مصاحبه

سلول درمانی آندومتریوز در مرحله تحقیقاتی است
دکتر پائولا پانینا محقق ایتالیایی
Paola Panina Bordignon محقق ایتالیایی درمان ناباروری گفت: در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از نمونه های حیوانی برای اندومتریوز هستیم و تلاش داریم که راه حل سریعی برای مشکل بیماران خود بیابیم.
دوشنبه، 15 مهر 1392 - 11:43
کارگاه های آموزشی سلول های بنیادی برای دانش آموزان و دانشجویان
کارشناس ارشد سلولی مولکولی پژوهشگاه رویان
حسین نظاری گفت: آزمایشگاه سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان،مطالب علمی سلولی مولکولی را در قالب کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان کارشناسی برگزار می کند.
یکشنبه، 14 مهر 1392 - 11:11
سرطان پانکراس،چهارمین سرطان کشنده در جهان
فوق تخصص گوارش و کبد در هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری‌های صفراوی در بیمارستان طالقانی گفت: سرطان پانکراس چهارمین سرطان‌های کشنده در جهان است.
چهارشنبه، 10 مهر 1392 - 16:04
جمع آوری خون بند ناف برای نوزاد بی خطر است
یک متخصص زنان و زایمان
یک متخصص زنان و زایمان گفت: فرایند جمع آوری خون بند ناف برای نوزاد بدون درد و بی خطر است و سوزن به اعضای داخلی نوزاد آسیب نمی رساند.
چهارشنبه، 10 مهر 1392 - 09:54
تشخیص ژنتیکی جنین قبل ازلانه گزینی امکان پذیر است
عضو گروه درمان ناباروری یزد:
دکتر محمد حسين امير ارجمند گفت: امروزه تشخیص قبل از تولد بیماریهای ژنتیکی در مراحل مختلفی از جمله قبل از لانه گزینی جنین انجام می‌شود و به عنوان مثال می‌توان سرطان‌های با منشا ژنتیکی و جنسیت را قبل از لانه گزینی تشخیص داد .
ﺳﻪشنبه، 09 مهر 1392 - 10:18
5 درصد زنان مبتلا به سقط مکرر هستند
فوق تخصص زنان و زایمان
دکتر مریم کاشانیان گفت: سقط مكرر به بروز دو تا سه سقط پی در پی اطلاق می‌شود که شیوع آن 5 درصد است وحداقل 85 درصد از زنانی که سقط جنین داشته اند، پس از آن حاملگی و زایمانی نرمال خواهند داشت.
دوشنبه، 08 مهر 1392 - 08:19
موفقیت تکنیک های کمک به باروری در حال افزایش است
جنین شناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دکتر بهمن جلالی گفت: توکسن های محیطی تاثیر گذار در ناباروری و درمان آن حدود 40 سال است که از طریق ART انجام می شود و موفقیت تکنیک های کمک به باروری در ابتدا از 5 و 10 درصد آغاز شد و الان به طور میانگین این موفقیت حدود 30 تا 40 درصد بوده و در حال افزایش است.
شنبه، 06 مهر 1392 - 11:39
 با آزمایشهای تخصصی بارداری از سلامت جنین مطمئن شوید
کارشناس علمی بخش اطلاع رسانی آزمایشگاه:
دکتر موسوی گفت: زنان باردار می توانند به کمک آزمایش های غربالگری از سلامت جنین شان مطمئن شوند و احتمال بروز مشکل را کاهش دهند. در حقیقت، آزمایشات تخصصی بارداری شامل غربالگری سندرم داون در سه ماهه اول و دوم بارداری، سلسله تست های سلامت جنین ، پروتکل های غربالگری مانند غربالگری سه ماه اول و سه ماهه دوم و همچنین پروتکل های اینتگریتد هستند.
چهارشنبه، 03 مهر 1392 - 09:53
سلول درمانی بیماری های کلیه موفقیت آمیز بوده است
محقق گروه کلیه پژوهشگاه رویان
دکتر «رضا مقدس علی» محقق گروه کلیه پژوهشگاه رویان گفت: سلول های بنیادی می توانند از عوارض ناشی از ایجاد نارسایی های حاد کلیه جلوگیری کنند که در حال حاضر گروه کلیه پژوهشگاه رویان استفاده از این سلول ها را در مدل حیوانی میمون انجام داده و با موفقیت همراه بوده است.
ﺳﻪشنبه، 02 مهر 1392 - 09:47
هدف کلینیک درد بالا بردن کیفیت زندگی بیماران است
دکتر فرید ابوالحسن قره داغی
مسئول کلینیک درد بیمارستان فوق تخصصی محک از راه اندازی بخش درد در این بیمارستان خبر داد و افزود: فضای فیزیکی بخش و تجهیزات خریداری شده در کنار هم یکی از پیشرفته ترین کلینیک های درد را در ایران فراهم کرده است.
یکشنبه، 31 شهریور 1392 - 10:09
کاهش زاد و ولد، اهمیت بانک های خون بندناف را بالابرده است
دکتر امیر عباس هدایتی اصل
رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان محک از نتیجه بخش بودن پیوند سلول های بنیادی در بیماری سرطان و تومور خبر داد و گفت:در حال حاضر که اکثر خانواده ها کم جمعیت هستند و ممکن است ازدواج فامیلی نباشد و ژنتیک ها تفاوت های عمده ای داشه باشد احتمال هماهنگی سلول های بیمار با خواهر و برادر خود کم است.در این شرایط باید از بانک های خون بند ناف استفاده کنیم.
شنبه، 30 شهریور 1392 - 08:41
بخش پیوند مغز و استخوان،آخرین بخش راه اندازی شده در محک
رئیس و مسئول فنی بیمارستان فوق تخصصی محک از راه اندازی بخش درد در بیمارستان محک خبر داد و گفت: اگر نیروی کار مهیا باشد این بخش به صورت کامل فعالیت خواهد کرد.
پنجشنبه، 28 شهریور 1392 - 10:34
استقبال از پانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق بی سابقه بوده است
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران:
در پانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق که امروز سه شنبه 26 شهریور ماه در سالن همایش های رازی با حضور جمع کثیری از متخصصین قلب و عروق و استادان دانشگاه برگزار شد، دکتر مسعود اسلامی، دبیر انجمن آترواسکلروز ایران و دبیر علمی این کنگره از استقبال بی سابقه از این همایش خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 26 شهریور 1392 - 14:36
آلودگی هوا خطر ابتلا به آندومتریوز را افزایش می دهد
متخصص زنان، زایمان و نازایی
دکتر «اشرف السادات معینی» متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: بیماری آندومتریوز تقریبا شایع بوده و آلودگی هوا و وجود سموم مختلف صنعتی باعث افزايش شيوع بيماری آندومتريوز در بانوان می شود.
دوشنبه، 25 شهریور 1392 - 13:04
استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 برای درمان ناباروری
پژوهشگر برتر داخلي چهاردهمین جشنواره بین المللی رویان
دکتر آرمین توحیدی با اشاره به اینکه غشای اسپرم غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که در نشخوار کنندگان سهمش بیشتر از انسان است، گفت: امروزه برای درمان ناباروری انسان از اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان مکمل استفاده می شود.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 09:07
صفحه 17 از 27ابتدا   قبلی   12  13  14  15  16  [17]  18  19  20  21  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه