(آرشیو ماه آذر 1393)
سودمند بودن ایمنی درمانی دربیماران مبتلا به سرطان خون با پیوند سلول های بنیادی آلوژنیک
فاز یک مطالعات بالینی با استفاده از داروی ipilimumab بلوک کننده ایمنی، مزایای بالینی را در نیمی از بیماران سرطان خون که بعد از پیوند سلول های بنیادی آلوژنیک، بیماری در آن ها مجددا عود کرده بود نشان داد.
یکشنبه، 30 آذر 1393 - 11:00
باز برنامه ریزی سلول های چربی برای سوختن بیشتر
بافت چربی سفید کالری های اضافی را به عنوان چربی که می تواند در زمان ناشتا بودن در اندام های دیگر مورد استفاده قرار گیرد، ذخیره می کند.
یکشنبه، 30 آذر 1393 - 10:00
اطلاعات مطالعاتی مثبت می تواند استاندارد درمانی را برای بیمارن لنفومای Hodgkin بهبود ببخشد
در مطالعات بالینی مراحل آخر بیماران با لنفومای Hodgkin که داروی brentuximab vedotin را بعد از پیوند سلول دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل که تنهادرمان های مراقبتی شده بودند، مدت زمان بیشتری زنده ماندند. این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد که افزودن یک درمان نگهدارنده بعد از پیوند می تواند نتایج را بهبود ببخشد.
شنبه، 29 آذر 1393 - 10:00
در پیوندهای مغز استخوان بیماران جوان تر بیشتر در معرض زوال شناختی هستند
کودکان نوپایی که به منظور آماده سازی برای پیوند مغز استخوان مورد تابش کلی بدن قرار می گیرند در خطر بالاتری برای کاهش IQ قرار دارند و ممکن است کاندیدایی برای اختلالات شدید فکری باشند.
شنبه، 29 آذر 1393 - 09:30
رژیم غذایی کم چرب ممکن است به خانم ها در شکست سرطان سینه کمک کند
تقریبا همه افراد از کم کردن چربی در رژیم غذایی شان نفع می برند. اما این امر می تواند برای زنانی که مبتلا به سرطان سینه هستند مهم تر باشد.
شنبه، 29 آذر 1393 - 09:00
شناسایی سلول های ایمنی که در پیشرفت سرطان موثرند.
محققان موفق به شناسایی سلول ها یی شده اند که باعث افزایش رشد تومور و سرکوب حمله سیستم ایمنی به تومور به آن ها می شوند.
شنبه، 29 آذر 1393 - 08:30
رفع سلول سرطانی بدون آسیب به سلول سالم
در یک شرکت دانش بنیان ایرانی؛
محققان کشورمان موفق به ساخت دستگاه از بین برنده سلول های سرطانی با استفاده از فناوری نانو شدند که این دستگاه می تواند از طریق یک روش غیرتهاجمی، سلول های سرطانی را از بین ببرد.
شنبه، 29 آذر 1393 - 08:29
سلول های پیر نقش مهمی را در بهبود زخم ایفا می کنند
سلول های پیر را زمانی که وارد فرایند پیری می شوند معمولا در علم پزشکی به نام بچه های بد می شناسند. در حالی که پیر شدن سلولی که طی آن سلول به طور دایم توانایی تقسیم خود را از دست می دهد(به دلیل استرس) می تواند سرطان را با متوقف کردن رشد سلول های بدخیم سرکوب کند.
شنبه، 29 آذر 1393 - 08:00
سلول درمانی بدون استفاده از پیش درمان های شیمی درمانی و پرتوتابی امیدبخش بوده است
محققین در مرکز سرطان کودکان بوستون نتایج امیدوار کننده ای را از مطالعات بالینی بیمارانی با یک نارسایی نادر مغز استخوان ارائه کرده اند که به موجب آن، این بیماران پیوند سلول های بنیادی خون ساز را تنها بعد از یک پیش درمان با داروهای سرکوب کننده ایمنی دریافت کرده بودند.
شنبه، 29 آذر 1393 - 07:30
ترسیم نمودار مدار نخاعی مسئول درد مزمن
درد نوعا دلیل واضحی دارد اما این امر همیشه این گونه نیست. زمانی که یک فرد شیء داغ را لمس می کند یا به یک جسم نوک تیز دست می زند، آسیب دیدگی وی چیز عجیبی نیست. اما برای افرادی با اختلالات درد مزمن خاص مانند فیبرومیالژیا و درد اندام حرکتی فانتوم، یک نوازش ملایم می تواند منجر به درد شدید شود.
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 12:00
ساخت مولکول هایی که می توانند مانند آنتی بادی عمل کنند
محققان امریکایی توانسته اند آنتی بادی های مصنوعی بسازند. مولکول های سنتز شده دو عملکرد عمده آنتی بادی ها را دارا بوده و می توانند هدف خود راشناسایی کرده و موجب پاسخ های ایمنی شوند .
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 11:30
ارتباط وزن کم مادر در زمان بارداری و افزایش مرگ نوزادن مذکر
بسیاری از مادران باردار نگران این هستند که افزایش وزن در زمان بارداری اثرات منفی روی سلامتی خودشان و جنین شان داشته باشد. اما مطالعه ای جدید براین ادعا است که نداشتن وزن کافی در زمان بارداری می تواند بقای جنین های نر را کاهش دهد.
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 11:00
نقش سلول های ایمنی موجود درمغز در چاقی
محققان توانسته اند نقش جدیدی برای سلول های ایمنی موجود در مغز شناسایی نمایند ، نتایج تحقیقات آن ها نشان داده است این سلول ها درچاقی نیز نقش دارند.
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 10:30
افزایش سلول های طبیعی در زمان شیمی درمانی
واضح است که شیمی درمانی تکنیک خوبی برای مبارزه با سرطان به حساب می آید اما چیزی که مشخص است این است که این تکنیک روی سلول های سالم نیز تاثیر می گذارد.
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 10:00
مطالعات نشان می دهد که اسپرم های بلندتر بهتر می توانند موجب لقاح تخمک شوند
محققین دانشگاه شفیلد می گویند که شانس پدر شدن یک مرد به طول اسپرم وی نیز بستگی دارد.
پنجشنبه، 27 آذر 1393 - 09:30
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه