " داد، سلامت  قلبی و عروقی مردم این کشور بسیار دورتر از شرایط ایده آل است.
دوشنبه، 28 آذر 1390 - 06:16
بهبود دیابت و چاقی در موش با تزریق آنتی بادی
محققان کالیفرنیایی کشف کرده اند که تزریق آنتی بادی به موش های دیابتی چاق سبب بهبود مشخص و پایداری در شرایط و کاهش وزن آنها می شود.
دوشنبه، 28 آذر 1390 - 06:14
نقش ریز RNA ها درمهارسلول های سرطان پستان
در سرطان پستان بدون گیرنده استروژن، تولید این ریز RNA اغلب کاهش می یابد و این با رفتار بدخیم سلول های توموری در ارتباط است.
دوشنبه، 28 آذر 1390 - 06:10
تاثیر مثبت سلول های بنیادی خون بندناف در ایسکمی مغزی
سلول های خون بند ناف انسان با کمک مسیر سیگنالی AKT  از ایسکمی مغزی جلوگیری می کنند.
دوشنبه، 28 آذر 1390 - 05:50
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه