طب ترمیمی اخبار بین الملل

سطحی خاص برای رشد سلول های بنیادی که ترمیم استخوانی را مقدور می سازد
محققین در دانشگاه میشیگان ثابت کرده اند که یک سطح خاص و عاری از آلودگی های زیستی به سلول های بنیادی مشتق از بالغین اجازه می دهد زنده بمانند و به انواع سلول های مختلف تبدیل شوند. این موفقیت سلول درمانی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک می کند.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 08:00
مبارزه با دیابت با استفاده از ... اسپرم
محققین در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون می گویند که مردان مبتلا به دیابت نوع یک می توانند با استفاده از بافت بیضه ای خودشان، دارای سلول های تولید کننده انسولین خاص خودشان شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 11:00
سلول های بنیادی علیه سرطان مغز‌
در یک موفقیت، محققین هاروارد کشف کرده اند که سلول های بنیادی بارگیری شده با ویروس هرپس می تواند برای هدف قرار دادن تخصصی تومورهای مغزی و کشتن سلول های سرطانی استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 10:00
التهاب در بازسازی و ترمیم: دوست یا دشمن
بازسازی یک ویژگی ذاتی حیات است. با این حال، پتانسیل بازسازی در بین گونه های مختلف متفاوت است، به نحوی که ماهی ها و دوزیستان قادر به رشد مجدد ضمائمی مانند اندام های حرکتی، دم ها، باله ها و ... هستند و پستاندارانی مانند انسان نیز قادر به احیای شکل و عملکرد طبیعی اندام هایشان نیستند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 09:30
نقص سلول های بنیادی عصبی در سندرم مغز صاف
محققین در دانشگاه های سان فرانسیسکو و وسترن ریورس، از ارگانوئیدهای مغزی برای شناسایی دلایل ریشه ای سندرم میلر-دیکر(MDS) استفاده کردند. این بیماری یک اختلال ژنتیکی نادر است است که موجب بدریختی های مغزی جنینی می شود.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 09:00
پروفایل کردن ژنتیکی می تواند پیوند سلول های بنیادی را برای بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی هدایت کند
یک تست خون ساده و اطلاعات پایه درمورد وضعیت پزشکی بیمار می تواند نشان دهد که کدام یک از بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی(MDS) می توانند از مزایای پیوند سلول های بنیادی استفاده کنند و چه شدتی از شیمی درمانی یا پرتوتابی پیش از پیوند می تواند بهترین نتایج را ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 08:45
استفاده از سلول های بنیادی جفتی برای حل مشکلات گردش خون در پاها
سلول درمانی ممکن است به افرادی که در گردش خون در پاهایشان مشکل دارند کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 08:31
یادگیری عمیق برای پیش بینی تکوین سلول های بنیادی خون ساز
بسیاری از فرایندها و اعمال خودکار ما مانند رانندگی، صحبت کردن و ... را جزئی از فرایندی به نام یادگیری عمیق در حال افزایش است که به صورت خودبخود صورت می گیرد. محققین دانشگاه مونیخ از این فرایند برای تعیین مسیر تکوینی سلول های بنیادی خونساز استفاده کرده اند. در Nature Methods، محققین توضیح داده اند که چگونه نرم افزار آن ها نوع سلول آینده را بر مبنای تصاویر میکروسکوپی پیش بینی می کند.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 11:00
ترسیم تکوین تخمک و اسپرم
محققین سلول های بنیادی در UCLA به سرپرستی دکتر آماندر کلارک اولین منبع بیولوژیکی(biological resource) که مراحل حیاتی تکوین سلول های تخمک و اسپرم انسانی را طی زندگی جنینی ترسیم می کند، ایجاد کرده اند.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 10:44
تولید چربی قهوه ای از سلول های بنیادی مشتق از چربی سفید
محققین نشان داده اند که توانایی مهندسی بافت چربی قهوه ای از سلول های بنیادی مشتق از چربی سفید را دارند. این توانایی می تواند برای درمان بیماری های متابولیکی مانند دیابت نوع دو منجر شود.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 10:00
افزایش بقای بیماران با درمان جدید برای شکل تهاجمی سرطان کودکان
تیمی از محققین در انستیتو کارولینسکا و بیمارستان دانشگاه کارولینسکا، مطالعه ای بالینی را روی درمان جدیدی برای نوروبلاستومای پر خطر انجام داده اند. این سرطان، شکلی بسیار تهاجمی از سرطان مغز است که تنها در نوزدان و کودکان زیر دو سال اتفاق می افتد. این درمان جدید بقای فرد را افزایش می دهد و اثرات ناخواسته آن را کاهش می دهد.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 09:30
سلول های بنیادی ممکن است آسیب سرطان سینه را ترمیم کنند
یک تکنیک بازسازی کننده قابل توجه بوسیله جراحان بریتانیایی مورد استفاده قرار گرفته است: این جراحان چربی غنی از سلول های بنیادی را از بدن خانم ها می گیرند تا آن ها را در ناحیه بر جای مانده بعد از جراحی سرطان سینه قرار دهند.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای تمیز کردن شریان های مسدود شده
از هر 20‌آمریکایی بالای 50 سال، یک نفر دچار بیماری شریان محیطی یا PAD است. این بیماری منجر به مسدود شدن شریان ها در پاها و در نهایت حمله قلبی می شود. در مطالعه ای جدید محققین از سلول های بنیادی برای تمیز کردن این شریان های مسدود شده استفاده کرده اند.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 08:30
شکلی از RNA از سلول های چربی به خون آزاد می شود که به تنظیم سایر بافت ها کمک می کند
سلول های چربی تنها به صورت حباب های بزرگ مملو از چربی که در بخش هایی از بدن به صورت ساکن قرار گرفته باشند، نیستند، بلکه آن ها هورمون ها و سایر پروتئین های پیام رسان را نیز آزاد می کنند که روی سایر بافت ها اثر می گذارد.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 08:00
استفاده از ژن درمانی برای درمان بیماریFabry برای اولین بار در جهان
تیمی از پزشکان و محققین کانادایی براین باورند که توانسته اند برای اولین بار در جهان، از ژن درمانی برای درمان بیمار مبتلا به بیماری Fabry استفاده کنند.
دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 07:30
صفحه 297 از 431ابتدا   قبلی   292  293  294  295  296  [297]  298  299  300  301  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه