(آرشیو ماه آذر 1398)
بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش دوم)
سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعداد دیگری از مطالعات جالب صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
شنبه، 30 آذر 1398 - 09:30
سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعداد دیگری از مطالعات جالب صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
جمعه، 29 آذر 1398 - 13:54
مهندسی سلول های چربی برای انتقال دارو به ریز محیط توموری
در مطالعه ای پیش بالینی، محققین دریافته اند که می توان سلول های چربی (آدیپوسیت ها) را مهندسی کرد و نقش مهمی که آن ها در تکوین تومور دارند را معکوس کرد و از آن ها برای انتقال داروهای ضد سرطانی به طور مستقیم به ریز محیط توموری استفاده کرد. در حالت طبیعی این سلول های چربی با دارا بودن اسیدهای چرب، انرژی مورد نیاز برای رشد و متاستاز تومور را تامین می کنند.
چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 11:40
سلول های سفید خونی با حرکت در خلاف جهت جریان خون مسیر سریع تری را برای مبارزه با عفونت ها در پیش می گیرند
زمانی که سیستم ایمنی یک پاتوژن خارجی را شناسایی می کند، آبشاری از سیگنال های شیمیایی موجب فعال شدن سلول های سفید خونی می شوند. نوتروفیل ها فراوان ترین نوع سلول های ایمنی هستند که ظرف چند دقیقه در محل ورود عفونت تجمع پیدا می کنند. آنها اساساً مورد لطف جریان یک طرفه سیستم گردش خون قرار دارند تا آنها را به جایی که باید بروند برساند.
چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 11:15
بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش اول)
سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعدادی از مطالعات صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 10:40
استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با عفونت های قارچی
محققان دریافته اند که محیط شرطی سلول های بنیادی رحمی(hUCESC-CM) رشد سوش های حساس کاندیدای جداسازی شده از واژن را مهار می کند اما رشد کاندیدای آلبیکنس را در 80 درصد بیمارانی که به درمان های موجود برای کاندیدیازیس واژنی مقاومت نشان می دهند، مهار می کند.
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 10:31
سرکوب استئوکلاست زایی بوسیله سلول های بنیادی اسکلتی
تحقیقات پایه و کاربردی اخیر امیدوار کننده بودن سلول های بنیادی اختصاصی بافت از جمله سلول های بنیادی اسکلتی(SSCs) را نشان داده اند.
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 10:00
اثر هورمون های تیروئید روی جنین های انسانی
هورمون های تیروئیدی شامل تیروکسین(T4) و تری یدو تیرونین (T3) می‌باشند که بر رشد و متابولیسم سلولها تاثیر گذار هستند.
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 09:30
هدف قرار دادن سلول های بنیادی که موجب تهاجمی شدن سرطان خون می شوند
محققین راهی را برای هدف قرار دادن منشا لوکمیای میلوئید حاد(AML) یافته اند و بر این باورند که این کشف می تواند به درمانی موثر برای این بیماری تهاجمی و اغلب لاعلاج تبدیل شود.
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 09:00
راهی برای جمع آوری سلول های بنیادی خونی از گورخرماهی
سلول های بنیادی خون ساز(HSCs)، سلول های چند توانی هستند که می توانند به هر نوع سلول خونی در بدن تمایز یابند می توان از این سلول ها در تحقیقات پزشمی برای درک و درمان بیماری های خونی استفاده کرد.
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 11:00
سر نخ هایی برای ایمنی درمانی سرطان
پژوهش در مورد سلول های ایمنی تحلیل رفته بوسیله عفونت ویروسی مزمن سرنخ هایی را در مورد نحوه بهبود بخشیدن ایمنی درمانی سرطان ارائه می دهد.
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 10:30
شناسایی پروتئین کلیدی مرتبط با پیری
پیری یک مشکل جدی سلامتی است که با افزایش جمعیت پا به سن گذاشته در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش است. در این راستا محققین در دپارتمان بیولوژی سلول های بنیادی در انستیتو پاستور با شناسایی یک پروتئین کلیدی مرتبط با پیری، اطلاعاتی را در مورد مکانیسم های پیری ارائه کرده اند.
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 10:00
تنظیم RNA برای تمایز سلول های بنیادی جنینی حیاتی است
سلول های بنیادی جنینی به دلیل توانایی خودنوزایی بالا و پتانسیل تمایزی شان برای تولید تقریبا همه انواع سلول های بنیادی از اهمیت بالایی در زمینه پزشکی بازساختی برخوردار هستند و هر دو ویژگی نیازمند کنترل دقیق است.
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 09:30
بیماران لنفومایی ممکن است حتی در صورت موفقیت آمیز نبودن CAR T cell درمانی راهکار درمانی دیگری نیز داشته باشند
یک ایمنی درمانی جدید و تجربی می تواند موجب درمان بیماران مبتلا به لنفومای غیر هوچکین سلول های B(NHL) شود که به درمان های مختلف مقاوم بوده و حتی بعد از استفاده از درمان هایی مانند CAR T Cell درمانی نیز مجددا بیماری شان عود می کند.
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 09:00
CAR T cell  درمانی موثر برای بیماران مبتلا به لنفومای سلولی مانتل
یک پیگیری یک ساله بوسیله محققین مرکز سرطان MD اندرسون در دانشگاه تگزاس نشان داده است که اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلولی مانتل که به درمان های استاندارد پیشین مقاوم هستند ممکن است از مزایای CAR T cell درمانی بهره مند گردند.
شنبه، 23 آذر 1398 - 10:00
صفحه 1 از 5ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه