سلول درمانی

استفاده از گوشی های هوشمند و سلول های مهندسی شده برای کنترل دیابت در موش
تیمی از محققین در انستیتوهای مختلف در چین، با همکاری یکدیگر راهی را برای ترکیب گوشی های هوشمند با یک مونیتور گلوکز و سلول های مهندسی شده برای کنترل اتوماتیک سطح انسولین در موش های آزمایشگاهی ارائه کرده اند.
شنبه، 09 اردیبهشت 1396 - 10:00
حس کردن نور بوسیله موش نابینا به لطف سلول های بنیادی
سلول های بنیادی جنینی انسانی که به موش های مدل شده برای مشکلات شبکیه و نابینایی ایمپلنت شده بودند، بینایی جانور را احیا کردند و قدرت تشخیص نور را به آن برگرداندند.
شنبه، 09 اردیبهشت 1396 - 09:30
مطالعات سلول های بنیادی جدید به نشانگرهای اولیه شیزوفرنی اشاره دارند
محققین انستیتو سالک تفاوت های اساسی را در نورون های اولیه مشتق از بیماران مبتلا به شیزوفرنی نشان داده اند که این تئوری که خطر ابتلا به این بیماری در رحم شروع می شود را حمایت می کند.
شنبه، 09 اردیبهشت 1396 - 09:00
هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان مزوتلیوما
کمپانی Verastem روی کشف و تکوین داروها برای درمان سرطان فوکوس کرده است و در این میان بیشتر روی هدف قرار دادن و کشتن سلول های بنیادی سرطانی فوکوس کرده است.
شنبه، 09 اردیبهشت 1396 - 08:30
سلول های بنیادی برای زانو: درمانی امیدوار کننده یا وعده های دروغ؟
پزشکان توانسته اند از سلول های بنیادی مشتق از بند ناف برای درمان یک بیمار مبتلا به استئوآرتریت استفاده کنند.
شنبه، 09 اردیبهشت 1396 - 08:15
روش جدیدی که سلول ها را به HIV مقاوم می سازد
محققین در انستیتو تحقیقات Scripps یا TSRI راهی را برای وصل کردن آنتی بادی های مبارزه کننده با HIV به سلول های ایمنی یافته اند که جمعیت سلولی مقاوم به ویروس را تولید می کنند. آزمایش های آن در شرایط آزمایشگاهی نشان داده است که این سلول های مقاوم می توانند خیلی سریع جایگزین سلول های بیمار شده و بیماری را در شخص مبتلا به HIV معالجه کند.
پنجشنبه، 07 اردیبهشت 1396 - 12:19
روشی جدید که می تواند واکسن های مبتنی بر DNA را به صورت قرص در دسترس عموم قرار دهد
مطالعه ای جدید در دانشگاه نبراسکا، یک کوکتیل میکروسکوپی که در ساخت واکسن های مبتنی بر DNA و ژن درمانی های سرطانی استفاده می شود را به صورت یک قرص در آورده است که به راحتی قابل بلعیدن هستند.
پنجشنبه، 07 اردیبهشت 1396 - 12:00
بی خطر بودن پیوند سلول های شوآن برای درمان آسیب نخاعی
فاز یک مطالعه ای بالینی که در آن افرادی که با تازگی دچار شروع فلجی چهار دست و پا شده بودند مورد پیوند سلول های شوآن به ناحیه آسیب دیده نخاعی شان شدند، هیچ گونه عوارض جانبی را بعد از یک سال در این بیماران نشان نداد.
پنجشنبه، 07 اردیبهشت 1396 - 11:00
پچ ها یا تکه های سه بعدی پرینت شده می توانند به ترمیم قلب های آسیب دیده کمک کنند
تیمی از محققین زیست پزشکی در دانشگاه مینه سوتا یک پچ یا تکه زیست پرینت شده سه بعدی و جالب را تولید کرده اند که می تواند به بهبود بافت قلبی اسکار شده بعد از حمله قلبی کمک کند. این یافته گام مهمی به سمت درمان بیماران آسیب دیده از حملات قلبی محسوب می شود.
چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 - 10:00
سلول ها روی داربست های اسپاگتی شکل رشد طبیعی تری خواهند داشت!
راه معمول کشت سلول ها استفده از ظروف کشت دو بعدی و مسطح آزمایشگاهی است، اما در درون بدن سلول ها روی سطوح مسطح رشد نمی کنند و بیشتر به صورت سه بعدی هستند. این دلیل موجب شده است که محققین در دانشگاه لوند سوئد پلیمرهای زیست سازگار حفره دار اسپاگتی شکلی را تولید کنند که درون خلل و فرج آن، سلول ها می توانند به صورت طبیعی تری رشد کنند.
چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 - 09:33
رشد سلول های قلبی ضربان دار انسان روی برگ های اسفناج
یکی از مشکلات مهمی که در زمینه مهندسی بافت همواره ذهن محققین و مهندسین را به خود مشغول کرده است، وجود یک سیستم عروقی برای انتقال خون و مواد غذایی به نواحی عمقی بافت مهندسی شده بوده است.
چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 - 09:00
استفاده از سلول های پوستی برای تولید سلول های مغزی جدید
نوروبیولوژیست ها و محققین دانشگاه کالیفرنیا روشی را برای تولید یکی از سلول های مهم مغزی به نام میکروگلیا ارائه کرده اند که نقش مهمی را در حفظ عملکرد شبکه های عصبی و پاسخ به آسیب ها و بیماری ها بازی می کند.
چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 - 08:00
تولید سلول های خونی مطابق با بیمار برای درمان، مدل سازی بیماری و غربالگری دارویی
محققین بیمارستان کودکان شیکاگو روش موثری را برای تولید پیش سازهای سلول های خونی از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) طراحی کرده اند. این روش قابل اعتماد، مقرون به صرفه و نسبتا ساده است.
چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 - 07:30
کشف پروتئینی کوچک که برای تشکیل عضلات اسکلتی ضروری است
محققین در مرکز پزشکی UT Southwesternپروتئین کوچکی به نام میومیکسر را شناسایی کرده اند که برای تشکیل عضلات اسکلتی ضروری است و می توان از آن به عنوان هدفی برای درمان بیماری های ژنتیکی مانند دیستروفی عضلانی و سایر میوپاتی ها استفاده کرد.
دوشنبه، 04 اردیبهشت 1396 - 15:00
آیا گیرنده های BAT می توانند در درمان چاقی و دیابت کلیدی باشند؟
محققین با هدف قرار دادن دو گیرنده موجود روی سلول های بافت چربی قهوه ای(BAT) راهی را برای افزایش میزان بافت چربی قهوه ای افزایش دهنده متابولیسم یافته اند.
دوشنبه، 04 اردیبهشت 1396 - 14:00
صفحه 175 از 280ابتدا   قبلی   170  171  172  173  174  [175]  176  177  178  179  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه