سلول درمانی

تولید و تایید یک مکمل سلول های بنیادی در تایوان
کمپانی RBC Life Science به تازگی اعلام کرده است که یک مکمل سلول های بنیادی به نام Stem-Kine، که تولید این شرکت است برای عرضه و فروش در تایوان مجوزهای لازم را بدست آورده است. Stem-kine‌در تایوان تحت نام SK Plus‌ به فروش می رسد.
یکشنبه، 18 مهر 1395 - 09:21
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون جفت برای درمان برخی از بیماری ها
سلول های بنیادی مزانشیمی موجود در خون جفت می توانند به ترمیم و بازسازی بافت ها کمک کنند.
شنبه، 17 مهر 1395 - 08:45
شواهدی جدید مبنی بر این که تستوسترون ممکن است دلیل تفاوت های جنسی در میزان آسیب زانو باشد
در مطالعه ای روی رت ها، محققین جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند که حاکی از نقش پر رنگ تستوسترون در تفاوت های جنسی موجود در میزان رخ دادن آسیب زانویی رباط متقاطه قدامی(ACL) است. آمار نشان می دهد که میزان وقوع آسیب دیدگی ACL در زنان ده برابر مردان است.
جمعه، 16 مهر 1395 - 15:00
زبان روی چیپ(Tongue-on-a-chip) و ارائه دیدگاه های جدید در مورد بیماری های ژنتیکی
دیستروفی عضلانی گروهی از بیماری های ژنتیکی نادر را تشکیل می هد که منجر به ضعف عضلانی پیشرونده می شود و سال هاست که محققین به دنبال راهی برای درک بهتر مکانیسم های منجر به بیماری و ارائه درمان های مناسب برای آن هستند.
جمعه، 16 مهر 1395 - 13:00
پیش بینی میزان کشسانی پوست، می تواند به قربانیان سوختگی برای رشد پوست جدید کمک کند
محققین دانشگاه Binghamton روشی را برای اندازه گیری حد کشسانی پوست انسان طراحی کرده اند که می تواند به رشد پوست جدید برای قربانیان سوختگی کمک کند.
جمعه، 16 مهر 1395 - 12:20
داگلاس منتون برنده جایزه سلول های بنیادی اوگاوا- یاماناکا
از ده سال قبل تاکنون، محققین روی پروتکل هایی برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتا کار می کنند. اینک به لطف تلاش های داگلاس منتون و همکارانش، محققین نه تنها توانسته اند که سلول های بتا را تولید کنند، بلکه توانسته اند این سلول ها را در مقادیر انبوهی تولید کنند که قابل کاربرد برای بالین و درمان بیماران باشد.
چهارشنبه، 14 مهر 1395 - 09:00
بازبرنامه ریزی سلولی می تواند منجر به درمان بیماری های چشمی شود
محققین با استفاده از تکنیک بازبرنامه ریزی سلولی، توانسته اند سلول های پشتیبان موجود در شبکیه چشم را به سلول های بنیادی تمایز دهند که قادر به ساختن نورون های جدید هستند. به نظر می رسد این تکنیک می تواند درمانی برای بیماری های چشمی نظیر گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های مربوط به شبکیه چشم باشد.
چهارشنبه، 14 مهر 1395 - 08:15
جداسازی هفت نوع سلول استخوانی و غضروفی متنوع از سلول های بنیادی
کمپانی بیوتکنولوژی Bio Time محصولاتی را در زمینه طب بازساختی طراحی و تولید کرده است که شامل هفت نوع مختلف از سلول های غضروفی، استخوانی و تاندونی است که از سلول های بنیادی جنینی انسان مشتق شده اند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 09:00
راهی جدید برای تولید سلول های بنیادی پرتوان
محققین آلمانی موفق شده اند گام مهمی را به سمت تولید بافت های جایگزین با استفاده از سلول های بنیادی بردارند و در این راستا توانسته اند راهی ساده تر از معمول را برای تولید سلول های بنیادی پرتوان معرفی کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 08:30
سلول های بنیادی جنینی برای تولید اندام های مصنوعی
سلول های بنیادی جنینی(ESC) حتی بعد از قرار گرفتن درون زنجیره ای از پلیمرها و طی فرایندی که آن ها به اصطلاح به صورت بافت های منعطف و مصنوعی بافته می شوند، قادر به زنده ماندن هستند. محققین دانشگاه کالج لندن معتقدند که سلول های بنیادی می توانند در آینده ای نزدیک برای تولید اندام های مصنوعی استفاده شوند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 08:00
ژن های دخیل در تشکیل سلول های بنیادی اسپرمی و ناباروری
ژن های Rhox روی کروموزومx قرار دارند و تصور می شود که ناباروری مردان به دلیل ژن ها موتاسیون یافته روی کروموزومX باشد، زیرا مردان تنها یک نسخه از این کروموزوم را دارند و هر گونه مشکل در ژن های وابسته به X می تواند منجر به ناباروری در آن ها شود.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 11:00
دریچه های قلبی، شریان ها و سیاهرگ های سنتتیک می توانند به جراحان در بهبود مهارت های جراحی شان کمک کنند
یک نوآوری در UBC این فرصت را در اختیار پزشکان قرار داده است که مهارت هایشان در تکنیک های جراحی بای پس را بدون اتکا به جانوران بهبود ببخشند.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:30
بافت قلبی مشتق از سلول های بنیادی، یک گام نزدیکتر به بالین
امید به درمان بیماری های قلبی عروقی با استفاده از سلول های بنیادی ممکن است بزودی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شود.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 09:42
عوارض منفی استرس روی شانس بارداری
مطالعات نشان داده است که استرس های دائمی زنان، شانس بارداری شدن آن ها را در آینده کاهش می دهد.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 10:00
کشف جزئیات بیشتر در مورد سلول های بنیادی سرطانی سر و گردن
سلول های بنیادی سرطانی مقاوم به درمان، دلیل اصلی عود مجدد بیماری بعد از برداشتن بخش اصلی و حجیم تومورها هستند. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کلرادو تصویر جامع تری از سلول های بنیادی سرطان سر و گردن ارائه کرده اند که شامل شناسایی مسیرهای ژنتیکی است که سلول های بنیادی سرطانی برای رشد و تقسیم نامتقارن استفاده می کنند.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 09:30
صفحه 209 از 281ابتدا   قبلی   204  205  206  207  208  [209]  210  211  212  213  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه