سلول درمانی

تولید مری جدید با استفاده از پوست و استنت(لوله پشتیبان) بوسیله محققین آمریکایی
پزشکان آمریکایی مری جدیدی را با استفاده از بافت پوستی اهدایی و استنت های فلزی برای یک بیمار جوان ساخته اند.
شنبه، 04 اردیبهشت 1395 - 08:45
سلول درمانی استئوپورز مربوط به سن را در موش معکوس می کند
تصور کنید که به بیماری که از استئوپورز مربوط به سن(نوع دو) رنج می برد گفته شود که یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان وی را احیا کند. این هفته، محققین دانشگاه تورنتو اعلام کردند که این سناریو زیاد دور از دسترس نیست.
چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1395 - 10:25
اولین گزارش ها از ایمپلنت سلول های بنیادی اتولوگ برای درمان دیابت نوع دو
مطالعه ای به وسیله محققین آرژانتینی نشان داده است که سلول های بنیادی -CD34+CD38ظرفیت تمایز به سلول های دارای عملکرد در پانکراس اندوکرین را دارند.
چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1395 - 10:10
ایجاد روشی که مانع از ناباروری کودکان نابالغ سرطانی بعد از شیمی درمانی می شود
یک محقق ایرانی توانسته است روش جدیدی را برای تکثیر سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی انسانی مشتق از بیوپسی های کوچک بیضه ای ارائه کند که به موجب آن می توان تعداد سلول کافی برای پیوند موفقیت آمیز در شرایط آزمایشگاهی در اختیار داشت. این سلول ها می توانند به حفظ باروری پسران نابالغی که از سرطان رنج می برند کمک کنند.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 10:00
استفاده از ترکیب پروتئین های تجاری و سلول های بنیادی برای درمان زخم های دیابتی
کمپانی داروئی تگزاس کاردیوم، به تازگی اعلام کرده است که ترکیب ماتریکس درمی Excellagen با سلول های بنیادی مزانشیمی برای ارزیابی های بالینی، وارد فاز یک مطالعات ایمنی شده است و هزینه لازم برای این کار نیز به وسیله اتحادیه اروپا تامین شده است. آن ها براین باورند که این ترکیب می تواند منجر به درمان زخم های دیابتی مزمن شود.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 08:30
سلول های بنیادی برای مطالعه دلایل پیری زودرس
کودکانی که به پیری زودرس(پروجریا) مبتلا می شوند در سنین جوانی به دلیل عوارض ناشی از این بیماری مانند نارسایی قلبی و سکته می میرند. پروجریا بیماری نادری است که منجر به پیری زودرس می شوند. محققین دانشگاه مریلند در تلاش برای کمک به درمان این بیماری، در روند تحقیقاتشان در این زمینه، پروتئین سمی را شناسایی کرده اند که سلول های عضلانی درون شریان های بیماران را تخریب می کند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 13:00
سطوحی که رشد سلول های بنیادی برای ترمیم استخوان را افزایش می دهند
محققین دانشگاه میشیگان ثابت کرده اند که سطحی خاص و عاری از آلودگی های زیستی، به سلول های بنیادی بالغ اجازه رشد و زنده ماندن و تمایز به چندین نوع سلول مختلف را می دهد. این موفقیت سلول درمانی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
خودنوزایی محدود سلول های بنیادی در مغز
سلول های بنیادی در مغز، می توانند نورون ها را تولید کنند و در نتیجه از آن ها به عنوان امیدی برای درمان یاد می شود. تیمی از محققین آلمانی در دانشگاه مونیخ کشف کرده اند که نرخ خودنوزایی این سلول های بنیادی محدود است و توضیح داده اند که چرا به مرور زمان تعداد این سلول ها کاهش می یابد. این مطالعه پایه های لازم برای بررسی مسیرهای سیگنالینگ نگهدارنده این سلول های بنیادی را ارائه کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
خلاقیت در درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی
شرکت SANUWAVE، تاییدیه ای را برای استفاده از امواج فشاری برای تحریک، تکثیر، تمایز و زیستایی بعد از پیوند سلول های بنیادی دریافت کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 11:46
یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان را احیا کند
برمبنای مطالعه ای که در دانشگاه تورنتو صورت گرفته است، یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان در بیماران مبتلا به استئوپورز را احیا کند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 14:30
دیدگاه هایی جدید در مورد منشا علایم عصبی بیماری های میتوکندریایی
بیماری های میتوکندریایی که از هر 5000 نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد شامل طیف وسیعی از اختلالات با علایم گوناگون هستند. بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری، علایم عصبی مانند ناتوانی های ذهنی، صرع کودکی و طیف اختلالات اوتیسم را تجربه می کنند اما چرایی این اختلال عملکردی میتوکندریایی به خوبی مشخص نیست.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 14:15
تایید اولین درمان برای بیمارانی که بعد از سلول درمانی دچار اختلال کبدی می شوند
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)، استفاده از Defitelio یا سدیم دفیبروتاید را برای درمان کودکان و بالغینی که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز مبتلا به بیماری hepatic veno-occulsive(VOD) و ناهنجاری های ریوی و کلیوی شده اند، مورد تایید قرار داده است. این اولین درمان مورد تایید FDA‌برای معالجه VOD کبدی شدید است که یک بیماری نادر و کشنده کبدی محسوب می شود.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 13:30
پیری بازسازی طناب نخاعی را بعد از آسیب کاهش می دهد
آمریکایی های مسن به طور فزاینده ای رو به فعال تر شدن هستند و این تغییر شیوه زندگی منجر به افزایش میانگین سنی در افراد از جمله آن هایی می شود که دچار آسیب نخاعی شده اند. این تغییر آماری درک بهتر نحوه تاثیر گذاری سن روی ریکاوری و ترمیم بعد از آسیب نخاعی الزامی می کند. با این هدف، محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا تعیین کرده اند که در موش ها، پیری توانایی بازسازی آکسونی را کاهش می دهد.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 13:00
سیستم ترمیمی سلول های بنیادی که بازی را به نفع ترمیم بهتر تغییر می دهد
محققین استرالیایی براین باورند که طولی نمی کشد که سلول درمانی ها قادر به بازسازی همه بافت هایی خواهند شد که به دلیل صدمه یا بیماری دچار آسیب شده اند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 12:30
استفاده ازسلول های بنیادی بارگیری به همراه ویروس تب خال برای مبارزه با سرطان مغز
در موفقیتی جدید، محققین دانشگاه هاروارد دریافته اند که سلول های بنیادی که با ویروس تب خال(herpes) بارگیری شوند می توانند برای هدف قرار دادن و کشتن تومورهای مغزی استفاده شوند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 11:45
صفحه 237 از 281ابتدا   قبلی   232  233  234  235  236  [237]  238  239  240  241  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه