مهندسی بافت

بهینه سازی محتوای استرانسیومی برای بهبودی سیمان زیست فعال استخوان
پژوهشگران انستیتو فناوری پیشرفته شنزن(SIAT) در چین یک سیمان استخوانی از جنس شیشه زیست فعال جدید جایگزین شده با استرانسیوم را تولید کرده اند که غلظت استرانسیوم در آن بهینه سازی شده است تا تشکیل استخوان پیرامون ایمپلنت و تماس استخوان-ایمپلنت را بهبود ببخشد.
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 - 10:30
تولید بافت قرنیه انسانی از سلول های بنیادی
بیماری های قرنیه اغلب بیماران را نیازمند استفاده از بافت قرنیه اهدایی می کنند. در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه اوزاکا روش جدیدی را ارائه کرده اند می تواند برای تولید آسان تر بافت قرنیه در آزمایشگاه استفاده شود.
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 - 09:21
الگودهی آکوستیک فاکتورهای رشد در سازه های مهندسی شده برای مهندسی بافت
برای مهندسی بهینه بافت ها، انتقال سیگنال های زیستی در یک زمان بندی مناسب به جایگاه خاص بسیار مهم است.
پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399 - 13:04
تولید بافت قلبی با استفاده از جوهر زیستی به منظور ترمیم قلب
قلب نیرو محرکه لازم برای جریان خون در بدن را فراهم می کند و خون را از طریق انقباض و انبساط های مکرر عضلات قلبی به سراسر بدن پمپ می کند. آسیب به بافت قلبی به دلایل مختلف از جمله انسداد شریان های کرونری و انفارکته قلبی می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیری به قلب شود.
جمعه، 29 فروردین 1399 - 22:49
چگونه COVID-19 بدن را به راحتی مورد حمله قرار می دهد؟ استفاده از فناوری organ-on-a-chip
برای طراحی واکسن یا داروی ضد ویروسی برای COVID-19 ابتدا باید دلیل پراکنش آسان و سریع این ویروس را درک کرد و باید دانست که چگونه این ویروس با حداقل مقاومت سیستم ایمنی بدن ما را مورد هجوم قرار می دهد.
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 - 10:34
تولید نوعی هیدروژل برای انتقال موثرتر داروها
در حال حاضر برای درمان بسیاری از بیماری ها از داروهایی استفاده می شود که مانع از شکل گیری پروتئین ها مضر یا ناخواسته می شوند.
جمعه، 22 فروردین 1399 - 11:00
افزایش قدرت لوکوسیت ها برای از بین بردن سلول های سرطانی به کمک نانوذرات
پژوهشگران روش جدیدی را توسعه داده‌اند که به آنها کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را که از طریق جریان خون مهاجرت می‌کنند از بین ببرند.
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 - 11:00
صفحات عضلانی مصنوعی که سلول های بنیادی را به استخوان تبدیل می کنند
موادی که به طور اختصاصی و ویژه و تحت شرایط خاص برنامه ریزی و ساخته شده باشند می توانند موجب تحریک سلول های بنیادی برای تبدیل شدن به سلول های استخوانی شوند. به همین منظور محققین از پلیمرهای حافظه شکلی برای تحقیقات سلول های بنیادی استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 09:30
استفاده از داربست های پرینت شده برای درمان سوختگی های شدید
تیمی از محققین کانادایی توانسته اند با موفقیت از یک پرینتر پوستی سه بعدی دستی برای درمان سوختگی های شدید استفاده کنند. این پرینت می تواند سلول های پوستی جدید را به طور مستقیم روی زخم پرینت کند.
شنبه، 19 بهمن 1398 - 10:30
استخوان های شبه پنیر سوئیسی می توانند دلیل کمر درد غیر قابل توجیه باشند
در آزمایش های صورت گرفته با موش های مهندسی شده و پیر، محققین جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند که اغلب کمردرد های افراد ممکن است ریشه در رشد زیاد اعصاب حس کننده درد در بافت غضروفی نخاعی داشته باشد.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 09:45
نانوفیبرهای سیلک الکتروریسی شده پتانسیل تمایزی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی به سلول های تولید کننده انسولین
با توجه به شیوه زندگی و رژیم غذایی، یکی از مشکلاتی که بشریت را تهدید می کند دیابت است. با توجه به فقدان پاسخ دهی به درمان های دارویی موجود، پیشرفت های صورت گرفته در دهه های اخیر در مهندسی بافت و سلول درمانی امید زیادی را برای درمان این بیماری ایجاد کرده است.
شنبه، 05 بهمن 1398 - 09:00
بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش اول)
سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعدادی از مطالعات صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 10:40
استفاده از پرینت زیستی برای مهندسی بافت نای
محققین انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست (WFIRM) برای اولین بار از پرینت زیستی برای مهندسی بافت نای ساخته شده از مواد متعدد دارای عملکردهای مختلف استفاده کرده اند. آن ها طراحی های مختلفی از عضلات صاف و غضروف را به صورت جایگزین های نایی پرینت کرده اند که نشان دهنده ویژگی های مکانیکی مشابه با بافت نای انسانی هستند.
شنبه، 16 آذر 1398 - 10:00
سوپر گرافت هایی که می توانند دیابت را درمان کنند
برای بیماران مبتلا به شکل شدید دیابت نوع یک، پیوند سلول های پانکراسی گاهی چاره ساز است. پانکراس شامل کلاسترهای سلولی به نام جزایر لانگرهانس است که هورمون های تنظیم کننده قند خون را تولید می کنند. با این حال، فرایند پیوند طولانی و پیچیده است.
شنبه، 16 آذر 1398 - 09:00
شوک الکتریکی راهی جدید برای حل مشکل آلودگی ها و عفونت های ایمپلنت های استخوانی
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه پیتزبورگ یک درمان انقلابی را برای عفونت ها باکتریایی سطح ایمپلنت ها معرفی کرده است.
شنبه، 18 آبان 1398 - 08:30
صفحه 31 از 62ابتدا   قبلی   26  27  28  29  30  [31]  32  33  34  35  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه