اخبار بین المللی

ورزشکاران حرفه ای به دنبال استفاده از درمان های سلول های بنیادی اثبات نشده
برخی بازیکنان فوتبال حرفه ای به دنبال راهی اثبات نشده از درمان به کمک سلول های بنیادی برای تسریع روند بهبودشان از آسیب دیدگی هستند.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 09:00
ویژگی "پاسخ به زخم" در سلول های بنیادی سرطانی ممکن است موجب مقاومت به شیمی درمانی در سرطان مثانه شود
مکانیسم جدیدی مانند آن چه سلول های بنیادی بافت طبیعی به زخم پاسخ می دهند، ممکن است توضیح دهد که چرا سلول های بنیادی سرطانی مثانه بعد از چندین دور شیمی درمانی فعالانه به این درمان ها مقاومت نشان می دهند. هدف قرار دادن این پاسخ زخم در سلول های بنیادی سرطانی، می تواند به طور بالقوه روش جدیدی را برای درمان ارائه دهد.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 08:30
استفاده از  یک داروی سرطان سینه برای درمان اختلالات خونی
سرطان های خون در مردان بیش از زنان شایع هستند اما علت این امر مشخص نیست. مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته توضیحی برای این مطلب دارد که نشان می دهد که هورمون های جنسی زنانه به نام استروژن ها بقا، تکثیر و خودنوزایی سلول های بنیادی که موجب سرطان خون می شوند را تنظیم می کنند.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 08:00
سیستم ایمنی ذاتی سلول های ضعیف را محکوم به مرگ می کند.
در رقابت سلولی، سلول قوی سلول ضعیف را حذف می کند تا بافت از نظر سلامتی در شرایط بهینه خود باشد. زیست شناسان مولکولی نشان داده اند سیستم ایمنی ذاتی نقش کلیدی در این مکانیسم مهم بازی می کنند. گرچه سلول های سرطانی از این موضوع استفاده نموده و باعث از بین رفتن سلول هایی می شوند که برای بافت سالم ضروری هستند.
شنبه، 15 آذر 1393 - 09:30
شناسایی راه های جدید برای از بین بردن مخزن انرژی سلول های بنیادی سرطانی
محققین در دانشگاه منچستر ضعف بالقوه ای را در توانایی سلول ها سرطانی در مقاومت به درمان ها کشف کرده اند. این عمل از طریق هدف قرار دادن مخزن انرژی سلول های بنیادی سرطانی صورت می گیرد.
شنبه، 15 آذر 1393 - 09:00
اسید سیالیک سلول های انسانی را از حمله سیستم ایمنی محافظت می کند
برای مقابله با عفونت، سیستم ایمنی باید دوست را از دشمن(سلول های بدن را از باکتری ها و ...) جدا کند. برای ایجاد این تمایز، سیستم ایمنی از الگوهای مولکولی ویژه ای استفاده می کند که روی هر سلول وجود دارد.
شنبه، 15 آذر 1393 - 08:30
محققین UCLA پروتئینی کلیدی را شناسایی کرده اند که موجب بهره برداری از قدرت ترمیم کنندگی سلول های بنیادی خونی می شود
این محققین برای اولین بار پروتئین منحصر بفردی را شناسایی کرده اند که نقش کلیدی را در تنظیم همانندسازی سلول های بنیادی خون در انسان ایفا می کند.
شنبه، 15 آذر 1393 - 08:00
چرا سلول های سرطانی در شرایط هیپوکسی بهتر رشد می کنند؟
سلول های سالم زمانی که با فقدان اکسیژن(هیپوکسی) مواجه می شوند رشدشان را کاهش می دهند. این امر موجب شگفت آورتر شدن این واقعیت می شود که هیپوکسی یکی از ویژگی های بارز تومورهای بدخیم است. محققین در دانشگاه گوته و لایبیگ گزارش داده اند که چگونه سلول های سرطانی برنامه های ژنتیکی مهار رشد را دور می زنند.
پنجشنبه، 13 آذر 1393 - 09:30
کشف مکانیسمی که تعیین کننده جهت حرکت تخم در لوله های فالوپ است
پروتئین Celsr1 برای انتقال تخم ها در لول های فالوپ در جهت مناسب ضروری است.
پنجشنبه، 13 آذر 1393 - 09:30
انقباضات رحمی موجب افزایش موفقیت تلقیح مصنوعی می شود
اثر منفی انقباضات طی لقاح آزمایشگاهی یک واقیعت شناخته شده است. اما چیزی که تاکنون ناشناخته باقی مانده است اثر آن روی تلقیح مصنوعی است. مطالعه ای جدید نشان داده است که این امر دارای اثری متفاوت در مورد انتقال جنین و افزایش شانس بارداری است.
پنجشنبه، 13 آذر 1393 - 09:00
بازبرنامه ریزی درمانی ممکن است موجب درمان epidermolysis bullosa شود
سلول های بنیادی پرتوان القا شده که از بیماران با نوعی بیماری تاول پوستی ایجاد شده اند می توانند به صورت ژنتیکی تصحیح شده و در شرایط آزمایشگاه مجددا به سلول های پوستی سالم تبدیل شوند. محققین دانشگاه استانفورد این تکنیک را بازبرنامه ریزی درمانی می نامند. این سلول های پوستی زمانی که به موش های آزمایشگاهی پیوند شدند ایجاد پوست انسانی طبیعی کردند.
پنجشنبه، 13 آذر 1393 - 08:00
شل کننده های عضلانی ممکن است راهی مناسب برای درمان سندرم ولفرام(نوعی دیابت نادر) باشند
محققین در دانشگاه واشنگتن نشان داده اند که شل کننده های عضلانی که معمولا تجویز می شوند می توانند برای درمان یک نوع دیابت ویرانگر مورد استفاده قرار گیرند. داروی دانترولن(dantrolene) مانع از تخریب سلول های بتای تولید کننده انسولین هم در نمونه های حیوانی سندرم ولفرام و هم در مدل های سلولی مشتق از بیماران می شود.
چهارشنبه، 12 آذر 1393 - 09:00
جهش پروتئینی که موجب اختلال تنفسی نوزادان می شود
بچه ها در رحم مادر شروع به تنفس می کنند و دم و بازدم آن ها به صورت نامنظم و گهگاه است و رفته رفته این فرایند حیاتی افزایش می یابد تا این که در زمان تولد آن ها به صورت تمام مدت شروع به تنفس می کنند.
چهارشنبه، 12 آذر 1393 - 08:30
استفاده از سلول بیشتر تفاوت معناداری را در نتایج حاصل از سلول درمانی حمله قلبی ایجاد می کند
در این مطالعه پزشکان بیمارانی را که دچار حمله قلبی شده بودند با سلول های مغز استخوان خودشان تیمار کردند تا بتوانند عملکرد قلبی را بعد از این عارضه بهبود ببخشند.
چهارشنبه، 12 آذر 1393 - 08:30
لوزالمعده مصنوعی برای کنترل دیابت  نوع یک
اولین مطالعات بالینی در سطح جهانی، برای مقایسه سه راه انتقال انسولین برای کنترل سطوح گلوکز در بیماران دیابت نوع یک نشان داد که پانکراس های مصنوعی کار خود را بهتر از پمپ تراپی مرسوم برای این امر، انجام می دهند. نتایج این مطالعه می تواند کاربردهای خوبی برای درمان دیابت نوع یک داشته باشد.
چهارشنبه، 12 آذر 1393 - 08:00
صفحه 640 از 847ابتدا   قبلی   635  636  637  638  639  [640]  641  642  643  644  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه