سلول درمانی

آنالیزهای ژنتیکی دلیل مقاومت سرطان رحم به درمان را بهتر توضیح می دهد
محققین در مطالعه ای جدید زیست شناسی مولکولی پیچیده کارسینوسارکومای رحمی که یک سرطان نادر و تهاجمی مربوط به خانم ها را ترسیم کرده اند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 13:00
چگونه کانیبالیسم یا همنوع خواری سلول های سرطان سینه به عود مجدد این سرطان کمک می کند
میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه از سال 1989 تا کنون رو به کاهش نهاده است و منجر به افزایش تعداد بازماندگان این سرطان شده است. اگرچه بسیاری از این بازماندگان از این که بدنشان نشانه ای از بیماری را نشان نمی دهد، شاکر هستند اما ترس عود مجدد بیماری همواره با آن ها همراه است. اما دلیل این عود مجدد بیماری چیست؟
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 12:25
یک داروی ضد ویروسی، عفونت های سیتومگالوویروسی را کاهش می دهد و بقای بیماران متحمل سلول درمانی شده را افزایش می دهد
در پیشرفتی چشمگیر در جهت بهبود ایمنی پیوند سلول های بنیادی، محققین در انستیتو سرطان دانا-فاربر نشان داده اند که یک داروی جدید می تواند بیماران را در برای عفونت های ویروسی شایعی که بعد از پیوند با آن مواجه هستند محافظت کند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 12:00
احیای بینایی بچه قورباغه ها بعد از پیوند چشم به دم شان!!!
بچه قورباغه های نابینا توانسته اند با استفاده از چشم هایی که به دم شان پیوند شده بود، اطلاعات بصری را پردازش کنند، البته این امر بعد از تیمار با داروهای نوروترانسمیتری ریز مولکولی صورت گرفت که موجب افزایش عصب دهی و تلفیق شدن و عملکرد اندام های پیوند شده، گردید. در این مطالعه محققین از یک عامل دارویی استفاده کردند که پیش از این برای استفاده انسانی مورد تایید قرار گرفته اند و می تواند برای افزایش عصب دهی در طب بازساختی استفاده شوند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 11:49
ارتباط خاکستری شدن مو و افزایش خطر بیماری های قلبی
در مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، محققین نشان داده اند که بین خاکستری شدن رنگ موی مردان و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها ارتباط وجود دارد.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 11:00
ایجاد مدل های کشت بافت سه بعدی برای شبیه سازی عفونت های گوارشی انسانی
واکسن ها و داروهای ضد میکروبی پیش از یک پیشرفت پزشکی بوده اند و بیش از سایر دستاوردها توانسته اند بر زندگی انسان و طول عمر انسان تاثیرگذار باشند. با این حال هنوز هم بیماری های عفونتی دلیل شماره یک مرگ کودکان و نوجوانان در سراسر دنیا محسوب می شوند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 10:30
محققین می گویند یک گام دیگر به درمان بیماری های مزمن مثانه نزدیک شده اند
با استفاده از سلول های انسانی، محققین نشان داده اند که چگونه پروتئین های مختلف به DNA‌متصل می شوند تا موجب کنترل بیان ژن هایی شوند که طی تشکیل مثانه فعال می شوند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 10:00
استفاده از رویکردی جدید  برای حفظ سلول های بنیادی اسپرم
محققین دانشگاه ایالتی واشنگتن راه امیدوار کننده ای را برای حفظ سلول های بنیادی اسپرمی پسربچه هایی که متحمل شیمی درمانی می شوند یافتند که موجب می شود، باروری آن ها به خطر نیافتاد.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 09:30
تیموس مصنوعی می تواند سلول های T مبارزه کننده با سرطان را از سلول های بنیادی خونی بسازد
محققین یک تیموس مصنوعی را تولید کرده اند که می تواند سلول های T مبارزه کننده با سرطان را با توجه به نیاز بدن تولید کند. تیموس را می توان اندامی حیاتی در سیستم ایمنی انسان دانست.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 09:00
مروری بر مطالعات پایه و کاربردی پیام رسانی هج هاگ(hedgehog)
پیام رسانی هج هاگ(HH)، نقش مهمی را در انواع خاصی از سلول های بنیادی بالغ و سلول های بنیادی سرطانی بازی می کند. فعالیت نابجای آن را با بسیاری از بیماری های مخرب و چندین نوع سرطان مرتبط می دانند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:30
ایمنی درمانی ترکیبی موثر برای سرطان پروستات پیشرفته
به نظر می رسد که سرطان پروستات پیشرفته مقاوم به اخته درمانی به خوبی به ترکیب بلوک کردن چک پوینت های ایمنی و درمان هایی که برخی از سلول های ایمنی را هدف قرار می دهند، پاسخ می دهند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:00
گرسنگی موجب احیای سلول های بنیادی در سیستم ایمنی می شود
در اولین شواهد بدست آمده از یک مطالعه در مورد نقش سلول های بنیادی در ترمیم و بازسازی، محققین دریافته اند که چرخه های طولانی از گرسنگی(روزه داری) نه تنها سیستم ایمنی را در برای آسیب محافظت می کند بلکه بازسازی سیستم ایمنی را با شیفت کردن سلول های بنیادی از حالت خفته به حالت خودنوزا، احیا می کند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 11:00
شیرین کننده های کم کالری تجمع چربی در انسان را افزایش می دهند
به نظر می رسد که شیرین کننده های مصنوعی کم کالری، سوخت و ساز بدن را به بازی می گیرند به نحوی که مصرف زیاد این جایگزین های شکر می تواند تجمع چربی بویژه در افرادی که خود شرایط چاقی را نیز دارا هستند، افزایش دهد.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 10:30
شناسایی نقش اتوفاژی در پیری سیستم های خونی و ایمنی
در مطالعه ای جدید که در دانشگاه UC سان فرانسیسکو صورت گرفته است، محققین یک مکانیسم کلیدی برای پیری سیستم خونی و ایمنی را شناسایی کرده اند و امیدوارند بتوانند از آن به عنوان هدفی برای آهسته کردن یا معکوس کردن بیماری های التهابی مزمن، کم خونی، سرطان های خونی و عفونت های تهدید کننده حیات استفاده کنند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 09:30
نقشه مولکولی مربوط به شرایط مختلف سلول های بنیادی انسانی
محققین مجموعه ای نشانه های مولکولی را روی سطح سلول های بنیادی انسانی شناسایی کرده اند. با شناسایی این نشانه ها، محققین می توانند به طور صحیحی این سلول های بنیادی را زمانی که از یک حالت به حالت دیگر تغییر وضعیت می دهند ردیابی و بررسی کنند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 09:00
صفحه 179 از 281ابتدا   قبلی   174  175  176  177  178  [179]  180  181  182  183  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه