سلول های بنیادی خون بندناف

استفاده از ژن درمانی برای درمان بیماری آمائوروزیس مادرزادی لبر نوع 10
در نوعی از بیماری آمائوروزیس مادرزادی لبر موسوم به نوع 10 که به دلیل موتاسیون در ژنی موسوم به CEP290 است، فقدان پروتئینی به همین نام روی بقا و عملکرد گیرنده های نوری اثر می گذارد.
شنبه، 21 تیر 1399 - 08:00
سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف ممکن است به درمان اگزما کمک کنند
مطالعه ای جدید نشان داده است که درمان بیماران مبتلا به اگزمای متوسط به شدید با سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف می تواند یک درمان موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1399 - 10:27
سلول های قلبی طی سفر فضایی تغییر می کنند
محققین نشان داده اند که سلول های قلبی که در فضا رشد می کنند، بیان ژن تغییر یافته ای را نشان می دهند.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 09:30
خون بند ناف به درمان بیماری های کبدی کمک می کند
متا-آنالیز ده مطالعه انجام گرفته در چین نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که به همراه درمان های حمایتی معمول، پیوند خون بند ناف را نیز دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که تنها از درمان های عادی را دریافت کرده بودند، شرایط بهتری داشتند.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 08:00
سلول های بنیادی درمانی موثر برای بیماری خود ایمن اسکلرودرما
یک کارآزمایی بالینی جدید نشان می دهد که استفاده از یک رژیم سلول درمانی تهاجمی می تواند منجر به افزایش نرخ بقای بیمارانی شود که به بیماری خود ایمن کشنده اسکلرودرما مبتلا هستند، بیماری که پوست و اندام های داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد.
شنبه، 14 تیر 1399 - 13:00
بافت بند ناف برای ترمیم شکاف لبی و کامی
در مطالعه ای جدید، محققین از بافت بند ناف برای ترمیم نوع خاصی از شکاف لب و شکاف کامی استفاده کرده اند که با استفاده از مواد استخوانی به راحتی ترمیم نمی شدند.
چهارشنبه، 11 تیر 1399 - 10:10
استراتژی جدید برای درمان بیماری پارکینسون با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف
محققین رویکرد جدیدی را با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان پارکینسون ارائه کرده اند که با شبیه سایر سلول درمانی ها با عوارض جانبی همراه نیست.
ﺳﻪشنبه، 10 تیر 1399 - 15:00
خون بند ناف ممکن است بیش از آن چه فکر می کنیم برای پیوند سلول های بنیادی مناسب باشد
محققین خون بند ناف را منبع مناسب تری از سلول های بنیادی در مقایسه با سایر منابع می دانند.
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 - 08:23
یک بازه حیاتی برای عفونت مجدد به HIV بعد از پیوند سلول های بنیادی
برخی از افراد مبتلا به HIV نیاز به پیوند سلول های بنیادی آلوژن به منظور درمان انواع مختلف سرطان های خون دارند. اغلب سلول های ایمنی بیماران طی این پیوند حذف می شوند و در ادامه سلول های بنیادی مشتق از اهدا کننده سالم برای جایگزینی مغز استخوان آسیب دیده بیمار و احیای سیستم ایمنی آن ها استفاده می شوند.
دوشنبه، 05 خرداد 1399 - 13:06
سلول های بنیادی بند ناف، نقطه عطفی در ذخیره سازی اتولوگ
ذخیره سازی سلول های بنیادی بند ناف کودکان در بانک های خصوصی برای استفاده اتولوگ رو به افزایش است. اما آیا این عمل یک شرارت در بازاریابی و تجارت و به عبارت دیگر یک احتیاط بی فایده است یا این که برگ برنده ای برای استفاده در آینده است؟
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 14:49
چگونه سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند پیشرفت سرطان را در بیماران مبتلا به اختلالات پوستی مهار کنند
جهش در ژن Col7a1 منجر به تکوین اپیدرمیولیز بولوسای دیستروفی مغلوب(RDEB) می شود که یک اختلال شکننده کننده پوست است که با فرسایش پوست و غشاهای موکوسی همراه است و می تواند منجر به کارسینومای سلول های سنگفرشی پوست(cSCC) شود.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 09:00
هشدار FDA به کمپانی های در مورد سلول درمانی های خطرناک و غیر قانونی
دکتر اسکات گوتلیب عضو FDA در بیانیه ای اظهار کرده است که FDA نامه هایی را به تولید کنندگان، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و کلینیک های سراسر کشور زده است که به آن ها یادآور شده است که باید بین توسعه مناسب محصولات سلول درمانی و شیوه های نظاری مورد نیاز برای حفاظت از بیماران قوانین شفافی حکمفرما باشد.
ﺳﻪشنبه، 11 دی 1397 - 11:00
ترکیب دو نوع سلول در سلول درمانی برای لوکمیا
نوع درمان سرطانی مبتنی بر ادغام کردن دو نوع سلول به صورت یک واحد، در تقویت درمان های فعلی برای لوکمیای میلوئید حاد امیدوار کننده نشان داده است. این مطالعه پلاکت های خونی را به عنوان ناقل داروهای سرطانی با سلول های بنیادی ترکیب کرده اس تا این سلول ها، پلاکت ها را به مغز استخوان یعنی جایی که لوکمیا از آن جا منشا گرفته است هدایت کنند.
شنبه، 19 آبان 1397 - 12:00
تکنیکی جدید برای استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای ترمیم اولیه شکاف کامی
تکنیکی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف می تواند به رویکردی امیدوار کننده برای ترمیم شکاف کامی در نوزادان تبدیل شود.
ﺳﻪشنبه، 01 آبان 1397 - 12:40
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف تازه می تواند بهتر باشد!
در حالی که پیوند خون بند ناف یک درمان اولیه برای برخی مشکلات خونی در کودکان بیمار محسوب می شود، شمار نسبتا اندک سلول های بنیادی و پیش ساز خون(HSCs و HPCs) ممکن است منجر به نتایج ضعیفی برای بیماران بالغ محسوب می شود.
شنبه، 21 مهر 1397 - 09:00
صفحه 8 از 16ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه